Høsten 2007

Kilik

Lokal moderator
Project H.A.M.M.E.R. ble fjernet siden det ser ut til å ha blitt kansellert.

Skal holde lista oppdatert. Blir vel mer nøyaktige datoer på en del spill under E3.

Tror grunnen til at det satses så kraftig på denne høsten er at den på mange måter kan bli avgjørende for utfallet av hele konsollkrigen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Metroid Prime, Super Paper Mario, Assassin's Creed, Half-Life 2-boksen, Jericho, Haze, Mercenaries 2 (kanskje), No More Heroes, Ratchet & Clank Future, Umbrella Chronicles, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl, Uncharted, og Phantom Hourglass herigården.

Nesten glad for at jeg ikke har en 360. :p

Jante

privileged CIS shitlord
Assassin's Creed, Half-Life 2: Episode 2 (med Team Fortress 2, seff), Jericho, Bioshock, GTA IV (hvis/når det eventuelt kommer ut til PC).. Age of Conan ser interessant ut, så jeg har tenkt å teste det. hvis det fenger så kanskje jeg blir å skaffe det også. Ellers blir jeg kanskje å plukke opp Unreal Tournament 3, men tror jeg blir ganske mettet for FPS-spill denne høsten uansett. Er ihvertfall drittlei av å skyte nazister, så det blir neppe noen WW2-shooters på meg i år.

Her er de spillene jeg vet at jeg skal ha:

20.august:
Metroid Prime 3 Wii (USA)

24.august:
BioShock PC, X360

27.september:
Halo 3 X360

September:
Eternal Sonata X360 (USA)
Mass Effect X360

Q3:
Super Paper Mario Wii

19.oktober:
Grand Theft Auto IV PS3, X360

30.oktober:
Age of Conan PC

Oktober:
Castlevania: The Dracula X Chronicles PSP

November:
Alone In The Dark 5 PC, X360, PS3
Assassin's Creed X360, PS3, PC
Half-Life 2: Episode Two PC, PS3, X360
Portal PC, PS3, X360

Q4:
Final Fantasy XII Revenant Wings DS (USA)
God of War: Chains of Olympus PSP
Haze PS3
Kane & Lynch: Dead Men X360, PS3, PC
Metal Gear Solid 4 PS3 (USA)
No More Heroes Wii
Ratchet & Clank Future PS3
Resident Evil: Umbrella Chronicles Wii
Silent Hill Origins PSP
Splinter Cell: Conviction X360, PC
Super Mario Galaxy Wii
Super Smash Bros. Brawl Wii (USA)
Zelda: Phantom Hourglass DS

Det er ... 26 spill? Hvorfor kan de ikke bare spre knalltitlene litt mer ut over hele året?

Lodin

Der Waaaah
Jericho har fått konkrete datoer ifølge IGN. 25 september til USA og 2 november her til lands. Er også noen sinnsyke nye bilder der, bla. ett som viser at man kan spille en prest med bart og to grovkalibra gunnere. :sikle:

20.august:
Metroid Prime 3 Wii (USA)

27.september:
Halo 3 X360

September:
Battalion Wars II Wii

Q3:
Super Paper Mario Wii

Q4:
Guitar Hero III PS2, PS3, X360, Wii
Nights: Journey of Dreams Wii
No More Heroes Wii
Resident Evil: Umbrella Chronicles Wii
Super Mario Galaxy Wii

I tilegg må jeg kjøpe en X-Box i og med at jeg antakeligvis flytter ut, + alle utgiftene det medregner. Humm, humm.

Hvordan er egentlig ståa med Too Human?

Too Human er TBA fortsatt, tviler på det kommer i år med andre ord.

Kilik: Ser du listet opp Unreal Tournament III. Vet du noe om når det dukker opp på 360/PS3?

Sånn ellers, tidenes spillhøst ja. Her må det prioritering, kan ikke ta meg råd/tid til alt jeg vil ha. Så langt blir det i hvert fall Halo 3, Mass Effect og GTA IV. Er fortsatt litt skeptisk til BioShock, Assassin's Creed, Clive Barker's Jericho og PGR4. Stranglehold, som ikke er nevnt er også noe som kan vurderes. Vi får se.

Lodin

Der Waaaah
Forøvrig kjører det nå DX10 og er derfor kun til Vista på PC.

