Har din Xbox360 gått i stykker?

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Har med tiden tenkt å kjøpe meg en 360-maskin, men blir litt skeptisk når jeg leser om alle som har problemer med sin egen. Jeg har erfaring med mye bøll på XBOX-en min, og vil helst ikke gå igjennom den trøya på nytt.

Har det noe med produksjonsdato å gjøre? Noen serienummer å se etter, slik som på ps2? (SCPH-30004 R, etc.)
Hvis deres maskin har kapitulert, hvor gammel er den?
Bruker den forskjellige DVD-romdrev? (slik som på Xbox) I så fall, hvilken er mest allsidig?
Hvor lang tid tar service?

Og eventuelle andre ting man kan støte på. Takker for svar.
 
#2
Fikk red circle of death på min etter 14 dager, leverte den bare tilbake også fikk en ny med en gang da. Er hovedsaklig to forskjellige DVD-rom man får: Hitachi/LG eller Samsung/toshiba. Fikk med hitachi den første, synes den var endel stillere enn samsungen jeg fikk andre gangen. Tror det er hipp som happ egentlig hvilke dvd-rom man får om 360n tryner eller ikke. Feilen er visstnok at det er for lite kjølepasta imellom kjøleribben og CPUen på den, når man får red circle of death. Startet med at bildet frøs med artifacts-feil, det er nok varmegang eller for liten kjøling som gjør til og til slutt så startet den ikke i det hele tatt. Er sikkert ikke noen fare, funker den de første mnd. så funker den sikkert lengre også. Kjøpte min i slutten av september.
 

Endre

Ødela forumet
#3
Min fungerte fint i litt over et år (fra første batch som kom ut i Norge), men tok kvelden for litt over en uke siden. Fikk høre at det skulle ta maks 15 dager før jeg fikk ny, og nå har det gått 6 dager, så jeg venter spent.

Har lest flere steder at det er de tidligste modellene som har hatt mest problemer, og såvidt jeg vet har Microsoft utvidet garantien på disse.
 
#4
For å si det slik: Hvis ikke Xbox 360en din svikter før eller siden, så a) behandler du den usedvanlig godt eller B) det er noe unormalt. :D
 
#6
Med andre ord, det er helt normalt. Bra, tilogmed. Min 360 var treig og skitten, den ble broken, jeg fikk ny, og ble glad. Helt ny modell.
 
#8
SITAT(Revan @ 22.11.06, 20.56) 36192
Med andre ord, det er helt normalt. Bra, tilogmed. Min 360 var treig og skitten, den ble broken, jeg fikk ny, og ble glad. Helt ny modell.
[/b]
Nei. Det skal da ikke være normalt at konsoller skal gå i stykker etter noen få måneder. Betaler jeg flere tusen for en konsoll så skal den faen meg holde lenger enn 3 måneder.
 
#9
Slik er det ikke med Xbox 360, virker det som. Look at the bright side, du får helt ny. Og hvis du ikke sender inn HDDen, mister du ingenting.
 
#11
Min funker fett :D Er en av de første maskinene som kom ut. Men akurat nå har den klikka 2 ganger O_O
 
#13
Der klikka den igjen. Klikker når jeg skal spille og quite fra online når jeg spiller Tony Hawk.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#14
Hvor alvorlig må feilen være for at det skal gå på garantien, egentlig? Min 360 småslurver litt, henger seg av og til og på noen spill (bare ett foreløpig, men like frustrerende for det) kommer jeg ikke videre fordi den henger seg på samme sted hver gang. Min maskin ble kjøpt på release omtrent, men har vært pent brukt før jeg overtok den og jeg har ikke slitt mye på den foreløpig. Jeg er enig med Eulogy, maskinene skal tåle mer enn vanlig bruk over noen få måneder.

EDIT: Spørsmål 2: Hvem skal man snakke med for å få tilsendt en eske å sende inn konsollen i, hvis det skulle bli nødvendig?
 
#15
SITAT(Houseman @ 22.11.06, 22.24) 36226
Hvor alvorlig må feilen være for at det skal gå på garantien, egentlig? Min 360 småslurver litt, henger seg av og til og på noen spill (bare ett foreløpig, men like frustrerende for det) kommer jeg ikke videre fordi den henger seg på samme sted hver gang. Min maskin ble kjøpt på release omtrent, men har vært pent brukt før jeg overtok den og jeg har ikke slitt mye på den foreløpig. Jeg er enig med Eulogy, maskinene skal tåle mer enn vanlig bruk over noen få måneder.
[/b]
Samme her :confused: Kjøpte min brukt en uke etetr release i og med at en dude kjøpte premium rett etetr han kjøpte core.
 
#16
SITAT(Houseman @ 22.11.06, 22.24) 36226
Hvor alvorlig må feilen være for at det skal gå på garantien, egentlig? Min 360 småslurver litt, henger seg av og til og på noen spill (bare ett foreløpig, men like frustrerende for det) kommer jeg ikke videre fordi den henger seg på samme sted hver gang. Min maskin ble kjøpt på release omtrent, men har vært pent brukt før jeg overtok den og jeg har ikke slitt mye på den foreløpig. Jeg er enig med Eulogy, maskinene skal tåle mer enn vanlig bruk over noen få måneder.

EDIT: Spørsmål 2: Hvem skal man snakke med for å få tilsendt en eske å sende inn konsollen i, hvis det skulle bli nødvendig?
[/b]
Snakk med Nicholas, han var veldig snill som ringte svensk kundeservice for meg. :elsk:
 
#18
Jeg kjøpte min Xbox 360 til lanseringen, og det har ennå ikke vært noe galt med den. Noen sier at den bråker litt mer enn den gjorde før, men jeg har ingen problemer med å kjøre noen spill, og jeg har ikke sett noe til noen feilmeldinger.

Jeg har kvitteringen liggende klar i tilfelle det skal skje noe dog, for jeg er veldig klar over at de første konsollene har lett for å være vrange etter hvert.
 
#19
SITAT(Endre @ 22.11.06, 19.51) 36168
Min fungerte fint i litt over et år (fra første batch som kom ut i Norge), men tok kvelden for litt over en uke siden. Fikk høre at det skulle ta maks 15 dager før jeg fikk ny, og nå har det gått 6 dager, så jeg venter spent.

Har lest flere steder at det er de tidligste modellene som har hatt mest problemer, og såvidt jeg vet har Microsoft utvidet garantien på disse.
[/b]
Jeg sendte også min inn forrige torsdag, vi får se hvem som får den først tilbake igjen...

Elles har jeg nettopp, som sagt, sendt inn min andre maksin. Den første sa takk for seg i mars rett før oblivion.
Den jeg fikk tilbake var jeg aldri helt fornøyd med da dvd-rommen lagde disse rare skrapelydene hele tiden, den kræsjet regelmessig, men jeg fikk meg aldri til å sende den inn, før i forrige uke. Da nektet den å lese spillene fordi den trodde dem var vanlige dvd-filmer. Ingenting er mer irriterende enn å sette et spill i maskina, og det eneste som kommer opp på skjermen er en besked om å sette disken i en X360-konsoll
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#20
Min var gretten første måndene, men har ikke hengt seg på lenge. Kan heller ikke si at jeg har spilt så mye. Dead Rising villie ikke fungere på min maskin fordi spillet sa at jeg måtte sette det i en Xbox 360, men så fikk jeg nytt spill og det funka. Forresten hvordan sjekker man om man har Hitatchi eller Samsung DVDrom?