Gullstikka 2005

Hva tror du det hadde blitt?

Tror Halo 2 hadde vunnet den, men det kunne godt vært litt mer futt i de forskjellige soundtrackene. Var ikke mange ganger hårene i nakken min reiste seg fordi soundtracket var fint. De gangene det skjedde, det var fordi banene var så fine.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Soundtracket til Halo 2 var jo en katastrofe. De små stykkene Marty O'Donnell klarte å komponere uten å resirkulere gammelt materiale, funket fint, men hvem i helvete var det som foreslo at spillet til dels skulle promotere div. halvveis berømte nu metal-grupper? Breaking Benjamin, anyone? Makan til møkk.

Opprinnelig skrevet av Aperatt+02.03.2005, 13.32-->
Og hvem sitter i jurien?
[/b]
I tillegg til meg selv, sitter Rune fra VG, Snorre fra Dagbladet, og en gjeng andre spillanmeldere fra bl.a. Gamereactor, DinSide, Aftenposten, Gamer.no, Super Play og Spillmagasinet.no, pluss en fra butikken EB Games og en fra Spider-man.

<!--QuoteBegin-Ace
@02.03.2005, 13.38
Syns det er rart hvis FFXI vinner RPG prisen... det virker liksom ikke riktitg...
Du har helt rett i det, og vi i juryen oppdaget i ettertid at spillet var nominert mot reglene av Ubisoft, fordi det også er nominert til årets multiplayer/onlinespill. For at et spill skal kunne nomineres både som årets onlinespill og i en annen sjangerkategori (rollespill, actionspill, etc.), må spillet ifølge nomineringsreglene ha en enspillerdel som bedømmes i sjangerkategorien og en flerspillerdel som bedømmes i den andre kategorien. Final Fantasy XI er derfor ikke lenger nominert til årets rollespill, og Sacred er istedet nominert.

Forøvrig, til alle som er kritisk. Juryens bedømming av spillene er 100% basert på spillopplevelsene til jurymedlemmene, og har ingenting med salgstall å gjøre.

Opprinnelig skrevet av Fleksnes@03.03.2005, 08.48
Forøvrig, til alle som er kritisk. Juryens bedømming av spillene er 100% basert på spillopplevelsene til jurymedlemmene, og har ingenting med salgstall å gjøre.
184364​
Hørest rimelig bra ut :tommelopp:

Noen som vet om dette sendes på tv?

Jeg regner med at Spillmagasinet på TV2 kommer til å ha et langt innslag fra Gullstikka, men det blir ingen direktesending i år, nei.

Går spillmagasinet fremdeles?

Opprinnelig skrevet av Revan@02.03.2005, 16.42
Hva tror du det hadde blitt?

Tror Halo 2 hadde vunnet den, men det kunne godt vært litt mer futt i de forskjellige soundtrackene. Var ikke mange ganger hårene i nakken min reiste seg fordi soundtracket var fint. De gangene det skjedde, det var fordi banene var så fine.
183952​
Kanskje Rome: Total War? :p Bedre musikk til et spill skal du lete lenge etter.

Her er vinnerene:

• Årets konsollspill: Halo 2

• Årets PC-spill: Half-Life 2

• Årets spill for håndholdt plattform: The Legend of Zelda: The Minish Cap

• Beste rollespill: Paper Mario: The Thousand Year Door

• Beste eventyrspill: Metroid Prime 2: Echoes

• Beste actionspill: Half-Life 2

• Beste plattformspill: Ratchet & Clank 3

• Beste norskspråklige spill: The Sims 2

• Beste strategispill: Rome: Total War

• Beste racingspill: Burnout 3

• Beste multiplayer-/onlinespill: Halo 2

• Beste spill åpen klasse: Singstar

• Beste lek- og lær-spill: Lek & Lær: Ville dyr

• Årets spillbutikk: Trondheim Multimedia

• Årets spill (kåret av VG Nett-leserne): Half-Life 2

Fulle fanboys som skriker og bråker når folk prøver å snakke burde skytes. Ellers var det greit. Zeenons musikalske fremføring var... interessant.

MoFo2

SHDR

Gullmedlem
Jeg var temmelig full, og ble anklaget for å "se på tissen" til Fleksnes, men ellers må jeg si at jeg er positivt overrasket. Jeg bearbeider fortsatt rusen, men skal komme med litt inntrykk senere.

Forøvrig vil jeg nevne at Ridge Racers til PSP ikke eier fartsfølelse, og at det var veldig dårlig gjort av Nordisk Film og ikke ha Singstar der. Positivt med så mye gratis mat og særlig gratis alkohol. La oss håpe det skjer neste år også!

Opprinnelig skrevet av MoFo2@11.03.2005, 15.43
Fulle fanboys som skriker og bråker når folk prøver å snakke burde skytes. Ellers var det greit. Zeenons musikalske fremføring var... interessant.

MoFo2
188342​
Jeg var full som et øsekar... Men når dummingene drøyer showet med nesten halvannen time er det ikke så mye annet å ta seg til enn å drikke rødvinen som til stadighet ble utskiftet... Jeg skylder på rødvinen... Dessuten var alle stille når man snakket om flomkatastrofen og minnefondet. At man roper opp favoritter er jo ikke noe spess, gjør man jo i de fleste award sammenhenger for pokker!

Papermario vant!! :ler: Neida... :p
Dere store mektige folk burde å være glade siden dere var på en spillfest/utdeling med vin og slikt... lucky, lukcy you! :(