Guild I World Of Warcraft

#1
Jeg går som mange av dere andre å drømmer meg bort til å utforske den gigantiske verdenen som venter oss i WOW og tenker på att det ville være kult med en stor Norsk guild.

Altså kun Norske og så mange som mulig fra Spillegal.no , vi må da planlegge dette litt og bestemme oss for om vi skal være på en PvE eller PvP server. Jeg personlig vil ha muligheten for å gå i PvP i ny å ne.

Når da spillet kommer så må vi bli enige om hvilken server vi skal spille på osv. Vi må også bestemme hvem som skal være guild master. Hvordan vi skal bli enige om dette vet jeg ikke. Men vi har litt tid på oss til å finne ut av dette.

Jeg vil selvf gjerne GM men dør ikke om jeg ikke er det. Det som er viktig er at dette er en guild med folk som vet hva mmorpg spill er og som vet å hjelpe venner i guilden på alle måter mulig.

Vi må også finne et bra navn. Det må være på engelsk slik at andre i spillet kan forstå hva vi kaller oss. Synes vi skal bruke noe som kobler oss til vikinger og at vi er fra Norge.

Vel hva tenker folket?
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Hva er en guild, og hvordan fungerer den? Hva slags fordeler har man av å være med? Har det noe å si for hvordan man spiller spillet?

<:
 
#3
Vel en Guild kan du sammenligne med en slags klubb. Om du er medlem så kan du få hjelp til å gjøre quests, få utstyr som noen guild medlemer kan lage osv.

Ved å være med i en guild som vet å sammarbeide å hjelpe værandre så blir spillet mye enklere å mye mere morro. Istede for å gjøre et oppdrag som du sliter med så får du hjelp av noen gode venner i guilden som passer på ryggen din i farlige situasjoner.
 

Sancti

Terrorkatt
#4
Ok, takk.
Men er det noe man må melde seg inn/ut av i spillet, eller er det bare slik at man avtaler med dem man har tenkt å spille med?
 
#5
OMG du må ikke glemme guild tabards! Egne clær som guildmasteren kan lage og dele ut til medlemmene! De to paktene kan ikke være i en guild da.
 
#7
Det viktigste for meg er og ha noen jeg kan spille hele natta sammen med som har tid! Så vi kan få til masse male-bonding !!!!
Det er ingen av vennene mine som er i betan :(
Og det er bare to av vennene min som så mye som vuderer og få seg retailen!
 
#8
Vel jeg kommer nok til å spille veldig mye. Er av typen som kan sitte hele dagen...og natta. Hehe! Dette med å lage klær til guilden var nytt for meg. Åssn funker dette? Og kan vi få bannere? Altså små flag som symboliserer oss?
 
#9
Flott at noen tar initiativ til å samle folket. :tommelopp:

Jeg er interessert i å bli med. Jeg er ikke enda 100% sikker på at jeg skal spillet WoW, grunnet dårlig PC, men jeg skal være med på open beta for å teste hvordan maskinen kjører det. Jeg blir med hvis PC-en kjører det passe greit.

Men nok om det. Forslag til navn? Tja, jeg er i hvert fall enig i at det bør være noe som indikerer at vi kommer fra Norge, samt at det bør være forståelig for engelsk talende folk. Hva med noe sånt som "The Norwegian Alliance"? Nei, huff. Ufattelig uoppfinnsomt var det. "King Haralds Boys". Nei, nå blir bare forslagene dumme. Jeg har tydeligvis ikke mye å bidra med på denne fronten, men håper jeg kan være med i guilden og forhåpentligvis være til mer nytte der. :)
 
#10
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@15.12.2004, 10.13
Jeg går som mange av dere andre å drømmer meg bort til å utforske den gigantiske verdenen som venter oss i WOW
149288​
Artig hvordan du har fullstendig skiftet mening i løpet av noen uker. Husker vi diskuterte WoW vs EQ2 for en liten stund siden. Men det er bra det. :tommelopp:

Vet ikke om jeg er så veldig interessert i en guild. Må se an litt. Jeg har alltid vært en ensom ulv i sånne spill, og i alt annet for den saks skyld. Har ikke noe i mot å spille sammen med andre en gang i blant, men store guilds er liksom ikke helt min ting.
 
#11
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@15.12.2004, 09.48
Vel jeg kommer nok til å spille veldig mye. Er av typen som kan sitte hele dagen...og natta. Hehe! Dette med å lage klær til guilden var nytt for meg. Åssn funker dette? Og kan vi få bannere? Altså små flag som symboliserer oss?
149327​
Kooli håper noen av vi på sg kan bli ganske mektige(på retailen)
Larzen hva skal du være?
 
#13
Viste ikke at Horde og Alliance ikke kunne være i samme guild. Hmm. Da blir det litt vanskelig. Jeg har bestemt meg nesten for å være Undead Warlock. Men vil benytte Final Beta til å teste alle sammen for å bli sikker på hva jeg vil satse på fremmover...

Vi må nesten bare se ann hva som skjer etter FB er over og så lage to guild's eventuelt. En Horde og en Alliance guild når vi vet hva vi vil sattse på lissom.
 
#16
Jeg blir med, har plass i Final Beta og kjøper Retailen når den kommer.....jeg vil helst ha en pve server siden pvp kan bli kjedelig i lengden....og helst en Horde Guild hvis ikke det går ann å ha en Horde\Alliance guild da. Jeg kommer nok ikke til å kunne spille sånn super mye i lengden etterhvert siden jeg driver nå med Star Wars Galaxies og EverQuest 2 som begge er MMORPG, men jeg får se om jeg liker dette spillet...men uansett jeg kommer nok til å kunne ta en del døgning med dere i WoW....

(Gleder meg! :tommelopp: )
 
#17
Jeg er litt usikker på om jeg skal ha spillet, men det frister veldig. Jeg kjøper det nok ikke med én gang det kommer, men jeg vil være med i guilden hvis jeg kjøper det.
 
#19
Skal ikke være vanskelig å be jeg heller..... Nå har jeg riktignok bestemt meg for at hovedchar'en min skal være alliance, men hvis det blir en horde guild så skal jeg alltids klare å lage en horde char også.....
 
#20
Jeg vil være med i guilden, dersom den ikke blir homo og får et homonavn. (Vikingnavn er homonavn, som oftest)

Skal kjøpe Retail ca fort.