Guide til Charactere i Tekken

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, sweet!

Har sendt deg mld, håper det går i orden, for høres moro ut!

Jeg er ikke all that, men moro å spille med noen som er over middels! Kanskje jeg lærer av noe og...? :p

Forresten, totalt off-topic: Jeg hater annleggsarbeidere utenfor vinduet altfor tidlig på morgenen mens du sover... =s

MadCow

Lokal moderator
Har vært igjennom Wang Guiden din NukleuZ. Synes den var flott.
Hva synes du forresten om d/f+2,1 ?
Også virket det på meg som det stort sett var mulig å få inn komboen:
launch, 2, b+2,1, b+2,1, f+1+2. Er ikke denne bedre?

Hvor vanskelig er det å klare kombo etter kastet d/f, d/f+2+4 ?
Jeg fikk ikke dette til. Hvor ofte klarer du det?

Opprinnelig skrevet av MadCow@16.09.2005, 00.25
Har vært igjennom Wang Guiden din NukleuZ. Synes den var flott.
Hva synes du forresten om d/f+2,1 ?
Også virket det på meg som det stort sett var mulig å få inn komboen:
launch, 2, b+2,1, b+2,1, f+1+2. Er ikke denne bedre?

Hvor vanskelig er det å klare kombo etter kastet d/f, d/f+2+4 ?
Jeg fikk ikke dette til. Hvor ofte klarer du det?
261738​
Når det gjelder d/f+2,1 så er den veldig fin når det gjelder stuns, som f.eks. d+3+4 eller d/b+1+2(<- ikke det at den går inn så veldig ofte...) Og den øker skaden noe sinnsykt.. Jeg er veldig glad i å bruke den når det gjelder stunnen d+3+4. Når det gjelder 2 i starten funker den på alle juggles som motstanderen havner i luften, ansiktet opp og bena vendt mot deg. Andre regler for hva som går inn andre steder..

Du har ca. veldig usikker men jeg tror det er rundt 2 sekunder å komme deg innenfor range. Men det krever to raske dashes, ikke qcf motion, og starte d/f+1,1 perfekt. Jeg klarer det ikke perfekt som regel, men en vanlig reaksjon er jo å dukke for å ungå kast, ellers er det om formen på dash er inne om jeg klarer den eller ikke egentlig.. Merker jeg ikke dashen er der, så kaster jeg. F+1+3_F+2+4 selv om det er samme hvem kast du tar men. F gjør så du får på en måte en grei dash til.. Så selv om dashen er crappy så kan kastet fortsatt treffe.. For de som også vil vite dette så hvis Wang bommer på timingen på d/f+1,1 er alt man trenger å gjøre å hoppe og sparke til..

En litt skitten trap forresten, d/b+4,2 skitten hvis motstanderen prøver å sparke, VELDIG skitten hvis han bare prøver å reise seg opp eller rulle hvis han ligger på ryggen, hodet vendt mot deg.. Uansett ender den i gratis juggle til deg.

EDIT:
Forresten, liker du sidestepping game kan også SSL, b+4(fin kamp starter ellers enn 1~1,1 forresten) det blir dobbel sidestep ca. eneste som er synd er at man angriper:p

oma

Village Drunk
bergenivan fikk det for seg å spille wang her om dagen og han tok først ett hvilket som helst merkelig triks og med en gang hamret på 1, (altså 1,1,1) og det ble som oftest CH og da er det launcher, vil og si det er ganske safe move, viss du ikke spiller mot steve og paul som kan straffe det med (steve: d/f+1+2, paul: d+1+2)

noen tanker rundt dette nukleuz?

