Halleluja-priser fra Nintendo

Jepp. Dette virker alt for godt til å være sant, men ryktene vil ha det til at Nintendo har planer om å senke prisene på GameCube spill til fantastiske 29,99 dollar (ca 200 nok).
Slik jeg forstod det gjelder dette alle GameCube-spill. Ikke bare de litt eldre spillene til konsollen. Ifølge ryktene, vil Nintendo gjøre dette fordi de hadde stor suksess med å senke GameCube prisen før jul i fjor, og nå vil de gjøre det samme med spillene.

Som sagt virker dette alt for godt til å være sant for oss forbrukere, men fra Nintendos ståsted må vel dette bety store tap. Hva tror dere?

Kilde: itavisen.no

Edit: Oy. Fant ut at linken ble litt feil. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det. Men det er fiksa nå. :D

Hvis dette er sant må jeg kjøpe meg en GameCube. :D
Jeg håper at Sony også snart setter ned prisene på PS2 spillene. Jeg synes det er veldig drøyt å betale 549/599kr for et nytt spill.

Håhå, håper sannelig det er sant. Blir vel rundt 300,- i Norge da?
:)

Håper det blir framtidens priser for spill!!

Får mange så kan dette føre til at de kjøper en gc og kanskje enda flere spill!

Hvis Nintendo klarer å spre dette ordentlig å så kan dette føre til flere kjøp av Nintendo produkter og kanskje færre av de andre!

Håper på at Sony og Microsoft gjør det samme!

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@21.07.2004, 11.58
Jepp. Dette virker alt for godt til å være sant, men ryktene vil ha det til at Nintendo har planer om å senke prisene på GameCube spill til fantastiske 29,99 dollar (ca 200 nok).
Slik jeg forstod det gjelder dette alle GameCube-spill. Ikke bare de litt eldre spillene til konsollen. Ifølge ryktene, vil Nintendo gjøre dette fordi de hadde stor suksess med å senke GameCube prisen før jul i fjor, og nå vil de gjøre det samme med spillene.

Som sagt virker dette alt for godt til å være sant for oss forbrukere, men fra Nintendos ståsted må vel dette bety store tap. Hva tror dere?

Kilde: itavisen.no
77436​
Og der har vi hvorfor Nintendo vil gjøre det. De har tapt for Sony i denne generasjonen, det er bare å dumpe alt sammen ut på markedet og satse på at nok mennesker kjøper konsoll og spill nå til at de husker og er glad i Nintendo til neste omgang, og dermed kjøper Nintendo istedet for Sony eller Microsoft.

Dette kan også bidra til å senke prisnivået på spill, som ligger altfor høyt i utgangspunktet ... det er helt sykt.

Kilik

Lokal moderator
Nå er jo ikke amerikanske spillpriser så jævlig høye som her på kontinentet. Et fullpris konsollspill koster 40-50 dollar (ca. 300 kr.) i USA, mens den er nær det dobbelte her til lands og i store deler av Europa. Mens amerikanerne klager på spill til 300 kroner, ville vi europeere vært storfornøyd om vi fikk nye spill til den prisen...

Selvsagt har dette en del med generelle lønnsforskjeller mellom USA og Europa å gjøre, men ser man på f.eks. på DVD-filmer og plater så er ikke den prisforskjellen (i prosent) i nærheten så stor som på spill.

Hvis de dumper prisen så langt ned skal jeg nok gå til anskaffelse av en GC med én gang dette skjer. :D