Regner uansett med å ha en 360 til da. En 360 som kjører DX9. <_<

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Mongis @ 15.06.07, 16.23) 70415
Kilik: Ser du listet opp Unreal Tournament III. Vet du noe om når det dukker opp på 360/PS3?
[/b]
Slik jeg har forstått det kommer det noen måneder etter PC-versjonen. Jeg vil tippe november for PC og februar/mars for konsoll.

Oppdaterte dato på HL2-spillene. Orange Box kommer 9.oktober i butikkene. Mulig spillene dukker opp noen dager før på Steam.

Wow, disse spillene må jeg ha!

Heavenly Sword PS3
Grand Theft Auto IV PS3, X360
Age of Conan PC
Burnout Paradise X360, PS3
God of War: Chains of Olympus PSP
Haze PS3
Metal Gear Solid 4 PS3 (USA)
Ratchet & Clank Future PS3
Tekken 6 PS3 (Japan)

Skaffer meg nok en Wii når Super Smash kommer, men OMG! Tekken6 kommer til å ta av litt..bare bitte litt! Nå er det jo klart at Tekken DR skal ha online del, da blir det Tekken6 Online! SWEET!

Kilik

Lokal moderator
Oppdatering: Boogie kommer 31.august. Activision kommer med Tony Hawk's Proving Ground og Call of Duty 4 i 4.kvartal.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Har Haze blitt PS3 Exclusive?

YAWN!

Gleder meg mest til Assassins Creed, tbph. Samt at Haze virker jo ikke saa aller verst.

Kilik

Lokal moderator
Tidseklusiv visstnok. Tipper det kommer på PC/X360 til våren.

Jeg skal i hvert fall ha Metroid Prime 3, Grand Theft Auto IV, Metal Gear Solid 4, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl og Pro Evolution Soccer 7. Resident Evil: Umbrella Chronicles kjøpes hvis det får gode tilbakemeldinger.

Deretter er det sikkert noen andre spill som kommer til å friste, men jeg skal prøve å kutte litt ned på spillkjøp fremover. Assassin's Creed er vel noe jeg kommer til å vurdere.

September:
Blue Dragon X360
Eternal Sonata X360 (USA)
Mass Effect X360
Halo 3 X360

Oktober:
Grand Theft Auto IV X360, PS3
Age of Conan PC

November:
Alone In The Dark 5 PC, X360, PS3

Q4:
Call of Duty 4: Modern Warfare X360, PS3
Silent Hill Origins PSP
Splinter Cell: Conviction X360, PC
Unreal Tournament III PC

Har skilt ut dem som jeg bare ha. Resten får jeg vel krysse fingrene for. Skal nok brenne hull i lommeboka her. Dessuten regner jeg med at et par av spilla blir utsatt, Age of Conan vurderer jeg å skaffe til 360 (om de får til et godt chatte-system) og Halo 3 kan jeg sikkert vente med. Metal Gear Solid 4 skal jeg ikke ha før det kommer til 360 B)

Det gjør det. Timed exlusive. Jeg har bestemt det.

Ellers, når det gjelder Splinter Cell: Conviction grisegleder jeg meg. Splinter Cell var fantastiskt bra, toer'n var akkurat det samme, men jeg hadde ennå ikke fått nok, treer'n var grisekjedelig. Likevel fant jeg Double Agent veldig forfriskende, og Conviction ser jo kjempetøft ut. Det åpner også opp for en digg story, noe jeg føler serien ikke har klart å lage til nå. Double Agent var bare spennende, ikke direkte god. De andre var bare forvirrende, og når man først gadd å finne ut hva som foregikk var det meh.

En ting jeg likevel lurer på. Støtter Tom Clancy et spill hvor hovedpersonen har en slags spider-sense? Skikkelig realistiskt. :v:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
:eng101: Tom Clancy hadde faktisk så godt som trukket seg allerede i 2001 da han fikk vite at headgearet til Sam Fisher skulle ha både varmesyn og nightvision på en og samme gang, da siden han hevdet at det ikke gikk an. "Heldigvis" kunne EA sakene sine den gang og, så da han våknet neste morgen var det et par ekstra dollar på kontoen hans.

Uansett, realisme er vel ikke akkurat et must-have for å ha det moro. God spillmekanikk derimot...