Høsten 2007

Kilik

Lokal moderator
Har tatt en titt på spill som kommer til høsten. Her bør det være noe for envher smak...

24.august:
BioShock PC, X360
Blue Dragon X360

31.august:
Boogie Wii
Enemy Territory: Quake Wars PC
Medal of Honor Airborne X360, PS3, PC
Singstar PS3
Stranglehold X360, PS3, PC

August:
Virtua Fighter 5 X360

14.september:
Heavenly Sword PS3
Hellgate: London PC
Freshly Picked: Tingle’s Rosy Rupeeland DS
Super Paper Mario Wii

21.september:
Brothers In Arms: Double Time Wii
World In Conflict PC, X360

27.september:
Halo 3 X360

28.september:
FIFA 08 X360, Wii, PS3, PC, PS2

September:
Eternal Sonata X360 (USA)
Lair PS3
MySims Wii, DS
Warhawk PS3

9.oktober:
Half-Life 2: Episode Two PC, PS3, X360
Portal PC, PS3, X360
Team Fortress 2 PC, PS3, X360

19.oktober:
Grand Theft Auto IV X360, PS3
Zelda: Phantom Hourglass DS

26.oktober:
Metroid Prime 3 Wii

30.oktober:
Age of Conan PC

Oktober:
Castlevania: The Dracula X Chronicles PSP
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions PSP
Pro Evolution Soccer 2008 PC, PS2, PS3, PSP, X360, DS
Tony Hawk's Proving Ground X360, PS3, Wii, PS2, DS

2.november:
Clive Barker's Jericho PC, X360, PS3

5.november:
Fire Emblem Wii (USA)

8.november:
Need for Speed ProStreet Alle

9.november:
Assassin's Creed X360, PS3, PC

13.november:
Ace Combat 6 X360 (USA)

16.november:
Brothers in Arms: Hell's Highway PC, PS3, X360
Splinter Cell: Conviction X360, PC

23.november:
Haze PS3

November:
Alone In The Dark 5 PC, X360, PS3
Call of Duty 4: Modern Warfare X360, PS3, PC
Mass Effect X360
Sim City Societies PC
Unreal Tournament III PS3

3.desember:
Super Smash Bros. Brawl Wii (USA)

4.kvartal:
Advance Wars 2 DS
Beautiful Katamari X360
Burnout Paradise X360, PS3
Contra 4 DS
Crysis PC
Final Fantasy XII Revenant Wings DS (USA)
God of War: Chains of Olympus PSP
Guitar Hero III PS2, PS3, X360, Wii
Kane & Lynch: Dead Men X360, PS3, PC
Mercenaries 2 PS3, X360, PC
Nights: Journey of Dreams Wii
No More Heroes Wii
Project Gotham Racing 4 X360
Ratchet & Clank Future PS3
Resident Evil: Umbrella Chronicles Wii
Rock Band X360, PS3
Sega Rally Revo PS3, X360, PSP
Silent Hill Origins PSP
Star Wars Battlefront Renegade Squadron PSP
Stuntman: Ignition X360, PS3
Super Mario Galaxy Wii
Tekken 6 PS3 (Japan)
Uncharted: Drake's Fortune PS3
WipeOut Pulse PSP

GTA4 er must-have her i gården. HL2: Orange Box skal nok også skaffes. Assasin's Creed og Splinter Cell: Conviction virker lovende og Crysis kan være verd en PC-oppgradering. Super Paper Mario blir trolig mitt første Wii-spill. Halo 3 plukkes opp hvis singleplayeropplevelsen holder mål.

Mye mye bra på denne lista. Syns spillutvalget har vært temmelig kjipt de siste månedene, så dette virker lovende. GTA4 og HL2 Episode 2 er must-haves, mens Super Paper Mario får meg bare mer og mer lyst til å kjøpe Wii. Nå må det også nevnes at fotballidiotiene (meg deribant) sikkert får enda en utgave av Football Manager-serien som garantert blir kjøpt. Høsten blir fin den.

Metroid Prime, Battalion Wars II(dato bekreftet?), MySims, Super Paper Mario, FFXII: Revenant Wings, No More Heroes, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Super Mario Galaxy, SSBM OG Zelda skal jeg ha. I tillegg håper jeg på at Spaceship Tycoons(Wii), FFCC:Crystal Bearers(Wii), Rune Factory(DS), Harvest Moon Wii(Wii) og Harvest Moon DS 2(DS) kommer i løpet av året.

Kilik

Lokal moderator
Battalion Wars II kommer ut 24.september i USA. Jeg antar som med originalen at det kommer ut omtrent samtidig her.

Og ja, jeg har med vilje utelatt alt av årlige sportsoppdateringer.

Har ikke annet å tenke over enn jobb fra og med fredagen og fram til januar så dette ser bra ut. Samtidig ser jeg jo at jeg selv ikke da vil ha tid til alt jeg har lyst på her. Det ser også veldig mørkt ut for indie-spill som f.eks No More Heroes, det kan da umulig bli spesielt godt lagt merke til blant alle disse dinosaurene? Makan til hard konkurranse skal man lete lenge etter.

