Guild Wars VS WoW

hvordan kan du si at GW er monotont når du aldri har spilt det?..du har lest en andmellese.... eh og det er ikke spessielt mye variasjon i wow... det er grind grind grind grind grind... ops jeg glemte du kan gå rundt og samle urter...grind grind grind... så fryktelig mye varisajon!!!, det samme går på charracterne, alle folka som har samme class har samme skills...

ja guildwars kommer med en del ekspantions fremover, men disse her ikke nødvendige for og kunne spille ... du må ikke kjøpe ekspantionene når de kommer ut.. desuten skal de inneholde like mye staæsj som det første spillet.. altså mye mer en de små pathcene som wow kommer ut med...

wow har vært ute i ca 5-6 måneder og hva har dere fått?,
et honor system som sugde hardt og ikke fungerte
dere har også fått CTF, noe GW har hatt helt siden det kom ut...

og selvfølgelig masse pathces og fixes som balanserer og ordener bugs..... men dette får jo gw også.....GRATIS

Opprinnelig skrevet av Wolfi@25.06.2005, 19.00
hvordan kan du si at GW er monotont når du aldri har spilt det?..du har lest en andmellese.... eh og det er ikke spessielt mye variasjon i wow... det er grind grind grind grind grind... ops jeg glemte du kan gå rundt og samle urter...grind grind grind... så fryktelig mye varisajon!!!, det samme går på charracterne, alle folka som har samme class har samme skills...

ja guildwars kommer med en del ekspantions fremover, men disse her ikke nødvendige for og kunne spille ... du må ikke kjøpe ekspantionene når de kommer ut.. desuten skal de inneholde like mye staæsj som det første spillet.. altså mye mer en de små pathcene som wow kommer ut med...

wow har vært ute i ca 5-6 måneder og hva har dere fått?,
et honor system som sugde hardt og ikke fungerte
dere har også fått CTF, noe GW har hatt helt siden det kom ut...

og selvfølgelig masse pathces og fixes som balanserer og ordener bugs..... men dette får jo gw også.....GRATIS
236153​
Vær så snill og spill wow, før du sier at det suger, og klager på at folk kritiserer GW uten å ha spilt det. takk :)

jeg har spilt wow...

og jeg spiller gw..... spiller begge deler heter det vell,
jeg syns begge spill er bra, men siden alle bare elsker wow og sier at det er best uten og gi noen andre spill en sjanse blir jeg litt irritert.... derfor tar jeg parti med GW....herlig spill :D

Altså, jeg kom meg til level 53 uten å grinde... Kan ikke huske at jeg samlet så mange urter heller... Ja, jeg kan faktisk vurdere om et spill er monotont utifra en anmeldelse... Tror du det bare er å slenge ut med nye ting her og der etter et spill har vært ute i et halvt år? Det beste er vel å få ting til å funke er det ikke? Og tror du virkelig hver eneste expansion til GW kommer til å inneholde liket mye stash som den første versjonen har HVER gang det slippes ut? Du har tydligvis mye å lære...

jeg sa heller ikke at spillet var monotont, jeg sa: Mer monotont enn wow...

mest skills - er ikke sikker, men tipper GW. dessuten gjør GW det geniale med at du kan kun velge ut 8 skills og ta med deg ut i kamp. dette betyr at selv om du møter en som har samme class som deg betyr ikke det at han har samme skills..
Du vet at wow har talents? eller har du kanskje ikke kommet til lvl 10 enda?

Dessuten har WoW et utrolig svært arsenal med skills man kan lære, bare gå til class traineren og tell... så kan du legge sammen alle talla til hver av klassene samt ta frem racial traits, så kan du sammenligne...

mest inventory - Wow, i wow kan du bruke 20 t på og skaffe deg 1 av de 10 uberitemsene som gjør deg skikkelig god... GW prøver å fokusere på pvp og ballansere ting så de har ingen SUPER UBER items, ergo mindre ting i inventoryen.
Hipp hurra man slipper å investere tid i spillet!!!

Wooohooo, du er tydligvis ikke en MMOrpg-spiller... Hva er gøy med å sloss evig uten noen forbedringer, det handler om å sette seg mål i et spill, derav kan man faktisk ha en grunn til å investere tid i å spille det... Utifra det du forklarer virker GW som battlefield i middelalder form...

