Dette er en taapelig ting aa krangle om. Spillene er saa ulike at de ikke boer sammenlignes i det hele tatt.
Personlig spiller jeg GW og har spillt WoW bare i beta'en.
Vil notere at jeg tidligere har spillt Ultima Online og Everquest, begge ganske hardcore.
Hvorfor valgte jeg GW?
1. Fordi jeg er en PvP spiller. Jeg visste at GW ville fokusere mye paa PvP og lage ett bra system for det. Og det mener jeg de har klart til de grader. Jeg kjenner mange PvP spillere som ganske enkelt har gitt opp WoW pga forutsigbarhet. I GW er det uendelig med utfall, varianter, taktikker, kombinasjoner... med 2 klasser per karakter, og ca 90 skills per klasse, hvor du bare har lov til aa bruke 8 om gangen... man kan tenke seg hvor mange kombinasjoner det kan bli ut av det. (og ja, alle skills kan vaere nyttige. det gjelder bare aa proeve seg fram). Og siden det ikke finnes Uber items man maa bruke evigheter paa aa skaffe uansett, har de fleste ett 99% likt utgangspunkt. Noe som gjoer at du maa vaere raskere, smartere og vaere flinkere til aa kombinere skills en motstanderen din. Thats what we like to hear.
2. Fordi jeg har jobb og dame. Spiller jeg ett online spill, har jeg lyst til aa vaere en del av eliten (ikke noe gale med det!). Aa bli det i WoW ville krevd sinnsykt mye tid, og det ville nok resultert i at jeg mistet baade jobb og dame (kan ikke beherske meg selv

). I GW er jeg max level, med flere karakterer, og har det jeg trenger av utstyr og skills. Og dette bare med moderat spilling i en maaned ++ (max 2). Paa denne tiden av spillet fokuserer jeg BARE paa PvP. Kampene er forskjellige HVER gang! I tillegg kan du skaffe alle skills, armor og upgrades bare ved aa spille PvP.
3. Jeg ville proeve noe nytt mtp MMo/adventure spill.
Som du sikkert forstaar lener jeg mot GW men bare fordi det passer meg best. For de fleste andre ser det ut som om WoW passer best. Jeg mener ikke spillet er daarlig i det hele tatt. Jeg hadde planer om aa teste det ut etter release, men etter GW kom paa banen var det ikke tvil. Takk for det, ellers ville jeg sikker skrevet dette baade uten jobb og dame
Til sist vil jeg bare si at UO er det beste MMorpg spillet jeg har spillt. Ihvertfall den tiden jeg spillte det. Spillet har jo gaatt igjennom utallige forandringer. Noe som er en av grunnene til at jeg ikke spiller det lenger. Hvorfor det er det beste tar det for lang tid aa gaa inn paa, og det er nok ingen som har noen interesse av aa vite hvorfor jeg mener det uansett .... saa hvorfor skriver jeg i det hele tatt dette ?
uffda...