Half Life 2

#1
For tida er det tre ting jeg er forelsket i. Den éne er min kjæreste, den andre er øl, og den tredje er Half-Life (2). Jeg vet ikke hvem jeg skal verdsette høyest.


Jeg har kanskje spilt 2000 timer Half-Life. Fy faen så jeg gleder meg til toeren! Det kan bli lite sommer med sol på meg iår. :p
 
#3
Tipper september. 30. september hadde vært ironisk :rulleøyne:

De har vel sagt late summer, men jeg stoler ikke på Valve egentlig. Håper de tar den tiden de tregner. Er vel tydelig at de ikke var så ferdige i fjor som de ga uttrykk for(selvom kildekoden ble stjålet).

Den offisielle siden har jo gått public så det kan ikke være så lenge til.
 
#4
De har jo sagt at spillet er spilleferdig, men det er forsatt bugs, multiplayer, meny osv. som er igjen. Men jeg tror faktisk ironisk nok at de rekker sommer datoen.
 
#6
En nedlastbar demo av spillet blir faktisk lagt ut fra valve allerede neste uke, så når det fulle spillet kommer kan dere jo spekulere videre på.

Nedlastbar demo 20.05.04



Trykk for spoiler
<div id="18161711141513192225_open" style="display:none;"> :grine:
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Kommer nok ikke før rundt et halvår etter PC-versjonen, så trolig ikke før neste år...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#10
Opprinnelig skrevet av Coma2020@16.05.2004, 01.52
En nedlastbar demo av spillet blir faktisk lagt ut fra valve allerede neste uke, så når det fulle spillet kommer kan dere jo spekulere videre på.

Nedlastbar demo 20.05.04



Trykk for spoiler
<div id="18161711141513192225_open" style="display:none;"> :grine:
[/quote]
Drittsekk!
:(

Når vi først er inne på årets spill; er det noen av dere som har tenkt til å lage modifikasjoner, nye baner osv.? Jeg gleder meg nesten like mye til å sette meg ned med den nye WorldCraft-editoren, som til å spille selve spillet. Hvis den er like enkel å bruke som WorldCraft til Half-Life, vil jeg anbefale alle å teste det.

Hvilken versjon skal dere ha forresten?

Billigst - Bare Single Player HL-2
Middels - Bare Singleplayer og multiplayer HL-2
Dyrest - Half-Life 2 Singleplayer, multiplayer og muligheten til å lage modifikasjoner, våpen, fiender, baner osv.

Som dere sikkert forstår skal jeg ha den komplette.
 

SHDR

Gullmedlem
#11
Det er nesten en skandale at det koster mer å sementere Valves verdensherredømme. Skal jeg ... BETALE ... for å lage modifikasjoner som fører til at DERES spill selger mer?

Jeg håper det er snakk om at BARE singleplayer HL2 koster 350, deretter 400 for multiplayer (gjerne for ALLE Steam-titler) og 450 for hele shebanget.

Jada, jeg skal ha hele stasen >.< Jeg har et par ideer som jeg har ruget på helt siden jeg begynte å tukle med materiale-editoren i 3DS Max R4, og som ingen andre spill har kunnet tilfredsstille. Jeg mener ... vekt basert på omfang og materiale, uten at jeg trenger å angi noe som helst dersom jeg ikke vil det? Materialer som angitt via teksturer heller enn scripting? Count me in ...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#12
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.05.2004, 06.57
Det er nesten en skandale at det koster mer å sementere Valves verdensherredømme. Skal jeg ... BETALE ... for å lage modifikasjoner som fører til at DERES spill selger mer?

Jeg håper det er snakk om at BARE singleplayer HL2 koster 350, deretter 400 for multiplayer (gjerne for ALLE Steam-titler) og 450 for hele shebanget.

Jada, jeg skal ha hele stasen >.< Jeg har et par ideer som jeg har ruget på helt siden jeg begynte å tukle med materiale-editoren i 3DS Max R4, og som ingen andre spill har kunnet tilfredsstille. Jeg mener ... vekt basert på omfang og materiale, uten at jeg trenger å angi noe som helst dersom jeg ikke vil det? Materialer som angitt via teksturer heller enn scripting? Count me in ...
De har jo utviklet den nye WorldCraft-editoren også, så jeg synes det er rett og rimelig at de håver inn litt ekstra cash på å selge den sammen i pakka. Uansett har man jo valget, og det gjør det jo enda bedre.

Jeg har også ruget på et par ideer. Etter å ha sett hvor flott motoren håndterer naturlige uteomgivelser har jeg blitt veldig pumpa på å lage hjemmet mitt og kanskje ett lite romvesen-angrep i min egen hage!! Det blir noe annet enn å prøve det samme i Duke3d (build) editoren, hehe! Jeg laget hjemmet mitt i Half-Life også, men det ble ikke videre bra, pga. motorens limitasjoner på hvor mange faces man kan ha i hvert rom.
Er ikke noe flink til å komprimere :(.
Det er ofte smart med å begynne å lage noe man har rundt seg, for å lære. Etterhvert kan man bruke fantasien og lage hva man vil.

Levelord! Mitt IDOL!!
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Jeg husker jeg ville lage slikt selv. Jeg er dog blitt mer stormannsgal siden da, og mitt første prosjekt blir nok temmelig far-fetched.

Og kommer aldri til å bli ferdig :p

Uansett skal jeg lage en multiplayer-mod basert på The Sims. Og ja, det kommer til å rocke maksimalt. Du skal se design-dokumentet, skrevet for Quake2-motoren på brutalfylla, uten at jeg hadde den fjerneste anelse om at du ikke kan ha zones i Q2-motoren. Eller noe som helst annet kult, for den del. Resultatet av utviklingen er at Half-Sims blir mulig en gang i løpet av høsten, og da skal årtusenets k00leste cross-genre idé gjennomføres.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Nå kan vi nesten snakke om releasedato her, i hvertfall releasemåned. Gabe Newell har nå sagt i et intevju at de forventer å levere spillet til Vivendi i august. Dette tyder vel på at spillet er ute i butikkene i september. Hadde vært morsomt om spillet kom ut 30.september...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Har aldri satt med inn i noe slags mapping eller noe i den duren, men får jeg dreisen på Worldcraft skulle jeg laget Bragernes Torg i Drammen.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Novastrum@26.06.2004, 22.36
Ikke lenge igjen nå!  :sikle:
Det var samme reaksjonen min i August 2003 ^_^

Dere kan forresten sjekke innom denne threaden her på Half Life2 2.net sitt forum:Grand Unified HL2 Theory

Det er teorien til en på forumet der, 2 poster med mange ting som muligens kan være HL2s historie, og hvorfor det er 10 år etter HL1.
PS: Det blir litt vanskelig å lese disse postene hvis du ikke er helt stiv i engelsk, sier det bare.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Opprinnelig skrevet av Xenon+27.06.2004, 00.45-->
<!--QuoteBegin-Novastrum
@26.06.2004, 22.36
Ikke lenge igjen nå!  :sikle:
Det var samme reaksjonen min i August 2003 ^_^ [/b]
Min også :sikle:
Men da hadde jeg ikke bra nok PC til å spille vidunderet. Nå kan jeg virkelig glede meg.

Interessant teori, men for å være helt ærlig, er det ikke historien jeg gleder meg til! :flau:
 
#19
Din grafikkhore! :D

Men fra spøk til revolver, noen som har prøvd betaen? Hvordan er grafikken der osv?
 
#20
Noen som vet hva spillet vil kreve? (requirements)