"Altså, jeg kom meg til level 53 uten å grinde... Kan ikke huske at jeg samlet så mange urter heller... Ja, jeg kan faktisk vurdere om et spill er monotont utifra en anmeldelse... Tror du det bare er å slenge ut med nye ting her og der etter et spill har vært ute i et halvt år? Det beste er vel å få ting til å funke er det ikke?"

jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette men, alt fungerer..i både GW og WOW...og nei jeg tror ikke at det bare er og slenge ut ting til et spill som har vært ute i 6 mnd, men jeg mener at du har ikke fått SÅ mye igjen for de 80 kr du legger igjen vær måned.....

hvordan kommer mann seg til lv 53 uten grind?..hele spillet er en middels lang og ganske morsom grind.... men fortsatt, en grind..

hva så om wow har 250 000 skills.... 90% er ubrukelige og man blir drit sliten av og skifte fram og tilbake mellom de 10 skill barene sine...

wooohoo, jeg har faktisk et liv ved sinav spill, og da passer det utmerket med spill som man ikke må drive med 1 million timer i uken for og være best.... og man kan sette seg mål i GW. i GW kranlger all guildesene om og ha hall of heros og være høyest på ranking listen... og det er du som har noe og lære hvis du tror at det ikke er noen forbedringer gw...at du bare kjemper for ingen ting... FEIL

og selvfølgelig er jeg ikke så godtroende at jeg tror vær eneste ekspasion kommer til og inneholde like mye som orginal spillet.... men er det ikke "nok nytt inhold" i de trenger jeg jo ikke kjøpe de

hvordan kommer mann seg til lv 53 uten grind?..hele spillet er en middels lang og ganske morsom grind.... men fortsatt, en grind..
Questing ? Grinding sett i WoWs øyne er å drepe mobs , og kun det. Det finnes da mange andre quests, delivery quests, craft quests, og der er også en historie, om du gidder å lese questa.

hva så om wow har 250 000 skills.... 90% er ubrukelige og man blir drit sliten av og skifte fram og tilbake mellom de 10 skill barene sine...

Uhm, nettopp det at det er så mange skills gjør jo at man ikke nødvendigvis møter en som bruker det samme, 90% er absolutt ikke ubrukelige, ikke om du er god. Du kan jo kanskje være typen som spiller shaman og bare spammer shocks? Da er du ikke en god spiller.
10 skill bars? Installer en UI mann, jeg har 3 skill bars framme med alle skillsa jeg trenger, og alle har en hotkey til seg. Problem solved

wooohoo, jeg har faktisk et liv ved sinav spill, og da passer det utmerket med spill som man ikke må drive med 1 million timer i uken for og være best.... og man kan sette seg mål i GW. i GW kranlger all guildesene om og ha hall of heros og være høyest på ranking listen... og det er du som har noe og lære hvis du tror at det ikke er noen forbedringer gw...at du bare kjemper for ingen ting... FEIL
Du sa istad at du spilte både wow og GW, og siden du kan ytre deg om alt i WoW antar jeg at du har en grei nok lvl, noe som ikke kommer uten å bruke tid på spillet.
Selvmotsigende?

og selvfølgelig er jeg ikke så godtroende at jeg tror vær eneste ekspasion kommer til og inneholde like mye som orginal spillet.... men er det ikke "nok nytt inhold"  i de trenger jeg jo ikke kjøpe de
Man må jo ikke kjøpe expansion til WoW heller, jeg vil tro det er som JTL i SWG.

jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette men, alt fungerer..i både GW og WOW...og nei jeg tror ikke at det bare er og slenge ut ting til et spill som har vært ute i 6 mnd, men jeg mener at du har ikke fått SÅ mye igjen for de 80 kr du legger igjen vær måned.....
Grinding er å derepe mobs for xp sin skyld...

Jeg questet og tok instances... Når det kommer til grind, look above...

Det er tydlig at du ikke har den fjerneste aning om hva du snakker om...

Jaha? Hva er det du prøver å si her?

Dette er en taapelig ting aa krangle om. Spillene er saa ulike at de ikke boer sammenlignes i det hele tatt.

Personlig spiller jeg GW og har spillt WoW bare i beta'en.

Vil notere at jeg tidligere har spillt Ultima Online og Everquest, begge ganske hardcore.

Hvorfor valgte jeg GW?

