Wang Jinrei
Ikke det at jeg virkelig ser på meg som noe stort når det gjelder Wang. Men jeg velger å tro jeg kan noe teori når det gjelder karen

Wang er egentlig veldig begrenset når det gjelder spillestil, det er enten sitte og vente å snike inn noe av de få han har garantert, altså veldig veldig safe. En safe Wang, så bør begge partene ha veldig god tålmodighet.. Den andre stilen er traps. Wang har veldig mange set ups til traps. Man har egentlig ikke så veldig lyst å slenge ut en tilfeldig 1~1,1 og lignende launchere.. Fordi blir den blokket eller whiffet gjør det vondt uansett.. Jeg vil uansett skrive om trap stilen jeg bruker når jeg spiller Wang.
Top 10 moves
1. d+3,4 (14,21 dmg)
En ganske grei low poke alene er d+3, legger man til 4 så sparker Wang en gang høyt også. Er det counter flyr motstanderen en stykke unna. La oss si d+3 treffer, 4 blir blokket. Her begynner setupen.. Prøver motstanderen på å angipe har du garantert counter hit; 1~1,1. Som du skjønner på blokk så er movet temmelig safe.
2. SS+1+2 (22 dmg)
På blokk vil du få inn d/b+2 hvis du starter den rett etter ss+1+2 og selvfølgelig bare hvis motstanderen prøver å angripe etter blokken. Treffer den på counter hit vil du også få inn d/b+2 . Treffer den vanlig blir motstanderen dyttet unna. Meget tregt angrep også.
3. 4,4. Mixups (20,12, ? dmg)
4,4,4 en helt grei rekke med spark, ikke så veldig vanlig at jeg bruker. Siste 4 er 23 skade.
4,4,d+4 bare ett lavt spark nede til slutt som er en ganske grei poke, burde helst ikke brukes til annet en poke, d+4 er 10 skade.
4,4,1 er launcher, som igrunn gjør forferdelig mye skade. 1 er 20 skade
Viktig del;
Andre delen er low. Man kan også starte her, d+4 og ta siste delen av mixupen.
Veldig bra mixups når det gjelder denne stringen.
4. d/f+1,1 (12,21 dmg)
Vanligste jeg bruker til straffe whiffs. Er launcher.
5. f+1+2 (22 dmg)
Kan også brukes til å straffe whiffs hvis ingen launchere har nok rekkevidde. Movet er også safe på blokk.
6. d/f, d/f+2+4 (15 dmg)
Wang sitt eneste kast med 1+2 som utgang. Den gir deg også veldige gode oppfølging muligheter, men det kreves timing. Motstanderen havner med ryggen til stunnet ett stykke unna deg. Er du rask nok har du muligheten til ett kast eller d/f+1,1 launcher.
7. WS+4 (21 dmg)
En annen tech trap, safe på blokk. Uansett counter eller ikke. Blir motstanderen slengt ned i bakken med en fin liten salto. Her gjelder tech trappen, her vil du motstanderen skal rulle. Som også er den vanligste reaksjonen her. Da vil du ved riktig timing få in kastet d/f+1+3+4 som blir umulig og komme ut av hvis han roller inn i den. 45 skade hvis tech trappen fungerer.
Viktig del;
Wang har en crouching dash som utføres qcf. Som gjør at han går inn i crouching status og opp til standing av seg selv. Jeg vil anbefale å trykke qcf+4 for å utføre trikset så kommer ut ett sted motstanderen ikke forventer det.
8. FC d/f+4,3 (8,21 dmg)
Hvis første angrepet sitter er andre garantert, kan være fin mixup fra WS+4.
9. B+2,1 (11,10 dmg)
Er ett veldig stabilt move som ikke kan straffes. Greit for å presse motstanderen. Lettere å få han frustrert. Er veldig usikker når det gjelder om andre slaget kan dukkes unna om første blir blokkert eller han blir truffet.
Kan etterfølges av b+1+2 eller b+1, b+1+2 er en just frame parry som går over til ett slag, så det kan se ut som du har peil. b+1 er Wang sin parry som jeg vil anbefale å bruke enten; 3 eller 1. 3 Vil launce motstanderen. 1 Sender han i bakken som gir deg en garantert d+2,1+2
10. qcf+2(30 dmg)
Den er ikke like rask som Paul sin Death Fist og gjør ikke like mye skade men den straffer fint for ålreit skade.
Andre brukbare moves:
d/b+3, d/b+4,2(obs! veldig straffbart), f+4
COMBO
Wang har egentlig ikke veldig mange forskjellige ting å gjøre i luften for skade. Vanlige ting etter launcher vil alltid være b+2,1 b+2,1, f+1+2.
CH 1~1,1_d/f+1,1
b+2,1, b+2,1, f+1+2_qcf+2
CH SS+4
FC d/f+4,3
d/b+2_CH d/b+4,2
1, b+2,1, d+2,1+2
Litt ekstra godis;
CH 1~1,1, b+2,1, 1, TECHTRAP f+1+4, d/b+1+2, b+2,1, b+2,1, f+1+2
CH d/b+1+2, d+1+2, f,f+4. f+1+2
CH d/b+1+2, u/f+4, b+2,1, 1, d+2, 1+2 w! d/f+1+2
OKI
Når Wang sin motstander ligger i bakken, vil man egentlig gjette riktig hva motstanderen gjør.
Gjetter man feil går det som regel veldig dårlig. Wang har ingen ting til å avslutte som plasser deg rett ved motstanderen som mange andre karakterer. Man må velge å ikke avslutte jugglen din for OKI oppsett istedenfor.
Ligger motstanderen treffer d/f+1+2.
Ruller motstanderen bakover avhenger det av avstanden mellom deg og han, er det ett stykke så treffer f+1+2. Er det nærme vil faktisk d/f+1+3+4 løfte han opp fra bakken og du kan ta b+2,1, b+2,1 f+1+2.
Tech roller motstanderen til siden har Wang en flott fordel her, har du valgt å ikke avslutte jugglen, kan du hvis motstanderen tech roller få inn en gratis f+1+4, Wang sin super som er en ny juggle starter
Vegg
Wang kan føre motstanderen langt, veldig langt i luften. B+2,1 er det vanlige å bruke. Man kan også starte på en av 10 stringene hans. 2,1,1 som avslutter som vil gi en high wall splash. Når det gjelder at motstanderen er i veggen har Wang som regel bare en hit’s kraftige slag som gjelder. Men man kan også bruke deler av 10 stringen hans her også. Vanlige kraftige slag som kan brukes er f+1+2, qcf+2, d/f+1+2. Mens deler av 10 stringen som kan brukes er 2,1,1,4.
Generell taktikk.
Taktikken når det gjelder denne typen å spille, vil man bruke litt forskjellig hele tiden. Men helst ikke pitbulle av den del. Altså gjette litt om motstanderen går på en mixup. Legg merke til spillestilen til motstanderen og utnytt det på ting som går fortere og hvilke traps de mest sannsynlig vil gå på. Wang kan poke smått, men brukes mest i slutten av kampene. Wang har ingen safe launchers så man vil lure motstanderen inn i en trap eller få dem til å whiffe. Mot aggressive spillere har Wang en just frame parry, en vanlig parry som launcher og reversal 1 til Wang er også på 8 frames.
Jeg vet ikke om dette hjelper noe særlig og tar gjerne imot kommentarer..