Gullstikka

#21
Er svært få av kåringene jeg er enig. Bare det å ha Need For Speed: Underground som årets spill, setter jo standaren. Dessuten syntes jeg ikke Princ of Persia: Sands of Time fortjente så mange priser. Syntes disse kåringene gir ett generelt bilde på hvor dårlig norske anmeldere er. Jak 2 burde forresten vært en selvskreven vinner som årets plattform-spill, ikke PoP.

Men ikke alt var helt på tryne da, det skal sies. Wind Waker fikk sin fortjente pris og det samme gjorde KoTOR. Syntes det er en skam at spill som Viewtiful Joe ikke en gang er nevnt. Men men ...
 
#22
Prince of Persia vant for mange priser. Jadda, det er absolutt et bra spill, men det lider av det samme som flere andre spill fra UbiSoft (tenker spesielt på SplinterCell nå) det var alt for lineært. En annen ting som absolutt burde vært bedre, var kamp-systemet. Det virket bra nok, men jeg endte opp med å gjøre det samme angrepet hele tiden. Og når spillet bare pøset på med fiender så ble alt fort kjedelig.

Så når alt kommer til alt så var PoP en stor skuffelse for min del. Det var en kort opplevelse, noe jeg ville godtatt hvis det bare var morsommere den tiden det varte. Det var knall de tre første timene, men de sju siste ble repeterende og kjedelige.

Lakitu: Var Metroid: Prime nominert til noen av prisene?

Jeg hater Star Wars over alt på jord, og det gjør at dette spillet er bånn i bøtte. Jeg ville helst ha sett at Dark Chronicle stakk av med seieren, men sånn rent objektivt så er kanskje Star Wars bedre?
Jeg liker ikke StarWars jeg heller, men KOTOR var selv for meg en STOR opplevelse som absolutt gjorde innkjøpet mitt av en Xbox verdt det. Spillet er et prakteksemplar på hvordan et virkelig gjennomført burde være.
 
#23
Jeg er uenig i noen av valgene, men en slik utdelning er jo selvsagt subjektiv. Spillsmak kan ikke diskuteres.

Det jeg var mest uenig i var helt klart at NFSU vant prisen for beste spill, men dette var jo også den ene kåringen som ble bestemt av folket. Dette er et godt eksempel på at alle har forskjellig smak. Forskjellige spill appellerer til forskjellige grupper, og dette kan man ikke gjøre noe med.

Alt i alt synes jeg ikke at valgene var så horrible egentlig.
 
#24
Lurer på om årets strategispill var fortjent.
For å si det på en annen måte, den beste av de dårligste strategispillene vant.

Eller er jeg enig med Hyuli eller hva enn han kaller seg nå.
En egen Fightingaward skulle tas med. Tekken 4 vant jo ifjor av en eller annen syk grunn.

Årets spill: Need for Speed: Underground
Spillet er tøft, men fillern meg ikke om det fortjener å bli årets spill.
Jeg har faktiskt nesten fullført spillet (89/111) Det som er kult er å mekke på kjerra si, men det er forsåvidt det eneste. Spillet er kult, men ikke så særlig bra.
(Tenker da på gameplay messig.)
Men nå har jeg egentlig aldri likt "rene" bilspill heller da.

Men siden Lakitu & Idol-Thomas var i juryen da kan vel snodige ting skje. :)

Edit: Zelda var forsåvidt fortjent, selv om jeg synes at det var det dårligste Zelda spillet gjennom tidene. Og da tenker jeg ikke på graffiken.
 
#25
Opprinnelig skrevet av Neptun@21.03.2004, 14.39
Men ikke alt var helt på tryne da, det skal sies. Wind Waker fikk sin fortjente pris og det samme gjorde KoTOR. Syntes det er en skam at spill som Viewtiful Joe ikke en gang er nevnt. Men men ...
Viewtiful Joe var blant finalistene i Plattform-kategorien.

Morbo: Lakitu: Var Metroid: Prime nominert til noen av prisene?
Ja, den var blant de fire finalistene i Action-kategorien.

Duke: En egen Fightingaward skulle tas med. Tekken 4 vant jo ifjor av en eller annen syk grunn.
Jeg stusset litt på det, men så prøvde jeg å komme på fire knallbra slåssespill som kom i fjor, og de eneste jeg kom på er VF4: Evo og Soul Calibur 2. Det kommer antagelig altfor få slåssespill til at en slik kategori kan forsvares.
 