1. Fordi jeg er en PvP spiller. Jeg visste at GW ville fokusere mye paa PvP og lage ett bra system for det. Og det mener jeg de har klart til de grader. Jeg kjenner mange PvP spillere som ganske enkelt har gitt opp WoW pga forutsigbarhet. I GW er det uendelig med utfall, varianter, taktikker, kombinasjoner... med 2 klasser per karakter, og ca 90 skills per klasse, hvor du bare har lov til aa bruke 8 om gangen... man kan tenke seg hvor mange kombinasjoner det kan bli ut av det. (og ja, alle skills kan vaere nyttige. det gjelder bare aa proeve seg fram). Og siden det ikke finnes Uber items man maa bruke evigheter paa aa skaffe uansett, har de fleste ett 99% likt utgangspunkt. Noe som gjoer at du maa vaere raskere, smartere og vaere flinkere til aa kombinere skills en motstanderen din. Thats what we like to hear.

2. Fordi jeg har jobb og dame. Spiller jeg ett online spill, har jeg lyst til aa vaere en del av eliten (ikke noe gale med det!). Aa bli det i WoW ville krevd sinnsykt mye tid, og det ville nok resultert i at jeg mistet baade jobb og dame (kan ikke beherske meg selv :p). I GW er jeg max level, med flere karakterer, og har det jeg trenger av utstyr og skills. Og dette bare med moderat spilling i en maaned ++ (max 2). Paa denne tiden av spillet fokuserer jeg BARE paa PvP. Kampene er forskjellige HVER gang! I tillegg kan du skaffe alle skills, armor og upgrades bare ved aa spille PvP.

3. Jeg ville proeve noe nytt mtp MMo/adventure spill.

Som du sikkert forstaar lener jeg mot GW men bare fordi det passer meg best. For de fleste andre ser det ut som om WoW passer best. Jeg mener ikke spillet er daarlig i det hele tatt. Jeg hadde planer om aa teste det ut etter release, men etter GW kom paa banen var det ikke tvil. Takk for det, ellers ville jeg sikker skrevet dette baade uten jobb og dame :p

Til sist vil jeg bare si at UO er det beste MMorpg spillet jeg har spillt. Ihvertfall den tiden jeg spillte det. Spillet har jo gaatt igjennom utallige forandringer. Noe som er en av grunnene til at jeg ikke spiller det lenger. Hvorfor det er det beste tar det for lang tid aa gaa inn paa, og det er nok ingen som har noen interesse av aa vite hvorfor jeg mener det uansett .... saa hvorfor skriver jeg i det hele tatt dette ?

uffda...

Jeg har spilt både GW og WOW og jeg kan godt sette opp et par punkter som gjør d enklere for dem som vil så inderlig vite hvilket av spillene som er best:

1. GW har sykt bedre grafikk og animasjon enn WOW, her møter ikke GW motstand i det hele tatt.

2. WOW sin fantasi-verden er minst 5 ganger større enn GW sin, og mange flere typer landskap og slikt.

3. WOW har flere raser og velge mellom, også flere klasser og proffesions enn GW, her syns jeg selv at gw er litt dårlig.

4. GW har mange flere skills enn WOW.

5. WOW har flere typer monster og fiender enn GW.

6. Gw har mange typer fiender som ikke er så velkjente (dette vil jeg si er en bonus) for eks. Skales, Charrs, Titans, Necros, Maguumas, mens WOW kjører med vanlige Troll, alver og undead og slikt.

7. Storyen i GW er fantastisk. Historien er en av de bedre fantasy-historien som er satt i spillverdener.

8. GW har et minus med det at du ikke kan utforske 100% av mappet, mer bortimot 60%.

9. I GW så kan du "travel by map" til en by eller outpost, mens i WoW så må du gå den lange veien til en plass du har lyst til å besøke. (dette kan jo ses både som et minus eller et pluss)

10. Slåssesystemet er omtrent det samme i begge spillene, kanskje litt mer avansert i WOW, noe som jeg liker.

11. Det finnes mange, mange flere items, våpen og slikt i WOW.

Så konkluderngen er vel at begge spillene er omtrent like bra etter min mening.

jeg glemte vist en av de aller viktigste punktene, nemlig selve grunnen til at jeg spiller gw, ikke wow:

12. Gw har et fantastisk PVP-system, som overgår alt jeg har sett i tidligere mmo.

Det faktisk viktigeste argumentet er enda ikke blitt nevt enda og det er:

-Så fett du også spiller wow! Jeg også er lvl 60. Vi må spille sammen en dag...hvilken server spiller du på??
-Å faen.

Akkuratt. Faen at vi ikke kan spille sammen fordi vi er ikke på samme server. Men hallo her er redningen! I GW kan du spille med alle fra hele verden. Så om en 15 år gammel spansk fjortis plutselig adder deg på MSN og han spiller GW kan du faktisk spille sammen med han! (skjedde med meg men han spilte kun cs 1.5 ikke GW :p)
I tillegg har en International Districs som gjør at du kan spille sammen med hvem som helst fra andre verdensdeler.

