Half-Life 2-anmeldelse

#1
Vet ikke om dette er rett plass å poste det, men vil bare gratulere Spillegal med en av de beste anmeldelsene av HL2 jeg har lest. Hverken påvirket av hype eller motsatt har anmelderen klar å satt ord på hva som gjør dette spillet så å si perfekt. Imponert! :tommelopp:
 
#3
Opprinnelig skrevet av Shadar@10.12.2004, 10.04
Selv om det ikke er helt likt meg, tar jeg imot med ydmyk takk. ^_^ Glad for at du liker den, jeg var redd folk ikke skulle gjøre det.
147139​
Super anmeldelse...

*tenke tilbake på doom3 vs. hl2 diskusjon med shadar på storedyret*

hihi
 
#4
Nydelig skrevet! Likte det der med sammenligning av Halo og DOOM3... ja. Anmeldelsen var en 10'er i seg selv.

Men nå må dere unnskylde meg... jeg har snop å grave ut av jakkelommen og ører som må åpnes etter å ha opplevd smelting av øreplugger inni øret... koselig fredags kveld.

God Natt :kos:
 
#5
Helt enig veldig bra shadar, du beskriver spille på en veldig bra måte uten å si for mye. :tommelopp:

16. november 2004. Noe gikk galt. AI-en er erstattet med scripting og fysikken får først og fremst kropper til å falle på morsomme måter. Jeg opplevde aldri marerittroboter på stankelben bøye seg etter meg der jeg desperat flyktet inn i et hus, jeg så aldri biler dyttes fremover av styrtende flyvemaskiner.
Må erlig si at dette skuffet meg litt, etter å ha spilt beta ventet jeg meg utrolig smart AI, men nei. De er på ingen måte til hinder eller hjelp. De tenker ikke logisk, de smarteste de gjøre er å flytte seg unna granater.

Du tenker ikke særlig mye over den lineære veien du ledes langs, til det er den altfor medrivende, og altfor velkonstruert. Her er svært lite overflødig, landskapene er både funksjonelle og vakre på samme tid.
Dette er kansje det som er best med HL2, alt virker så ekte passer så bra.
Kan på en måte samenlingne det med spillmusik, hvis du ikke har tenkt på mussiken gjenom et spill er den nesten perfekt.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#6
hehe.. som jeg ser er jeg den eneste som er uenig i at half life 2 ikke er en 10'er.. :)
men da har vel shadar hatt rett da. hvis de fleste synes det er så bra. :)

det er vel min kommentar, selvom jeg er uenig. :)
 
#7
Jeg er uenig, spillet burde ikke fått 10.


Men det er vel det alle som lager HL2-anmeldelse må gi. Bare fordi at det er HL2 liksom..

Mulig det er vært en 10'er om det hadde blitt det spillet vi fikk lese om før det kom ut. (Fantastisk AI ovs osv)
 
#9
Opprinnelig skrevet av Zythius@11.12.2004, 04.24
Jeg er uenig, spillet burde ikke fått 10.


Men det er vel det alle som lager HL2-anmeldelse må gi.  Bare fordi at det er HL2 liksom..

Mulig det er vært en 10'er om det hadde blitt det spillet vi fikk lese om før det kom ut. (Fantastisk AI ovs osv)
147418​
Leste du anmeldelsen? Jeg blir som regel sinnsykt sur av å lese anmeldelser hvor spill får full pott ubegrunnet, men Shadar klarte faktisk å begrunne karaktersettingen på en glimrende måte. Og nei, dette er ikke rumpeslikking.
 
#10
"ooououhh, Oh it's on! It's on!"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Hvorfor blir jeg ikke overrasket over at Zythius klager...? ;)
Jaja. Jeg er enda ikke ferdig med HL2, men det nærmer seg. Støtte på en kjip bug i går som gjorde at jeg må spille Follow Freeman om igjen, men det er da også et ganske kult kapittel.
Uansett: Fresk omtale, Erlend. Bra jobba. :D
 
#12
Øyh, øyh! I resent that..! :p

Jeg klager ikke over selve anmeldelsen, bare karakteren. En del av meg trodde faktisk at Shadar skulle kline til med en 8'er mens jeg leste. Men, nei :(
 
#13
Jeg føler egentlig ikke at karakteren står i samsvar med selve anmeldelsen. Jeg, i likhet med Zythius, trodde det ville bli en åtter, men jeg driter uansett i karakterer når det kommer til anmeldelser ...
 
#14
Enig med Aganhim. Poengsummen virker for høy iforhold til alle tingene Shadar plukker på. Masse feil men likevel perfekt? Ring a bell?
 
#15
Masse feil, men likevel best? Tror kanskje det er det Shadar mener ...
 
#16
Jeg er veldig enig med anmeldelsen i forhold til poengsummen. Du kan finne feil i et hvilket som helst spill hvis du bryr deg, og det finnes spill med langt mindre feil en HL2. Men når feilene blir overskygget av alt det brae, så betyr de til slutt ingenting. Jeg har hele tiden ment at karakteren 10 ikke er en uoppnåelig karakter, men heller en følelse av "perfekt", ubegrunnet i spilets mekanikk. Det jeg derimot er uenig i er karakteren. HL2 er svært lite som ikke enern var, og det hele fremstår for meg som noe monotont og kjedelig. Half life 2 blir mer som en grafisk presentasjon av "se hva vi har lært siden sist" enn det jeg kunne ønske. For meg er det begrenset hvor gøy det hele kan være.

8. Det er Hva spillet fortjener i mine øyne. Men så har aldri jeg vært en stor fan av Half life. Og ja, 8 er i mine øyne en svært god karakter som de fleste spill bør være stolte av.
 
#17
Hvorfor mener folk at karakteren 10 kun skal gis til det absolutt perfekte spill? Jeg tviler sterkt på at et slikt spill kommer noen gang til å bli lagd. Hvorfor skal 10 være en uoppnåelig karakter? Det er litt tåpelig, spør du meg ...
 
#18
"Jeg har hele tiden ment at karakteren 10 ikke er en uoppnåelig karakter, men heller en følelse av "perfekt", ubegrunnet i spilets mekanikk"

Han sier det _ikke_ er en uoppnåelig karakter.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Naskul@10.12.2004, 10.59
Helt enig veldig bra shadar, du beskriver spille på en veldig bra måte uten å si for mye. :tommelopp:

16. november 2004. Noe gikk galt. AI-en er erstattet med scripting og fysikken får først og fremst kropper til å falle på morsomme måter. Jeg opplevde aldri marerittroboter på stankelben bøye seg etter meg der jeg desperat flyktet inn i et hus, jeg så aldri biler dyttes fremover av styrtende flyvemaskiner.
Må erlig si at dette skuffet meg litt, etter å ha spilt beta ventet jeg meg utrolig smart AI, men nei. De er på ingen måte til hinder eller hjelp. De tenker ikke logisk, de smarteste de gjøre er å flytte seg unna granater.
147199​
Uhm, i betaen var jo all "ai'en" egentlig scriptede handlinger da.Var jo en del oppstuss når det ble bevist utifra den leaken.. Og det var rett etter valve hadde vist den ene scenen og skrytt av aien sin ;)
 
#20
*smiskesmiske* neida, men det var en bra anmeldelse, en av de beste anmeldelsene spillegal har skrevet. Mener jeg!