Greg Kasavin forlater Gamespot

Kilik

Lokal moderator
Kasavin forlater Gamespot

Etter ti år som en av de mest respekterte nettskribentene i bransjen forlater han Gamespot-skuta og går over til en hittil ukjent spillutvikler. Han kan virke litt vel tørr og nerdete (men det er vel også store deler av målgruppa?), men han har alltid slått meg som en som tar mediet svært seriøst. Ingen snarveier. Svært grundige anmeldelser og ikke minst reflekterte Gamespotting-artikler.

Så blir det spenende å se hvordan en som har vist seg som en kvalifisert synser om spill i mange år kan lage gode spill selv...

Lodin

Der Waaaah
Herr "10 poeng lavere enn alle andre på spill Lodin virkelig liker" jo. :rulleøyne:
Og siden det er vistnok er en serie han virkelig digger som han skal jobbe med så bryr nok ikke det meg heller. Hurra for denne dagen!

Betyr ikke så mye, har bare sett ham en gang. Men positivt at han joiner en utvikler og kan komme med ideer fra vanlige menneskers perspektiv, slik folk som ser på spill vil at de skal være. :p

Nei. De er vesener av overdimensjonalt opphav. Enten er de halv-guder eller halv-demoner.
Og jeg tror ikke jeg trenger å si hvilken kategori de fleste ville plassert EA i. ;)

Men jeg er ikke helt sikker på hvilken effekt det vil ha for denne ukjente utvikleren å ha en erfaren spilljournalist på lønningslista.
Greg Kasavins kunnskap rundt selve spillutviklingsprosessen er for meg ganske ukjent, men tatt i betraktning at de fleste spilljournalister oppfører seg som rene bedrevitere uten sidestykke, så tviler jeg litt på hans meninger og ideer vil påvirke de fremtidige spillene til denne utgiveren.
Jeg for min del tror ikke at en annerkjent utvikler virkelig trenger en tidligere spilljournalist for å fortelle de hva den vanlige gameren i gata vil ha.

oma

Village Drunk
jeg tror det kommer til å bli en positiv effekt, man kan jo ikke se bort ifra det faktum at det har blitt lagd mange drittspill rundt om, og han har definitivt sett det, og vet hva man bør unngå for å ikke gjøre de samme tabbene.. ?

Jag kan trygt si at jeg vet mye om hvem Greg Kasavin er og må si jeg har stor respekt for mannen. Mer enn hva jeg kan si om de aller fleste spilljournalister jeg føler jeg har noe som helst forhold til. Han er veldig erlig, veldig nøye og ikke minst veldig lidenskapelig for mediet. Jeg er absolutt ikke alltid enig i hva han gir spill (og da synes jeg han oftest er for snill), men det gjelder absolutt alle andre spilljournalister også, og denne karen er blant få jeg ut av å lese andmeldelsene hans alltid kan si om jeg vil like spillet eller ikke. Han sitter også på obskøne mengder med kunnskap når det kommer til sære områder innen spill- og spillhistorie og han framstår for meg som en veldig trivelig person i tillegg.

Jeg synes det er veldig synd at han skal forlate Gamespot. Jeg er (som en blant ytterst få som henger på dette forumet) en fan av siden, og dette var mye på grunn av Greg Kasavin. Jeg både håper og tror at han vil kunne påvirke det spillet han så måtte jobbe med på en veldig positiv måte.

Du vet forresten at han er storfan av Elder Scrolls-serien, Lodin? :p

SITAT(Agahnim @ 04.01.07, 22.43) 45157
Så ... spillutviklere er ikke vanlige mennesker?
[/b]
Anmeldere og folk utenom spillbransjen, som har peiling på spill, vet kanskje hva folk vil ha. Hvis jeg hadde joinet et spillutviklerteam, da hadde jeg sagt at de skulle gjort alt likt Halo f.eks, tredjeperson når du går inn i kjøretøy, ha med coversystem osv. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Med andre ord hadde du laget en skikkelig plagiat spinoff uten noe som helst nytt som kan gi spilleren en ny og berikende opplevelse? Glimrende..

Jess, hadde satset på noen kjente greier, bare nytt liksom. Tenkte på Far Cry: Instincts som jeg var megahyped på, som viste seg å være ganskte teit. Førsteperson når man kjørte på ujevne veier fulle av busker og palmer and shit, det var ganske vanskelig. Sååå.. spill bør kopiere Halo-seriens elegante kjøremåte, det synes jeg.

Da får vel jeg opprette Osty Productions under firmanavnet mitt Damami (Konami, tok du'n?), også lager jeg et spill jeg kaller Iron Suit Strong 2: Daughters of Justice, bare fordi jeg likte navnene til MGS så godt. Også [...]

Nei, complete rip-offs selger bra, men det blir aldri noe stort. Saints Row er da for eksempel greit nok selvom det er rip-off på sitt største, men man når ikke toppen sammen med klassikere som Halo, MGS, Mario, Zelda, Half-Life også videre uten å komme på noe originalt. Alle de spillene jeg nevnte ble jo store fordi det var originalt. Det er få som husker de endeløse kopiene som deretter ble laget.

Men joda, Revan har rett, å være en hardcore gamer eller spilljournalist kan være en veldig god egenskap om du skal bli spillutvikler, men jeg tror ikke akkurat fyren har fått jobb som Game Designer, eller?