Skal nok ha: Metroid Prime 3, BioShock, Hellgate: London, Halo 3, Blue Dragon, Eternal Sonata, Mass Effect, Heavenly Sword, Super Paper Mario, Grand Theft Auto IV, Castlevania: The Dracula X Chronicles, Final Fantasy Tactics: The War of the Lions, Alone In The Dark 5, Assassin's Creed, Half-Life 2: Episode Two, Beautiful Katamari, Clive Barker's Jericho, Crysis, Final Fantasy XII Revenant Wings, God of War: Chains of Olympus, Guitar Hero III, Metal Gear Solid 4, Nights: Journey of Dreams, No More Heroes, Project Gotham Racing 4, Ratchet & Clank Future, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Rock Band, Silent Hill Origins, Splinter Cell: Conviction, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl, Tekken 6, Unreal Tournament III og Zelda: Phantom Hourglass.

Men de aller, aller fleste blir nok ikke skaffet før de havner i tilbudskorgen. Og ja, skuffende at de ikke klarer å spre titlene litte granne bedre. Er jo slikt hvert eneste år.

Forresten så minner dette skummelt mye om høsten 2004, hvor vi fikk Half-Life 2, Metroid Prime 2, Halo 2 og GTA: SA over kun et par måneder. Denne gangen er det dog enda flere aktører på banen... makan.

Jeg må si at det rett og slett er dumt, da jeg helt sikkert blir å glemme mange av de spillene jeg i dag har lyst på.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg kjører mainstream, trygt og ikke mye. Kommer ikke til å ha noe særlig med penger å vifte med. Regner med at det blir GTA4 og HL2 Orange Box på launch og Super Mario Galaxy / Super Paper Mario sånn ettersom jeg og lommeboka føler for det.

Redigert: Herrejemini, hvordan kunne jeg glemme SSBB? Dermed følger vel også tre Wiimotes hvis jeg gidder å skaffe meg venner i England.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg lurer virkelig hvordan jeg skal få råd til alt dette, jeg som er vant med å kjøpe ett spill pr. 2 måned. På den annen side er jeg jo ikke nødt til å kjøpe alt på en gang. Dette kan fint vare ut hele 2008 også :p

Dessuten er vel spill billigere i England? Jeg kan kjøpe med meg ett par spill derifra også :)

Har spesielt lyst på: Super Paper Mario, SSBB, Battalion Wars 2 (om de videreutvikler alt fra den noe svake eneren, pluss online) og muligens MP3 og Super Mario Galaxy, men de er jeg litt usikre på...

Hvorfor velger alltid alle spillutviklere dette tidspunktet for å sleppe spill? Ville de ikke tjent mer på å slippe det alene? :hæ:

Det kjøpes generelt sett mer spill om høsten og fram mot julegave-sesongen, men når en ser på lister som dette kan en jo spørre seg om det ikke er nettop fordi at det er da det kommer så mange fler...

Og jo, en hel del av disse spillene hadde sikkert gjort det bedre om de ble sluppet en litt roligere måned.

Halky

Veteran bruker ;)
Var en del godbiter der ja, og noen av de må jeg jo seff ha :p MGS4 hvis det skulle komme ut her i landet eller i det hele tatt i år. GTA4, må uansett skaffe meg en PS3 før eller seinere. BiA. Hells Highway ser jeg også frem til, samtdig som jeg ser litt frem til MOH: AirBorn

Og kanskje FM2008 dukker opp, hvis det kommer ut. Siden de nå jobber med ett helt nytt prosjekt som går ut på en stor onlien del av FM som skal komme ut til neste år en gang.

Splinter Cell-serien blir bare mer og mer elendig virker det som. Nå har ikke jeg lest bøkene, men det jeg likte med SC var nightvision og snike seg rundt i mørket på skumle steder for regjeringen. I Double Agent ble det hele for dumt, med alle de moralske valgene og lyse banene. Grafikken var horribel, altfor.. wannabe realistisk? Jeg har ikke peiling, med dette er den første beskrivelsen som traff meg. Conviction ser helt jævlig ut, snike seg rundt i et eller annet jalla fattigstrøk som en boms på jakt etter alkohol? Come on, ikke for å spoile noe, men den ene slutten i Double Agent endte godt. Hvorfor er man da en skurk i neste spill? Har ikke gidda å forhøre meg om før jeg svarer, så for alt jeg vet kan dette være sånn Sam Fisher først begynte å jobbe for Eschelon. Vet bare at det ikke appelerer til meg, som enda husker banen i Splinter Cell hvor man skulle snike seg inn i CIA-bygningen. Ååh, the memories. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Revan: Så du vil ha det samme gamle som du har fått tre ganger før, istedenfor noe nytt og potensielt bedre? Greit.

Nabbe

Har fin hatt.
Mye snacks. Men jeg kunne virkelig ønske jeg aldri fikk vite at en oppfølger til Stuntman var underveis.

THQ? Ny fysikkmotor? Lettere? Mere arcade-aktig?

Takke meg til eviglang loading. Drittsekker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg teller 22 must-haves for min del. På tide å begynne med underslag, ser jeg. :(