[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40

Kleevah

Livsfarlig amatør
Flere som fikk med seg surprise cameoen til Shinra i det LifeInvader missionet ("friend request") da? Lett å misse, men hvis du venter litt på toppen av trappene (ved arkademaskinene og saccosekkene) når du først blir sluppet inn i bygget utspiller det seg en ganske humreverdig sekvens.
 
Skal du spille på PS3, ikke last ned den digitale versjonen. :argh:

While most scenes remain unaffected, we ran into several areas of ugly pop-in on the PSN digital version of GTA5 in just the first 20 minutes of gameplay. The disc version simply offers a better experience.
Jeg kan ikke bekrefte pop-in, men mener å oppleve ekstremt lav framerate i enkelte urbane strøk i spillet.

Faen ass. Håper de kan patche dette sånn noenlunde. Virker dessverre ikke slik.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Virker som om dette ligner på problemene man får hvis man installerer hele spillet på 360? Vil jo kanskje si at spillet drar nytte av innlasting fra både HDD og disk samtidig, noe som virker litt kontraintuitivt (sic).

Uansett, GTA-ferie vel overstått og må si at jeg er godt fornøyd med det vi har fått her. Det er en god grunn til at dette heter GTA V og ikke GTA IV; San Andreas, da hele spillet oppfører seg helt annerledes enn det vi fikk for fem år sida.

  • Kjørefølelsen er tydelig forbedret men samtidig like underholdende som før. Husker ikke hvordan det var i GTA IV, men vibrering/risting i kontrolleren er ekstremt godt utført, og samkjørt med det som skjer med bilen på skjermen.
  • Detaljnivået generelt er sinnsykt. Variasjonen i både design og spillbarhet er uovertruffen, og fargebruken er virkerlig på et nytt nivå. Borte er nextgen brown/grey, blue/orange, purple/blue.
  • Skytinga er ikke helt perfekt med PS3-kontroller, så jeg spiser kommentaren min om at jeg foretrekker Dualshock - for jeg merker at skytinga nok funker bedre med 360-padde.
  • Tre protagonister er en veldig fin måte å variere alt på, og det viser også hvor mye protagonistens personlighet påvirker spillestilen min. Jeg kræsjer mer når jeg spiller som Trevor, er mer gangstah når jeg er Franklin, og er familiefar med issues når jeg er Michael - musikksmaken svertes også. Gen-ialt!
  • Teksturer ser bedre ut enn jeg hadde forestilt meg. Vei/landskapsteksturer har fått seg en real overhaling i forhold til det vi har sett av tidligere GTA. Variasjonen i teksturer er også svært imponerende.
  • Fysikken er også så og si perfekt asshole.
Alt i alt helt ekstremt at de har fått til dette på dagens hardware.

PS: Watchdogs kan legge seg i et hjørne og grine, for dette kan ikke overgås ut i fra det vi har sett av WD så langt. Det ser rett og slett gammelt og ekstremt lite variert ut i sammenligning med GTA V.
 
Fort, noen lag en gif med Trevor som plaffer ned ei bikkje i GTA V. "This Watch Dog looks like a limp dick to me".
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nå fikk jeg Rockstar Social Club-venneforespørsel av sagosen, det var hyggelig! Tror til og med jeg husker passordet...

Edit: Forsøkte å legge til de jeg fant på vennelista til Fetthesten men fikk error ;/
 

Lodin

Der Waaaah
Ikke fra meg, vi er venner nå. Gidder ikke dille med de greiene før onlinen nærmer seg og vi starter The Bombers som stort sett bare sitter i kåken til JC å promper.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Flere som fikk med seg surprise cameoen til Shinra i det LifeInvader missionet ("friend request") da? Lett å misse, men hvis du venter litt på toppen av trappene (ved arkademaskinene og saccosekkene) når du først blir sluppet inn i bygget utspiller det seg en ganske humreverdig sekvens.
Jeg lo, men ble fornærmet over at fyren var for høy. Dårlig utført jobb. rockstar
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Dette spillet eier. Hadde akkurat min første tur utenfor bykjernen. Var usikker på størrelsen på spillområdet, men kjørte litt rundt om kring, til jeg kom opp på en høyde og fikk sett terrenget nordover...

wow!

Må være en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt, på linje med å komme opp til Columbia for første gang og når du kommer deg over fjellet og ned til Whiterun i Skyrim. Følelsen av størrelse var slående. Dette spillet er intet mindre enn et teknisk mirakel. Vi snakker om en konsoll fra juratiden. Jeg elsker lysbruken, og den løftet denne lille "hverdagshendelsen" til noe helt spesielt.