Er egentlig utrolig nyskjerrig på hvilken serie han skal jobbe med :D

SHDR

Gullmedlem
Jeg vedder på at han skal jobbe på en MMO eller en RPG, og jeg tror det er snakk om enten Dungeons & Dragons eller noe i den duren. Favorittbøkene hans er iallfall ... vent på det ... Forgotten Realms-bøkene til R. L. Salvatore og D'ritt DoHyrden eller hva faen han afro-alven heter igjen.

Jeg vet at R. L. Salvatore og (get this) Todd McFarlane jobber på en MMO for en amerikansk baseball-manager i Green Monster Games. Kanskje det er dit han skal? De har iallfall drevet og hyret folk i hytt og pine det siste halve året.

Lodin

Der Waaaah
Salvatore, mannen som drepte Chewbacca i Star Wars bøkene sine.
McFarlane, mannen som var med å starte Image Comics og omtrent drepte tegneserier på 90 tallet.
En eller annen baseball fyr, han liker vistnok MMOer ganske godt og funder mesteparten av prosjektet.
Greg Kasavin, En elitistisk møkk som kun liker spill ingen andre har hørt om.

Jeg tror du er inne på noe her ass. =D

SHDR

Gullmedlem
Hva er det egentlig han liker for noe? Gamle wargames à la Panzer General og denslags? Jeg vet at det er svære greier blant amerikanske spillanmeldere: De er harde brettspill og rollespill-entusiaster (hvilket plasserer dem svært bestemt i en marginal demografi av ekstreme nerder), hvilket kanskje forklarer hvorfor de er så inni helvetes tørre og kjedelige. Bluah. Det er også mer eller mindre bekreftet at GregK er den eneste amerikanske spilljournalisten hvis BMI ligger under 28, selv om også han har fått stadig eklere mage i takt med at hårfestet har flyttet seg bakover. Og gud som han trenger noen pushups.

Uansett, jeg tipper Green Monster Games. Jeg skal snuse litt rundt, så finner jeg det helt sikkert ut. Uansett, han vil ikke bli savnet. Gamespot har alltid hatt dritkjedelige omtaler, og han er en av grunnene til akkurat det.

Lodin

Der Waaaah
Det skammer meg stort å si det, men jeg vet at Planescape: Torment og Fallout ligger på toppen hans. <_<

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
SITAT(SHDR @ 06.01.07, 05.11) 45381
Jeg vedder på at han skal jobbe på en MMO eller en RPG, og jeg tror det er snakk om enten Dungeons & Dragons eller noe i den duren. Favorittbøkene hans er iallfall ... vent på det ... Forgotten Realms-bøkene til R. L. Salvatore og D'ritt DoHyrden eller hva faen han afro-alven heter igjen.

Jeg vet at R. L. Salvatore og (get this) Todd McFarlane jobber på en MMO for en amerikansk baseball-manager i Green Monster Games. Kanskje det er dit han skal? De har iallfall drevet og hyret folk i hytt og pine det siste halve året.
[/b]
kan si meg helt enig i at bare fordi du suger i torment, og baldurs gate spilla, så er han automatisk kjedelig? mulig jeg tolker alt feil men det der er faen meg personangrep.
:D :D :D hihhihihi
men er litt uenig med deg allikevel for r a salvatore sine bøker i d&d universet er kule. og serien hvor han dreper chewie er bra og utrolig triste saker.
"And you! His name is actually Drizzt Do Urden, dude" :D

SITAT
As the author tasked with writing the first book of the New Jedi Order series, Salvatore was ordered by Lucasfilm to kill off Chewbacca, one of the most popular characters in the franchise. Many fans thought that Salvatore himself had made this decision, and he received death threats as a result. [/b]
Wackypedia of infinate truths. Men Lodin da, hårballen hadde sin tid og nå er den over. :(

SHDR

Gullmedlem
SITAT(agradula @ 06.01.07, 10.54) 45392
kan si meg helt enig i at bare fordi du suger i torment, og baldurs gate spilla, så er han automatisk kjedelig? mulig jeg tolker alt feil men det der er faen meg personangrep.
:D :D :D hihhihihi
men er litt uenig med deg allikevel for r a salvatore sine bøker i d&d universet er kule. og serien hvor han dreper chewie er bra og utrolig triste saker.
"And you! His name is actually Drizzt Do Urden, dude" :D
[/b]
Hey, Fallout og Planescape: Torment er blant mine favorittspill også! Fallout og Torment er vel faktisk favoritt-PC-spillene mine evvahr. Jeg er ikke særlig glad i Baldur's Gate fordi jeg suger så endeløst mye i kampsystemet, også synes jeg strukturen i spillet er litt for løs. Etter at du har tatt de tre-fire første side-questene begynner man å lure på når main questen skal begynne å faktisk ha konflikt istedet for å være en enkel rescue mission, og så ... uhm ... ble jeg lei. Det er sikkert mye morsommere når man spiller sammen med noen, slik som du og Marius gjorde. Jeg misunner dere egentlig det. Snøft.

Du trenger egentlig bare lese omtalene hans for å trekke én av to konklusjoner: Enten er han dritkjedelig, eller så er Gamespot dritkjedelig. Han er flink til å analysere spill, og han vurderer absolutt alt som er relevant for en spillopplevelse, men jeg er ikke særlig enig med smaken hans i ... blant annet litteratur, og jeg synes han skriver forbausende tørt til å ha en bachelor i engelsk. Resten var satt på spissen. Accepted?

Theory: Han jobber visst på en RTS og det er i "favoritt-franchisen" hans. Kanskje han er hyra til å gjøre noe på Halo Wars hos Ensemble ..?