Enkelte karakterer har garanterte rundt det movet, det er egentlig ikke safe i det hele tatt (HYSJ! :p) Det bare skaper litt knockback på blokk så motstanderen ikke får straffet så veldig hardt. Andre garanterte er jo standard 1,1,2 folk og lignende raske ca. 9 frame startup moves.. Wang er vel karakteren jeg vil kalle minst safe i hele spillet.. Hvis DR kommer med 5.1 forandringene vil jeg aldri spamme 1~1,1 lengre... Jeg ofrer meg litt i ny og ned for litt skade i ny og ne:p Tingen er å mixe den opp med 2,1,1,4,4 det vet ikke motstanderen hele tiden om han skal starte å angripe eller ikke, noe som gjør han usikker og jeg slipper straffen.

Hvis jeg husker helt riktig så er ikke knockback'en så stor + Wang får lengre recovery tid.. Men vet ikke om den er så mye at Kazuya kan ta mist step ewgf.. På verken T5 eller muligens DR..

Men eneste jeg har å si er at jeg prøver å ikke spamme den mot folk som veit de har ca. 9 frame startup moves som gjør vondt:p

MadCow

Lokal moderator
Skjønner ikke helt hvordan du kan sette ss+1+2 som Wangs neste beste move.
Er det bare meg eller har dette elendig rekkevidde og er vanskelig å treffe med i det hele tatt?

EagleJin

Bear Necessity
Synes ikke det. Movet er glimrende mot turtlere for guard stun -> frame trap. Funker også ganske bra som ut-av-banen-counter-hit-stun -> combo mot mer agressive spillere. Bare pass på å delay selve teknikken til nære slutten av steppingen.

MadCow

Lokal moderator
Ok, tenkte dette passet best her siden dette er det mest spilletekniske emmet.

Begynner å føle jeg har en del Nina vs Baek kamper i fingrene, og tenkte å skrive litt om
mitt syn på saken.

Først noen moves til Nina som Baek kan straffe med 1+2. En del av disse bruker jeg jo faktisk litt.
d+3,2 d,d/f+2 d/f+3,2,3 d/b+4,3 og 1,2,3. Den siste er safe hvis jeg får til justframen, men det er langt
ifra alltid.

Når man spiller Baek skal man være veldig forsiktig med cancling til flamingo.
Hvis jeg skjønner når dette skjer er det døden med Nina's b+1.
Å cancle d/f+4,4,3 eller d+4,3,3,3 er veldig farlig.
Cancle 1,2,3 er langt tryggere, fordi den går såpass fort at jeg sjelden rekker å skjønne hva som skjer.
Vet ikke alt som kan cancles, men alt som har lik animasjon som d/f,4,4,3~f er skummelt.
Man skal også være veldig forsiktig med å ikke cancle d/f+4,4,3, fordi den straffes med 50% juggle på blokk.
Det er derfor veldig viktig å mikse opp med å ikke cancle eller kjøre movet fullt ut.
F.eks. gjøre d/f+4,4 etterfulgt av kast. Eller d/f+4,4 med backdash og sats på at jeg whiffer b+1.

Ellers virker tripple sidestep bra. Bare ikke overdriv.
Baek's f, N, d,d/f+3 tror jeg er safe på blokk.
Miks opp alle kastene med tre forskjellige break. Sånt er veldig slitsomt.
Bruk d/b+4 kun når du tror jeg kommer til å gjøre på med high-moves (poking).

Variasjon av d+3,3, N, 3 og d+3,3,d+3 er mer risk enn reward.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Inni helvete, det inlegget over her ser ut som referat fra et sjakkparti. Ante ikke at det kunne bli så komplisert, for ikke å si mekanisk. :svette:

Ohh, sweet!

Har forresten tenkt å trene opp Devil Jin som min beste sub... Vurderte forresten Paul på grunn av hvordan (Jinov)Phoenix spilte med ham i NM, men D. Jin har en sjukt kul greie over seg, så går for han! =D

Så hvis noen har noen enkle tips på han og, tar jeg gjerne imo dem og! :tommelopp:
[/b]
Da har vi noe til felles :tommelopp: hvis du vurdere å bruke devil jin burde du trene på å trykke uppercut. det er drit vanskelig på pad så hvis du har stikke er det en god fordel.. men jeg bruker pad haha, men klarer meg bra nok(håper jeg). :svette: