Guild Wars VS WoW

Opprinnelig skrevet av Lurtz@12.08.2005, 19.09
Har du prøvd ordentelig organisert level 60 PvP i WoW? Nei, det var det jeg tenkte meg.
250735​
Der sier du noe.
Så PvP er ikke gøy i lavere lvl? Synd...

I Guild Wars har de lagt litt vekt på at det kanskje skal være mest likt for alle når det kommer til PvP (derfor har de max level på 20). Derfor er det ingen våpen eller armors som pwner andre totalt. Og man PvPer i arenaer. Og de er fordelt så det er en arena som er "lvl 1-10", så "10-15" osv. Jo lengre man kommer i spillet, jo høyere blir lvlene på arenaene.

QUOTE("Lurtz")
Hvis du kjenner noen som skal spille spillet, hvor vanskelig er det få de til å starte på samme server?[/b]
Hva om man ikke skal starte sammen, men faktisk møter en annen som allerede har startet? Da kan man ikke møte han hvis man ikke tilfeldigvis er på samme server.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Der sier du noe.
Så PvP er ikke gøy i lavere lvl? Synd...

I Guild Wars har de lagt litt vekt på at det kanskje skal være mest likt for alle når det kommer til PvP (derfor har de max level på 20). Derfor er det ingen våpen eller armors som pwner andre totalt. Og man PvPer i arenaer. Og de er fordelt så det er en arena som er "lvl 1-10", så "10-15" osv. Jo lengre man kommer i spillet, jo høyere blir lvlene på arenaene.

Du svarte faktisk ikke på spørsmålet mitt. Jeg spurte om du/dere hadde prøvd organisert PvP i WoW, ikke hva du synes om at PvP gjør seg best når du er level 60.
Det er ingen items i WoW som pwner ALT, eneste unntaket er kanskje folk som har nådd Grand marshal/High warlords ranks, men de er det typ maks 1 av på hver side på hver server.
Det med levelene på arenaene er akkurat det samme i WoW. Alterac valley er for folk mellom 51-60 f.eks.
Guild wars er altfor lite variert når det kommer til items, alle ser helt like ut, noe som allerede gjør det gørrkjedelig for meg. Jeg ser ikke noe galt i at en person som legger MYE tid i et spill skal få tilgang til noen goder som alle andre ikke får. WoW er jo delt i 2 factions, og PvP er balansert i forhold til party/raid combat, så at en grand marshal/high warlord flyr rundt med über gear har ingen enorm påvirkning på resultatet, de blir akkurat som "offiserer" som det kan være strategisk lurt å drepe først.

QUOTE("Lurtz")
Hvis du kjenner noen som skal spille spillet, hvor vanskelig er det få de til å starte på samme server?[/b]
[Hva om man ikke skal starte sammen, men faktisk møter en annen som allerede har startet? Da kan man ikke møte han hvis man ikke tilfeldigvis er på samme server.
Hva er sjansen for at du møter bøttevis med folk som spiller WoW sånn plutselig? Du blir kjent med folk på serveren du spiller på også. Tar heller WoW sitt serversystem enn å høre på grautingen til evig mange tyskere og franskmenn.

Jeg har prøvd begge spillene, og synes WoW er en evighet bedre enn GW. At folk bruker argumentet GW er gratis for å si det er bedre ler jeg av. Jeg betaler gladelig 100kr i måneden for det jeg får i WoW. WoW får masse nytt content, det har vel ikke akkurat guild wars...

QUOTE("Lurtz")
Hva er sjansen for at du møter bøttevis med folk som spiller WoW sånn plutselig?[/b]
Eh?
Jeg kjenner mange som spiller WoW. Og jeg kunne tenkt meg å spille med alle sammen, men det er rettere sagt umulig da alle spiller på forskjellige servere.

QUOTE("Lurtz)
Tar heller WoW sitt serversystem enn å høre på grautingen til evig mange tyskere og franskmenn.[/b]
Du sier du har spilt GW? Kan umulig være mye da engelskmenn, spanjoler, tyskere og franskmenn er fordelt på forskjellige districts. Så de treffer du ikke på.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Variabel@16.08.2005, 01.47
QUOTE("Lurtz")
Hva er sjansen for at du møter bøttevis med folk som spiller WoW sånn plutselig?
Eh?
Jeg kjenner mange som spiller WoW. Og jeg kunne tenkt meg å spille med alle sammen, men det er rettere sagt umulig da alle spiller på forskjellige servere.

QUOTE("Lurtz)
Tar heller WoW sitt serversystem enn å høre på grautingen til evig mange tyskere og franskmenn.[/b]
Du sier du har spilt GW? Kan umulig være mye da engelskmenn, spanjoler, tyskere og franskmenn er fordelt på forskjellige districts. Så de treffer du ikke på.
251816​
[/b][/quote]

Hvilken level er du/dere? Hvis du ikke er noe høy level så er det vel bare å re-rolle. Hvis det er så viktig å være på samme server, så gjør det, hvis ikke så kan du jo alltids bli "kjent" med noen av de som er på serveren din.

Første som slår meg når jeg logger på GW er tysk og fransk, og et hav av karakterer som er speilbilder av meg selv. Interfacet er kjedelig og uinspirert, samme er designen på karakterene, utstyret og spelleffektene.
Kjedelig å queste i GW også, du drar inn i den egen versjon av hver zone, der du aldri møter noen du ikke har dratt sammen med, for en verdensfølelse det gir...At man bare teleporter mellom zonen er også med på å bryte ned eventyrfølelsen i spillet totalt.

Til dere som maser om at det er teit at WOW har forskjellige servere... Lykke til med å lage en server der det er plass til 4 millioner spillere!

Når det gjelder den beskjedne summen av 100kr i mnd... Hvor mye ekstra content slippes til GW? Uten at du må kjøpe det i butikken i form av Expansion packs?

PVP kan man gjøre ganske så greit fra lvl 21 og utover da man er høy nok til å komme inn i Warson Gulch...

Det med at alle angriper samme fiende, dette har jeg sjeldent opplevd, jeg har spillt opp maaange karakterer i start områdene, der det er flest spillere, har ikke opplevd at 10 folk har angrepet samme mob som meg så altfor mange ganger, kanskje en eller to ganger har jeg tenkt ut samme mob som en annen, men det er jo ikke akkurat et problem... I høyere zones har jeg aldri opplevd det, så lenge det dreier seg om vanlige mobs og ikke rares eller quest mobs...

GW har etter det jeg har sett plastikk grafikk, jeg hater det personlig, syntes WoW sin stil er mye mer spennende og vakker... Pluss at den ikke krever like mye som andre spill, noe som de sikkert har tenkt på når de lagde spillet...

Hva kan da være så galt med at man faktisk kan bruke tid på et spill til å optimalisere karakteren sin? delta i Boss raids osv osv...

Etter det dere har forklart nå (dere pro GW'ers) høres GW ut som Counter Strike i middelalder form...

hvor er RP'n i et spill der alle er like?

Det er vel ditt valg om man vil spille på hackede privat servere eller ikke... Disse må man faktisk leite opp på lugubre sider for å få tak i og er ikke satt som standard i realm listen... Dette må vel være det totalt mest idiotiske ustagned jeg har hørt for å begrunne at wow er dårlig...

Winamp er lix dårlg fordi jg lsta ned en skin som er styyyyyyg!

Jeg sier ikke at det er teit med flere servere (faktisk). Jeg har heller aldri prøvd WoW, og sier heller ikke at "GW eier WoW". Jeg bare retter på feil og er en irriterende dritt. :tommelopp:

Lurtz: Jeg er lvl 17 i GW.

Jeg personlig mener hele denne topicen ikke funker. Det er fordi GW og WoW ikke kan sammenlignes i det hele tatt. WoW er på en måte "mer MMORPG" enn GW. Det er mer av alt i WoW.
Jeg liker også å legge masse arbeid i samme karakter og spille spill som varer leeenge, derfor spiller jeg CoH på si.

GW: For spillere som ikke vil spille så mye, men ha god underholdning. Ikke så mye ting å holde styr på, og i seg selv et "lettere" spill. Man trenger heller ikke bekymre seg for månedlige utgifter.

WoW: Spill for de som vil legge mye arbeid i å komme til max level og få überitems. Mange forskjellige servere, og jævlig mange fler spillere. Mye mer items og weapons/armors. Et mye større spill som er litt mer "det typiske MMORPG". Hvert fall i denne sammenligningen, hvor man i GW ikke ferdes rundt på samme map. Vel, i og for seg, men man treffer ikke på andre enn lagkameratene sine i missions.

Fra mine erfaringer er det mer dere GW-gutter som er så høy på pæra fordi det Guild-greiene deres er så fantastisk, mens WoW er alle fysjameg ting i verden. Eller det kanskje bare Whinerboy jeg tenker på. :rulleøyne:

Forskjellige spill, mennesker nyter forskjellige spill. Basta. Guild Wars klarer ikke engasjere meg. Mulig fordi jeg ikke orker å sette meg inn i det. Dumt for meg. Jeg gidder ikke bruke tid på å rakke ned på det av den grunn.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@16.08.2005, 16.20
Fra mine erfaringer er det mer dere GW-gutter som er så høy på pæra fordi det Guild-greiene deres er så fantastisk, mens WoW er alle fysjameg ting i verden. Eller det kanskje bare Whinerboy jeg tenker på. :rulleøyne:

Forskjellige spill, mennesker nyter forskjellige spill. Basta. Guild Wars klarer ikke engasjere meg. Mulig fordi jeg ikke orker å sette meg inn i det. Dumt for meg. Jeg gidder ikke bruke tid på å rakke ned på det av den grunn.
251959​
Jeg rakker ned på det fordi jeg synes det er mange elementer i det, som jeg synes er mer eller mindre dårlige. Jeg synes faktisk den grafiske stilen er viktig i et spill når man skal investere litt tid i spillet. Guild wars har, teknisk sett, absolutt fin grafikk, men designet er så utrolig kjedelig. Jeg ser ikke helt det fantastiske med at alt er på en server heller, blir altfor mye virrvarr og masse forskjellige språk.
WoW og GW er ganske forskjellige, men dette er jo faktisk et WoW vs GW emne, så hvis vi ikke skal diskutere de forskjellige spillenes kvaliteter, hva skal vi egentlig med dette emnet da?

WoW og GW er ganske forskjellige, men dette er jo faktisk et WoW vs GW emne, så hvis vi ikke skal diskutere de forskjellige spillenes kvaliteter, hva skal vi egentlig med dette emnet da?
Mhm, sant det.

Opprinnelig skrevet av Lurtz+16.08.2005, 22.14-->
<!--QuoteBegin-Kozeloz
@16.08.2005, 16.20

251959​
hva skal vi egentlig med dette emnet da?
252035​
[/b]

Godt spørsmål. Ubrukelig. Bolle. Jajjamensan.

Wow starter å irritere meg. Si meg, er den latterlige gankingen også i GW. Jeg ble ganka av 5-6 lvl 60 i FLERE timer fordi jeg slo en rogue fra guilden dems som var 60. Ja, fitterogue som jeg hater. Som jeg hater rogue. Hvor mye koster guild wars, går det an å teste det gratis? Er så evig hypp på å teste det ut. JO! er så evig lei av å først FINNE gruppe, så må de JÆVLA itemsa rolle, så må faen meg ROLLE over folka. FAEN ta de druidsa og hunters som mener at dem kan rolle på alt. Fucking ninjalooters. Tok samme instanct hele 12 ganger istad, 4-5 gangene ble det krangel. Nå skal jeg få testa GW og håper jeg kommer til å like det.

En annen ting er at de jeg alltid starter med slutter, vennene mine har jeg dratt fra for lenge siden. De jeg opprinnelig spilte med har slutta osv.

Vet ikke om folk har fått det med seg, men:
Det er egne servere for både spansk, fransk, engelsk osv..
Jeg mener GW er bedre (for meg) pga jobb, kjerring osv.. :)

Duke, utrolig nok er ganking/griefing etc nesten mer utbredt i andre MMOs enn wow, jeg vet ikke hvordan det er med guild wars. Men det er mange flere instancer i wow i forhold til andre mmos.

Ganking kommer du deg ikke unna om du spiller på pvp, det er bare å leve med.Er jo lettere for meg å si det, siden jeg er 60, men det er faktisk sant.

Opprinnelig skrevet av Duke@26.08.2005, 17.35
Wow starter å irritere meg. Si meg, er den latterlige gankingen også i GW. Jeg ble ganka av 5-6 lvl 60 i FLERE timer fordi jeg slo en rogue fra guilden dems som var 60. Ja, fitterogue som jeg hater. Som jeg hater rogue. Hvor mye koster guild wars, går det an å teste det gratis? Er så evig hypp på å teste det ut. JO! er så evig lei av å først FINNE gruppe, så må de JÆVLA itemsa rolle, så må faen meg ROLLE over folka. FAEN ta de druidsa og hunters som mener at dem kan rolle på alt. Fucking ninjalooters. Tok samme instanct hele 12 ganger istad, 4-5 gangene ble det krangel. Nå skal jeg få testa GW og håper jeg kommer til å like det.

En annen ting er at de jeg alltid starter med slutter, vennene mine har jeg dratt fra for lenge siden. De jeg opprinnelig spilte med har slutta osv.
255438​
Guild Wars er gratis, har bestilt det selv og gleder meg som en unge :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Variabel@24.09.2005, 13.46
Ikke misforstå, folkens. Guild Wars er ikke gratis å kjøpte, men gratis i måneden.
263637​

:ler: Skjønte jo det, men det blir jo på en måte gratis da.... :tommelopp:

Saken er bare den at WoW er så mye større enn Guild Wars.
WoW har et mye friere gamplay, flere valgmuligheter og mye mer end-game shizzle for spillerne.
Men Guild Wars har sine positive sider.
PvPing på GW skal visstnok være mye gøyere enn på WoW.
Guild vs Guild osv.
Så har Guild Wars mye mer tegn til en handling, noe WoW også har, men som bare er åpenbar for de som har spilt Warcraft spillene og lest bøkene.

Jeg spiller bare WoW for tiden, men satser på å begynne på GW igjen etter jul en gang :p

Edit: Skulle det ikke komme sånne utvidelses pakker til GW? har hørt at det var noe som skulle komme regelmessig. Nye spillbare raser osv har blitt nevnt som nytt i disse pakkene. Noen som kan si noe om det?

Det skal komme regelmessige expansion packs til GW ja, dette er noe av det de skal tjene penger på siden de ikke tar avgifter.
Men nå ser det nesten ut som om WoW kommer med den første expansion packen :D