Høna vet hvordan den neste Nintendoen styres

Lodin

Der Waaaah
FIRST DETAILS ON THE BIG N'S NEXT GEN CONSOLE

Button you're not exactly going to be thrilled...

Nintendo has been keeping notoriously quiet with regards to plans for its next-generation console, codenamed the Revolution, which is set to be finally revealed at next year's E3.
It's not something you can exactly blame them for, with a DS handheld launch across Japan and the US to mastermind - and all that that entails. However we have come across a snippet of info from a fairly unlikely source, which seems to be the first concrete info on the Big N's Revolution.

Japanese mag Diamond Weekly is reporting that the Revolution will apparently ditch one of the Big N's trademark features, its controller layout, with the D-pad and A and B buttons jettisoned and now set to become part of gaming history.

What will they come up with in the to replace this Big N staple? Well no-one knows exactly, but with the innovation show in the DS's touch screen and breath control, the Nintendo has shown it's not exactly shy of embracing the new.

So what should Nintendo be aiming for with its apparently new controller setup for the Revolution? Let the rampant speculation begin in the forums below.
Hadde det vært opp til meg måtte vi plugga en ledning rett i pannebrasken...

LINKH

Endelig sier nå bare jeg! Nintendo kommer til å revolusjonere måten vi spiller på! (Det er ivertfall det jeg håper på!)

SHDR

Gullmedlem
Hm. Dere husker i tiden før Nintendo 64? Da var d-paden tingen. Hva skal man ellers spille med? En liten joystick? PØH! Den er jo bare tyngre å bruke. Så lagde Nintendo analogstikka, og vi ble glade. Den var utenkelig før det tidspunktet.

Hæh? Hva skal vi med en touchscreen for å spille spill? Nintendo DS lanseres. Åja, så det var poenget. Vel, briljant idé! Nå liker jeg touchscreens.

Nintendo Revolution kommer. De bytter til en ny og mer intuitiv kontrollmetode som gjør spill tilgjengelig selv for mennesker som ikke klarer å komme seg forbi joypadens abstraksjoner og liksom-logiske funksjoner. Det er tolv knapper på en DualShock. Det er altfor mye. Om denne nye designen slanker kontrolleren uten å ofre funksjonalitet og kanskje til og med legger til en del nye, kan Nintendo få overtaket igjen. Kanskje ikke blant verdens slåssespillentusiaster eller FIFA-freaks som skriker om de ikke sentrer med X, men blant alle verdens små og store tilfeldig spillinteresserte, som min far som ikke egentlig har klart å forholde seg til spillkontrollere siden NES-ens to knapper og som syntes Gran Turismo ble for komplisert fordi det var knapper på rattet. Det skal ikke være knapper på rattet.

Get the idea? Med Nintendo DS er det moro bare å styre spillene. Hey, konsollen reagerer på touch-input! Knall! Bare det er *MORO*. En joypad sluttet å være moro for omtrent femten år siden. Den er bare en kontrollmetode. Den begynner til og med å bli så avansert at den er et hinder for underholdningen. Da er det kanskje på tide at noen finner på noe nytt og makeløst som gjør det moro å spille spill også for folk som ikke har fulgt joypadens evolusjon på nært hold de siste ti årene?

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg blir strålende fornøyd sålenge ikke tommelknappene er i forskjellig form, som på Gamecube. Det hadde ikke vært negativt om de plasserer Z-knappen på et litt mer begripelig sted heller.

Det er ingen tvil om at Dualshock er den mest allsidige. GC-kontrollen sitter bedre i hånden, men fungerer dårlig til alt annet enn platformere og zelda/metroid eller 2D-spill. Nintendo 64-kontrollen var kanskje intuitiv, men den var dårlig. Eksluderende design, vond å holde i, dårlig kvalitet og ubrukelig stikke.
Alt i alt, så lenge den nye kontrollen er bra.

(styre med butt-plug?)

Kilik

Lokal moderator
Som jeg ser det er dette det eneste rette for Nintendo. For la oss innse det: Nintendo er ikke et like sterkt merkenavn på hjemmekonsoller som PlayStation og Xbox for tiden. Å etterape Sony og MS med en PS3/Xbox2-lignende convergence box i neste generasjon, vil bety døden for Nintendo i konsollmarkedet. De er nødt til å skille seg ut for å få markedsandeler og oppmerksomhet i markedet. Det fantastiske Nintendo DS-salget til nå er vel et bevis på det.

Jeg tror folk er klar for noe nytt nå. For hva blir egentlig PS3 og Xbox 2? De samme kontrollene, de samme spillseriene og de samme onlinemulighetene bare med litt mer detaljert grafikk? Det høres kjedelig ut spør du meg. Hvis Nintendo klarer å finne på nye input- og output-muligheter i hardware som kan gi oss helt unike opplevelser man ikke finner på de andre konsollene, så tror jeg Nintendo igjen kan finne seg på toppen av markedet.

Jeg er helt enig med Kilik og Shadar her. Jeg tror mange, men ikke alle, er klar for nye måter å spille på. Nå når vi går inn i en nye konsollgenerasjon i slutten av neste år er det åpenbart at grafikk ikke kommer til å skille konsollene, det gjør det jo knapt denne generasjonen heller.

Se også på innovasjonene som the big N har kommet med som har brutt med paradigmene og skapt ny industristandard. D-Pad, rumble, analog-stikka for å nevne noen.

Jeg vil ihvertfall ikke avskirve dennye kontrollmetoden på Revolution før jeg har prøvd det selv.

man kan ikke stoppe utviklingen sies det... og hvis nintendo begynner å revolusjonere så kommer nok både x-box og playstation til å legge seg på hjul for å revolusjonere enda mer, og slik går karusellen å tiden blir bra for oss gamere:D...

er positivt at Nintendo tar et initiativ her ja. for øyeblikket er favoritt konsollen PS2, men når neste generasjon kommer så får vi se... men konsollene i seg selv har aldri vært grunnen til hvorfor folk velger en konsoll framfor en annen, men spillene som lages til dem. playstation er den konsollen som har de desidert mest interresange utgivelsene å titlene etter min smak iallefall... foreløpig anyways...