Half-Life 2: Episode One

Jessjess :p

Half Life 2 har jo etterkant fått 16 +, vet ikke vorfor de satt 18+ i utgangspunktet...
[/b]
Mulig de ventet på en ESRP-rating eller no, men ikke ønsket å utsette spillet så derfor satt på 18+ for sikkerhets skyld. Dette er dog bare en spekulasjon. :D

CyberK

Finner ikke på noe.
Min er herpa. Etter introen er ferdig, og du våkner opp i en haug med dritt, kan jeg ikke bevege duden, og ettersom jeg ikke synes "ligge stille" er et moro spillteknisk grep i mer enn fem minutter, går jeg inn på menyen. Og den fryser med en gang jeg trykker på noe. :grine:

Men jeg ser fra Steamforumene at det er plenty med mennesker som finner at det er et eller annet gærent med Ep:1. Typisk Valve å legge ut et spill og la kjøperne fungere som betatestere. De glatte oppdateringsfunksjonene har gjort dem for late. :grr:

PS: Jeg finner nå at alle mine andre Source-spill låser seg når det kommer til et punkt der det er en skriptet samtale. :argh:

Stemmer det at man kan spille episode 1 uten å ha Hl2 lagt inn på pc'n eller?

Hvem var det som sa at det starter rett fra slutten på Hl2 og at det er vanskeligere? Det andre skulle jo bare mangle...Det som gav meg den gode følelsen i Hl2, noe jeg ikke har følt i noe annet spill, er jo det at spillet øker i vanskelighet ala: Jo lenger du kommer, jo mer ressurser setter slemmen inn på å ta deg...

Såh, dere trodde det holdt med et par-tre bakketropper med latterlige prods og små 9-millimetere for å stoppe selveste Dr. Freeman, hæ? Well chew on this suckers! Det er så deilig å vite at du er prioritet # 1 og at de bare setter inn mer og mer styrker mot deg og at du bare er helt rå-ustoppelig og kul...Åja, så dere tror du små helikoptere skal stoppe...Åja, så dere tror fire tankser og en shuttle full av troopere skal stoppe...Åja, så dere tror femten stalkers og en haug med enraga biller og atombomber skal stoppe...Vel tro om igjen :hehe:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg ble ferdig med Episode One i dag og sitter igjen med en god følelse. Spillet er i korteste laget, men man kan ikke annet enn bli mektig imponert over levedesignerne. Mye god action, flere nye puzzles deriblandt mer leking med fysikkmotoren. Jeg gleder meg allerede til Episode Two.

Lodin

Der Waaaah
Ja dette var vel omtrent slik jeg forventa. Hadde håpa på litt nytt, men det meste av gameplayet er ved det samme. Ikke at man kan klage på det da. HL2 er fortsatt genialt så det er mer enn nok å styre med her.
Er vel mer eller mindre ferdig nå. Blir skutt på av en tripod inne i en toghall.

EDIT: Haha, Ja det var jo ikke akkurat et langt spill. :p

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Rundet det natt til igår, og jeg elsket hvert sekund. Zombines, de mørke gangene, puzzles... Argh, jeg vil ha mer!

Edit: forresten, for dere som har rundet det, sjekk C:sukk:Program Files\Valve\Steam\SteamApps\[ditt steam-brukernavn her]\half-life 2 episode one\episodic\media for en liten overraskelse fra gutta i Valve. ;)

Lodin

Der Waaaah
Ingen nye våpen og teknisk sett ingen nye fiender heller. Regner ikke zombine som ny fiende siden den sikkert tok Valve fem minutter å klippe og lime sammen.
Kunne i det minste latt oss møte noen stalkere mano a mano. :grine:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Noen andre som har problemer med at spillet fryser totalt i menyen? f.Eks når man prøver å avslutte spillet.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Skjer det hele tiden? Jeg har hadde problemet med at spillet fryser dersom jeg kjører en wide-oppløsning samtidig som HDR er på.

Jeg var sabla plaga med at det frøs in-game, spesielt når den skulle loade inn chapters eller nye områder. Løsningen var faktisk å oppdatere driverne til lydkortet mitt og å skru av anti-aliasing, da funket sakene bedre.

Runda forøvrig spillet nettopp, brukte vel kanskje 4 timer eller noe. Valve slutter aldri å imponere, dette holdt høy klasse. Glimrende level-design og puzzles, akkurat passe vanskelig og heftig som faen, nå gleder jeg meg bare til episode 2.

Half Life 2 er fortsatt tidenes fps og kommer nok mest sannsynlig til å være det fremover også.

Archtor: Den teaservideoen kan man også se om du velger "New Game" fra hovedmenyen etter du har runda det, da skal den komme opp på lista med de andre kapittelene.

Hvis jeg kjøper det på min konto på en annen pc (noe jeg allerede har gjort) så skal jeg kunne laste det ned på min pc hjemme right? Siden jeg har gjort dette og det ikke engang er i listen min hjemme så begynner jeg å bli litt smålig deppa... :grine:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jada, skal fungere det. Har du restartet Steam? Gjør det, og gå inn på "News" eller "Available Games" eller noe. Der skal du finne Episode One, og en lenke kalt "Install and play now".

Faen, ser ut som en liten klage mail må til <_< der gikk den dagen i bosset :hehe:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
199 kronasjer på Elkjøp. 49 ekstra spenn for eske og disk med print på er ikke all verden, spør du meg.

By the by, jeg startet nettopp et nytt game med kommentatorspor enabled. Ganske kult å høre hvordan de har designet spillet. :)

Sulky: skaff deg en ikke-airbrushet, ikke-leechet, ikke-oppløsning: rævpult-versjon av den avataren.