Opprinnelig skrevet av <Cyrus>@10.08.2005, 21.08
Jeg har spilt både GW og WOW og jeg kan godt sette opp et par punkter som gjør d enklere for dem som vil så inderlig vite hvilket av spillene som er best:

1.  GW har sykt bedre grafikk og animasjon enn WOW, her møter ikke GW motstand i det hele tatt.

7. Storyen i GW er fantastisk. Historien er en av de bedre fantasy-historien som er satt i spillverdener.

Så konkluderngen er vel at begge spillene er omtrent like bra etter min mening.
249954​
1. Er grafikken bedre fordi det er brukt mer polygoner og klarere teksturer?
Grafikken i Gw er fin men ingenting ekstra, WoW krever mindre og ser bedre ut, smak og behag.
7. Storyen i WoW går jeg utifra er større enn i Gw jeg har lest nesten alle bøkene of historien har vært med i 5 tidligere spill (expansions medregnet)

Og hva er så fantastisk med pvp i gw?

En har to valg når en skal lage ny char: PvP eller PvE.
Våpen, skills og items (runes osv) kan du unlocke i PvE delen som du kan bruke i PvP delen. Selv om du er ny, kan du lage deg en premade lvl 20 char (kun standard våpen,skills osv) og herje i vei i stedet for å spille deg opp til lvl 20.

Det flotteste med pvp i GW er når du spiller mot mange forskjellige guilds samtidig. GvG eier også!

Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@11.08.2005, 08.09
Og hva er så fantastisk med pvp i gw?
250061​
Det er vel en del forskjellige ting.

-Det er uforutsigbart
-Det er nesten uendelig med skill kombinasjoner, saa du vil nesten aldri moete samme type fiende.
-Ingen kamper er like.
-Det gaar sinnsykt kjapt. Foelger du ikke med GAAR det gale!
-Det er mange type ting du kan delta i. (4v4, HoH, GvG f.eks.), og det kommer til aa bli mer.
-Det er balansert mellom alle klasser/kombinasjoner. I tillegg spiller ikke hvilket utstyr du har saa stor rolle. Det finnes ingen Uber items som gjoer en spiller uovervinnelig.
-Teamplay. Om ikke laget ditt er godt organisert og gjoer jobben sin, kommer du ikke saerlig langt. Skaper samhold.
-Til og med de smaa "ubrukelige" skillene kan vaere fantastiske i den riktige kombinasjonen, eller de riktige hendene, saa det oppfordrer til aa proeve ut masse forskjellige komboer og skills.
-Det tar ikke evigheter aa skaffe en max level karakter, i realiteten kan du bare logge paa straks med en maks level PvP karakter i alle klasser. Saa du kan teste alt, og er ikke limitert til en klasse (Med visse limitasjoner, du starter bare med ett faatalls skills, men du kan unlocke resten ved aa spille masse PVP eller ved aa faa skills via Missions og Quest i PvE delen av spillet.)

Er så inderlig enig med Driblus, GW PVP eier wow ned i støvla.

Og det med alle de forskjellig serverne i WOW. Det rett og slett SUGER HÆSTEREV! Man kan jo ikke hindre at folk hakcer serverne og stter opp pirat-servere, pluss at man ikke kan spille sammen med alle andre.

Og det med at "wow har ikke topp-grafikk og derfor krever mye mindre og lagger ikke i det hele tatt"
Vel her er sannheten: WOW lagger mye mer enn GW, det kan man ikke krangle med, jeg har aldri lakt merke til noe lag i GW, mens i WOW lagger det støtt og stadig, hmrf..

Så hvorfor punge ut med griske 80kr måneden for å spille et laggete spill med dårlig grafikk på hackete pirat-servere, når man kan nyte PVP på sitt beste i et spill med ûber-nice grafikk som ikke lagger i det hele tatt??

Ja, jeg bare lurer jeg...

Opprinnelig skrevet av <Cyrus>@11.08.2005, 17.57
Så hvorfor punge ut med griske 80kr måneden for å spille et laggete spill med dårlig grafikkhackete pirat-servere, når man kan nyte PVP på sitt beste i et spill med ûber-nice grafikk som ikke lagger i det hele tatt??
250250​
Hmm... jeg tror det er noe galt her... :tommelned:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
At WoW lagger har absolutt ingenting med grafikken og gjøre, det er snarere at det er et utall av spillere og Blizzard må derfor optimalisere serverene hele tiden. Grafikken i GW er teknisk bedre, men det endelige produktet er en fargeløs og kjedelig verden. WoW har færre polygoner og lavere oppløsning på textures, men det enedelige produktet er allikevel en langt flottere og fargefylt verden med sin egne unike design.

