Half Life 2

Jepp, jeg holdte på en god del med WorldCraft-eksperimentering. Det ble hovedsakelig multiplayer-maps jeg konstruerte, og de ble faktisk spilt en hel del under LAN-møter. Når jeg tenker meg om, gikk det faktisk så langt som at jeg og en kamerat startet med en modifikasjon. Problemet var bare at vi hadde omtrent null erfaring med 3D Studio Max, og med det kunne vi egentlig bare si at prosjektet var ute av betraktning. Nå regner jeg med at det ligger i en skuffe og støver.

Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@27.06.2004, 11.16
Noen som vet hva spillet vil kreve? (requirements)
Valve sa dette om Source: " The best thing about the Source engine is it's ability to adapt to differing hardware specifications meaning that even users with low spec PC's can still enjoy Half-Life 2. The minimum is a Pentium 800Mhz Processor and a DX6-class video card."

Men jeg tror recommended ligger på 2 Ghz og et 128 Mb grafikkort.

Og Nova: Jeg hadde heller ikke så proft Grafikkort på den tiden, så jeg er nesten glad til at det ble utsatt, så fikk jeg tid til å kjøpe Radeon 9600 XT i februar :tommelopp:

NEWSFLASH:

Minimum specs for Half Life 2 kom fra Doug Lombardi( Valves merkedsførings sjef) i et intervju med han:

As the release date nears what are the current minimum CPU/Memory and graphics card requirements in order to run Half-Life 2? Has this changed considerably between your original planned min specs or has it remained relatively close?

[Doug Lombardi] The min spec is:
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 level graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard

Det var alt ^_^

Edit: Kilde: Driverheaven

Enig med Shadar. Å betale MER for å få utviklingsverktøy til å lage mods som gjør HL2 enda mer populært virker snodig ;)
Uansett: Vi gleder oss; både spillere og utviklere.

Fant dette om Collectors pakken på Planethalflife.com:

"Half-Life 2: Collector's Edition

This will probably be some $80 or so monstrosity for you insane hardcore types. It'll probably come in some fancy all-leather case or something classy enough to bury your own grandparents in. Gabe says it'll contain, "lots of cool bonus stuff for people who like cool bonus stuff." Vague, yet intriguing!"

Sier seg selv hva jeg skal være begravd i når den tid kommer :svette:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En likkiste?

En likkiste?
Oppfordrer de å drepe bestemora, samt resten av familien slik at man kan spille mer HL2?
Wow, tidenes salgsstriks!
Hehe, det er kommentarer som dette som gjør at jeg leser dette forumet mitt på natten:D

Note(to self; and most other): Kan man ikke humor så ikke prøv...

On topic: Jeg gleder meg som en unge til dette, var overraskende lave maskinkrav da, noen som vet hva de anbefalte maskinkravene er da?

Jeg blir bare ikke like imponert av grafikken til HL2 lengre. Kanskje fordi Doom 3 har etterlatt sitt inntrykk. Eller fordi HL2 er blitt utsatt så mange ganger at grafikken ikke er like fantastisk som den virket i 2003.

Kilik

Lokal moderator
Enig. Etter å ha spilt Far Cry og Doom III er de bildene slettes ikke spesielt imponerende, men jeg har følelsen av at det vil imponere langt mer i motion med ragdoll-fysikken i sin fulle prakt.

Synes spillet ser bedre ut enn Doom 3. Grafikken virker mer
avslappet og ikke så "Pzzzzzzzzzzzzblurblurbrrrrrrring" hele tiden.
Men nå kan jeg ikke nekte for at Doom 3 har dårligere grafikk.

Blir spennende å se hvordan ragdoll effekten blir.
En bruker Ragdoll i hitman spillene, men det virker lite gjennomført.

Novastrum

Feminist-elitist
Nei, den grafikken der var jo rett og slett dårlig!! Ikke doom 3 lizzom!!!
ER DERE GALE?
Se her!

Farger! Variasjon i fargespekteret, noe Doom3 ikke kan skilte med på noe plan. Er ikke dette verdsatte egenskaper lenger? Er det bare bumpmapping og polygoncount som teller? Variasjon er nedskrytt.

Halky

Veteran bruker ;)
Det er jo ikke rart i at Half Life 2 får mere variasjon da, siden det foregår på Tellus mens, handlingen i DOOM 3 foregår i ett labkompleks på Mars og i Hell! Så det kan vel si litt eller hva?