#26
Det er ganske vittig at den prisen de fleste her er mest uenig i, er den ene prisen de selv kunne vært med på å stemme på, hehe...
Heisann Lakitu, fint å se at du har fikset deg en stor L i navnet ditt denne gang.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Duke@21.03.2004, 15.46
Edit: Zelda var forsåvidt fortjent, selv om jeg synes at det var det dårligste Zelda spillet gjennom tidene. Og da tenker jeg ikke på graffiken.
Det er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt, men alle har sin smak. Hmmm ... Uansett, Lakitu! Det jeg mente med at Viewtiful Joe ikke var nevnt, var at spillet ikke fikk noen pris. Og spørr du meg, brude den ha fått en eller annen.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Lakitu@21.03.2004, 16.00
Jeg stusset litt på det, men så prøvde jeg å komme på fire knallbra slåssespill som kom i fjor, og de eneste jeg kom på er VF4: Evo og Soul Calibur 2. Det kommer antagelig altfor få slåssespill til at en slik kategori kan forsvares.

Ja, du har forsvidt rett i det. Men det kom flere bra fightingspill på markedet, men saken er heller at Norge ikke er stort nok.

Flere spill: Guilty Gear XX, Chaos : SnkVSC. Mon tro om det ikke kom et nytt Street Fighter spill også? Men det tør jeg ikke å bekrefte uten å skjekke det grundigere.
Kunne tatt med Mortal Combat 5 og sikkert flere, men sistnevnte og resten skulle aldri sett dagens lys synes nå jeg.

Det er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt, men alle har sin smak.
Jeg ser du er uenig Neptun, hvorfor det? :)
Wind Waker hadde den rareste historien pluss skjult propaganda fra Nintendos side i spillet, det blir dårlig likt av meg når sånt forekommer.
Men for all del, spillet var glimrende. Tror jeg har rundt 70 timer og har til og med tatt det aller fleste sidequestene.
Stilig de fiskene som tegnet nye kart til deg da: "Thjeeeeu!" :)

Men en ting kan du i alle fall ikke si imot meg, den seilingen kunne etterhvert gjøre deg temmelig frustert! Takk høyere makter for at jeg slo ut den "Twister guden" og fikk melodien til å warpe meg til forskjellige steder på kartet.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#29
Skjult Nintendo propaganda? Hvordan da? :huh:
Jeg har ikke fullført Wind Waker selv, har bare spillt deler av det hos kamerater.
 
#30
Opprinnelig skrevet av Duke@21.03.2004, 18.14
Men en ting kan du i alle fall ikke si imot meg, den seilingen kunne etterhvert gjøre deg temmelig frustert! Takk høyere makter for at jeg slo ut den "Twister guden" og fikk melodien til å warpe meg til forskjellige steder på kartet.
Jaja, som jeg sa tidligere har alle forskjellig smak og forskjellige synspunkter på ting. Personlig syntes jeg alt var helt perfekt med The Legend of Zelda: The Wind Waker, og jeg syntes absolutt ikke seilingen var frustrerende ettersom jeg tok den "twister guden" så fort det lot seg gjøre.

Men en ting er jeg enig, og det er at ikke det var det aller beste av Zelda spillene. The Legend og Zelda: Ocarina of Time var hakket bedre. Men begge spillene har det felles å være nyskapende. Derimot Majora`s Mask var en skuffelse, og etter min menig det dårligste av Zelda utgivelsene. Men ikke missforstå, ingen Zelda spill er dårlige, men dette var det minst vellykkede.
 

Endre

Ødela forumet
#31
Jeg tror bare ikke du likte Majoras Mask så godt fordi det var såpass likt Ocarina of Time grafikkmessig. Det hadde jo en del nye idéer for gameplayet, og de var jo relativt nyskapende, spør du meg. Og en annen ting: hvis alt var helt perfekt med The Wind Waker, hvordan kan egentlig Ocarina of Time være hakket bedre? Det finnes ikke noe bedre enn det perfekte spill. :) Og en annen ting, Neptun: Jeg tror ikke du aner hvor mange ganger jeg har sett "det er kanskje det dummeste jeg har hørt" fra deg. Nå begynner jeg å bli drittlei. Slutt med den hovne holdningen din.