90% av skillsene ubrukelig i WoW? Tja...Mange av skillsene har bestemte bruksområder. Noen er ment for PvP (Player vs player) , andre for PvE (Player vs enviroment), det er ytterst få skills som er totalt ubrukelig i noen som helst sammenheng. Jeg vil kanskje si at rundt 5% av skillsene er ubrukelig, så du bommer med 85%....

Griske 80kr? Si meg....hvor mye nytt content har Guild wars fått siden release? Hvor mange servere må GW holde oppe? La meg betrygge deg med at driftskostnadene til WoW er evig mye høyere enn de til GW. At jeg betaler 80-100kr til Blizzard for å holde WoW gående + nytt content har jeg ingenting i mot. Spesielt ikke når jeg tenker på hvor mange timer underholdning det gir meg på 1 måned.

Har du prøvd ordentelig organisert level 60 PvP i WoW? Nei, det var det jeg tenkte meg. PvP delen i WoW er fortsatt under utvikling og er langt i fra ferdig. Du må være rimelig rask i WoW PvP også, for mange feil og vil finne ut at du har heller lite liv igjen. En liten notis her forresten, shamans som spammer shocks er noob shamans, de har 0 sjans mot en brukbar spiller. Gode shamans bruker shockene sine på riktige tidspunkt. Shock spammer man mot druid f.eks så kan han bare heale seg når du jaller rundt med cooldownen sin.

Det tar ikke evigheter aa skaffe en max level karakter, i realiteten kan du bare logge paa straks med en maks level PvP karakter i alle klasser. Saa du kan teste alt, og er ikke limitert til en klasse (Med visse limitasjoner, du starter bare med ett faatalls skills, men du kan unlocke resten ved aa spille masse PVP eller ved aa faa skills via Missions og Quest i PvE delen av spillet.
Hva er farlig med å måtte forholde seg til en karakter? Er det ikke bedre å gå inn for 1 eller 2 karakterer og faktisk bli gode med de?

Og det med alle de forskjellig serverne i WOW. Det rett og slett SUGER HÆSTEREV! Man kan jo ikke hindre at folk hakcer serverne og stter opp pirat-servere, pluss at man ikke kan spille sammen med alle andre.
Hvis du kjenner noen som skal spille spillet, hvor vanskelig er det få de til å starte på samme server? Første som irriterte meg med GW er at det første du ser når du starter er at chat kanalene spammes ned av masse fransk og tysk. Hvilken sinnsvak glede får du av å spille på samme server som resten av verden?

Føler meg kanskje ikke så like mye givende som alle andre men skal innrømme WoW prøver for harde livet og gi ut forskjellige "PvP matches" eller hva jeg skal kalle det, du har jeg standard PvP ute i det store områdene du prøver å lvle, som gir deg forskjellige utfordringer, Capture the flag, sånn jeg ikke husker navnet på men ta over bygninger osv. :p Og nå snart hvor man skal samle ressurser for å vinne.. Det er ikke akkuratt bare å storme alene fram i mass PvP når det gjelder wow akkuratt, skal love du er temmelig død i løpet av sekunder...

Bare lurte er det fortsatt Monk/Warrior i GW som 9/10 lager?
Eneste jeg fant ekkelt med GW var etter min mening stygt utseende, mest fordi den virket veldig fargeløs og ikke noe særlig spennende...
Og selvfølgelig folk som spammer i 7 forskjellige språk..

Må bare sei etter å ha lest alt dokke har skreve så vriker det som Gw er mykje beire en Wow.
Men må få sei dette!
I Gw så får du virkeli en sjangse til å få opp Lvl fordi du er for det meste å leine når du er ute å kriger men i Wow så er det folk over alt så visst du f.eks. ser et monster og skal til å drepe...så kommer det sånn ca.10 andre og tar det helder...litt surt syns eg da men men det er jo min mening....sjøl syns eg det var kos at du kunne ha en partner til å hjelpe deg med Quester ogsånt! Grafikken på spillene..hmm veit ikkje ka eg kan si om det, men eg likte i vertifall grafikken til Gw men Wow sin er helder ikkje så værst men la no dei som har peiling på Grafikk få bestemme det ^_^
Eg bare elsker skillene til Gw tar livet av monster fort :p liker spess den der med at du kan lage en BoneHorro...Mr.Horro som eg kaller dem ;)