Half-Life 2: Episode One

SITAT(Archtor @ 05.06.2006, 21.09) 8025
199 kronasjer på Elkjøp. 49 ekstra spenn for eske og disk med print på er ikke all verden, spør du meg.

By the by, jeg startet nettopp et nytt game med kommentatorspor enabled. Ganske kult å høre hvordan de har designet spillet. :)

Sulky: skaff deg en ikke-airbrushet, ikke-leechet, ikke-oppløsning: rævpult-versjon av den avataren.
[/b]

Og du bør skaffe deg et liv. Hvorfor i granskauen sjekker du du hvor jeg har fått avataren min fra, og når ble du moderator? Hva airbrushet, leechet, ikke-oppløsning greia du farer med er vet jeg ei. Kan du forklare meg det istedenfor å virke eplekjekk på et forum?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde du kjent til elementær nettskikk, så ville du visst at det er uhøflig å stjele båndbredde fra andre ved å hotlinke bilder fra andres servere. Det med oppløsninga var nok fordi bildet så temmelig søppel ut forminsket til avatarstørrelse.
Ser den er blitt fikset nå, så jeg gidder ikke gjøre noe, men da veit du det iallfall.

SITAT(Yetipants @ 05.06.2006, 23.18) 8086
Det med oppløsninga var nok fordi bildet så temmelig søppel ut forminsket til avatarstørrelse.
[/b]
Nja. Jeg husker at jeg sjekka bildet en gang tidligere og da var det unødvendig svært. Det er jo ikke akkurat kult for de som hoster bildet, eller modem-brukerne som beveger seg inn på et av emnene Sulky har skrevet i.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rull inn puppen'a, sytemor.

Og da har jeg kjøpt det jeg også. 199 til Free Record Shop sin lommebok...ellerns.

Instalert og ferdiglaga skal begynne å spille litt idag, ellers har jeg noen lekser å gjøre så jeg får se om jeg kanskje istedet må begynne imorgen :(

Koseklumpene i Eurogamer har tatt en prat med Gabe Newell og vennene hans fra Valve, der forteller han litt om Episode 1 og de kommende episodene, filmatisering av spillene og andre småting. God lesning ihvertfall.

Klikk her...Nei her...HER!

Artig intervju, og jeg beit meg spesiellt hardt fast i delen av intervjuet hvor Gabe kalte Episode One - Episode Three for Half Life 3. Virker litt merkelig syns nå jeg, men strengt tatt er jeg fornøyd så lenge Valve bare fortsetter å lage geniale spill som de har gjort så langt.

Og så til min mening om Half Life 2: Episode One; spillet viderefører gameplayet fra Half Life 2 på en mesterlig måte, men fokuset er i denne nye delen av Half Life 2 sagaen lagt på samarbeidet med den kvinnelige NPCen Alyx Vance. Hadde ikke Valve hadd så mye styring som de nå har kunne dette blitt relativt dårlig og irriterende, med tanke på hvor mange frustrerende øyeblikk NPCer i andre spill opp igjennom historien har ført til, men etter min mening fungerer dette ypperlig. Jeg vil si at det til og med er hakket gøyere enn Half Life 2, men det er jo tross alt kun en del av en lovt trilogi, og grunnet dets korte levetid mangler Episode One substansen og variasjonen som Half Life 2 hadde, og scorer derfor ikke like høyt. Men det er alikevel et helt fantastisk spill, og nå tror jeg jaggu meg at jeg skal spille det med kommentarer på! :D