Oida... :eek:fftopic:
 
#32
Zelda CD-I spillene skal vistnok kvalifiseres som dårlige. Nå skal det sies at Nintendo ikke hadde noe med disse å gjøre da.

Av Nintendo sines Zelda spill, vil jeg si at Link's adventure er det dårligste. Liker absolutt ikke kampsystemet og det er veldig plagsom lyd.

@Neptun
Mener du virkelig at TWW var nyskapende? Det var jo nesten ingenting nytt i det, bortsett fra seilingen og måten brukte vinden på. Joa, det er et praktfult spill, men nyskapende ville jeg ikke kalt det. Min favoritt i serien er forøvrig Ocarina of time.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Sheffield@21.03.2004, 18.24
Skjult Nintendo propaganda? Hvordan da?  :huh:
Jeg har ikke fullført Wind Waker selv, har bare spillt deler av det hos kamerater.
Jeg satt og solte meg siden jeg syntes at Link var så hvit, da jeg plutselig la merke til et hull i bakken. "Hvorfor ikke ta sjansen å hoppe inn?" tenkte jeg.
Plutselig ble jeg konfrotert med en tjukk person bak en disk(Det var en Nintendo logo på disken) som ønsket meg velkomen til Nintendos hemmelige fanclub, men får å bli medlem måtte jeg selvfølgelig vise meg verdig til det.

Han avsluttet med en setning som jeg aldri kommer til å glemme:
"Lately we have been experiencing a lack of popularity, but true fans know that we are the best." Det er ikke en helt ordrett sitat vel og merke. Husker ikke nøyaktig åssen duden sa det.

Neptun: Fint av vi er nokså enige da. Litt vanskelig å gi en objektiv mening i et spill. Ocarina Of Time er kanskje den aller beste.
 

Endre

Ødela forumet
#34
Var det ikke litt vanskeligere å bli med i den klubben, Duker'n? Jeg mente jeg måtte skyte ned en stige med en måke eller noe... :huh:
 
#35
Jo, jeg tror det var det. Jeg og OutCast brukte omtrendt alt som var av stein for å treffe den sleipe måka. Men den slapp unna hver gang. Fillern!

Klarte du det a ? Jeg syntes det var morro å styre de måkene og splatte måka i fjellet. :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#36
Tja, hva skal vi si om gullstikka i år...
Årets spill? NFS: Underground? Whot? Jaja, den surfet igjennom hos den gjennomsnittlige gamer, som akkurat har sett nok en fast and the furious film og er obsessed på gatebil o.l. Så den er vel forståelig, selv om jeg synes det er ett rottent spill.

Prince of Persia vant litt for mye. Det er et greit spill, men jeg ser ikke helt hvordan det har revolusjonert noe som helst.

Åpen klasse, hva skjedde egentlig der? EyeToy over Mario Kart: Double Dash? :wacko:
 
#37
Opprinnelig skrevet av Kleevah@21.03.2004, 19.08
Åpen klasse, hva skjedde egentlig der? EyeToy over Mario Kart: Double Dash? :wacko:
Hehe ... Vel, jeg syntes det var fortjent at EyeToy vant Åpen Klasse. Det er jo helt genialt egentlig, og i og med at Mario Kart ikke er noe revlusjonerende på noen måter, var det bare rett å rimlig at Sony tok prisen.

Men alt i alt syntes jeg Gullstikka i år var helt elendig. Håper neste år blir en smule mer seriøst. Kommer ikke over årets spill jeg altså. Need For Speed Underground. Er det mulig? Men nok klaging for i dag. Var det forresten noen her på spillegal som var der i år? Hmmm ...
 
#40
Jeg var der, og jeg har tidenes fyllenerver! Jeg kødder ikke. TIDENES.

Årets Spill var for n'te gang en pris som PUBLIKUM stemte på, så det var altså den ENESTE prisen som gullstikka-juryen hadde noe med. Derfor kan man ikke bruke det mot utdelingen.

Er det forresten noen som er enig i ALLE Oscar-prisene som deles ut? Synes mange gamere er for negativt innstilt til denne utdelingen, det er jo tross alt et sinnsykt bra tiltak for å få spillbransjen ut i lyset.