I siste bombcast diskuterte de om neste GTA burde droppe sandkasse-strukturen, og heller fokusere eksklusivt på heists. Håper ikke Rockstar går den veien. Jeg vil ikke ha noe semi-utbrodert Max Payne. For meg er GTA-opplevelsen at hele verdenen fremstår som ei sandkasse som er stappfull med referanser og aktiviteter. Disse små trivielle situasjonene man stadig kommer over er det som gjør GTA til en så spesiell opplevelse. Jeg synes også at det gir en ekstra dimensjon til oppdragene at de foregår i en levende spillverdenen, i stedet for i en oppstykket og stramt regissert bås. Det bidrar til illusjonen om at dette er en levende og pulserende verden.

Det er også veldig spennende å se hvor endret opplevelsen blir alt ettersom hvor du befinner deg i spillverdenen. Der jeg rulla rundt til Flying Lotus og Kendrick Lamar i byen, gikk jeg nå over til Rebel Radio og et lavere tempo generelt. Fascinerende hvordan spillet endrer fullstendig karakter på en så dynamisk måte. Om ikke hukommelsen min svikter, så kan jeg ikke huske å ha vært borte i noe lignende i et spill før. Et spill som Skyrim er også variert, men man endrer ikke spillestil og stemning slik som man gjør her.

Spillet er nok et lett offer for elitistene, siden produksjonskostnadene er på linje med et senegalesisk statsbudsjett og at det selger i bøtter og spann. Men noen ganger må man bare rekke henda i været og utlevere velfortjent ros. Dette er virkelig et spesielt stykke spill-håndverk. I spill-mediet er det en langt sterkere sammenheng mellom kvalitet og produksjonskostnader enn det er for musikk og film. Sjeldent har det vært tydeligere enn her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, jeg lar meg imponere jeg også. For min del er det at Rockstar som alltid har gått above and beyond når det gjelder produksjonsverdier; aner ikke hvor mange timer med stemmeopptak spillet inneholder, men det er nok betraktelige mengder. Alt har ikke bare en egen innspilt sekvens, men flere. Driver enn så lenge bare og soser rundt i downtown LS og blir kjent, samtidig som Mikkel driver og setter sammen et lag for å rane ei juvelsjappe. Regner med det blir noen referanser til Reservoir Dogs i løpet av den sekvensen. Enig angående fokus på heist-bitene, forøvrig; klart det er fett med heists, men hvis det er alt du ønsker deg har man Payday-spillene. GTA er mer langtidsprosjekt, mer ting å gjøre og oppnå, stæsj å oppleve og sånt. Jeg rundspilte San Andreas ganske greit, etter hvert hadde jeg min egen flyplass og sånt noe. Den største skuffelsen i GTAIV var at alt det var vekk, til fordel for en rimelig treig og uinteressant historie som brukte alt for lang tid på å komme i gang. Da jeg droppa 360-utgaven hadde Nico akkurat blitt kontakta av en deep throat-aktig type som tydeligvis kjente ham fra gamlelandet, men da var interessen for lengst borte. GTAV, derimot, har ingen sånn treig bit hvor du bruker time etter time på å bli kjent med mekanikkene bit for bit; her kommer det meste fra start, og du blir kasta rett inn i festlige saker. Jeg veit hva jeg liker best av de to valgene, iallfall.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Oppdatering fra elkjøp: Fikk gavekort på hele 50,- pga jeg sendte klagemail
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg kom forresten til den mye omtalte torturscena i går og for en gangs skyld er jeg relativt enig med alle crybaby spilljournalistene (som uansett ga det en 9). Jeg ser hvor de ville med greia siden de alltid parodierer ting fra popkulturen og sånn, men det føltes ganske tomt. Du torturerer en kis og det er lissom bare der. Alt annet i spillet har en humoristisk vri uansett hvor grusomt, kvinnenedsettende eller mongo det er, men den scenen føltes bare kald.
Har ikke no problem med å spille no sånt, men jeg bare syntes det var underlig. Siste Splinter Cell droppa de greiene fordi førnevnte crybabies begynte å hyle så det viser ihvertfall at Rock* ikke lenger gir no pul uansett.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå har jeg spilt i tre timer. Brukte mesteparten av tida på utforsking og kødd og det var veldig mange kule områder og fin natur. Ble jaggu en topptur til Mt. Chiliad også, så da er det bare å krysse av den på kommunetopplista.

Gjorde tre-fire oppdrag og som vanlig er oppdrag kjett i starten. Liker niggerne i San Andreas bedre foreløpig. Blir nok bedre i mårå.