Hardest Fucking Game EVAH

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Foresten noen som husker denne delen i Ninja Turtles til NES hvor man skulle desarmere bomber ved en demning? =D
[/b]
Jeg klarte det faktisk på Commodore 64-versjonen med joystick. Å gjøre det på NES var en kakevandring i forhold. Men de senere brettene var omtrent umulige, med konstant respawnende fiender i trange korridorer som du ikke kan unngå å bli truffet av. Grr!

Det er kanskje ikke rett av meg å dra fram Contra: The Hard Corps etter at jeg etter mange mange timer faktisk har blitt flink i det, men det er virkelig et dævelvanskelig spill. I det minste hadde man tre hitpoints i den japanske versjonen, men US- og EU-versjonene endret det til one-hit kills!
 
#22
Contra: The Hard Cops er høyt på listen ja, men Werewolf in London på Commodore 64 topper det for meg. Makan til umulig spill! Men det var litt tøft.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Alle Mega Man spillene?
[/b]
Egentlig bare eneren.
Og jeg klarte den demningjævelen i Turtles uten å miste ei eneste padde. Slå den.

PS: Dette var da jeg var elleve. Ikke be meg om å demonstrere det, er dere snille. :flau:
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#25
Ingen som har nevnt Gradius. Er vel et av de vanskeligste spilla jeg har spilt.

Ellers har man litt lettere spill som Timesplitters på hard og Metal Gear Solid på EE uten radar.
 
#26
Spill jeg kan huske jeg hadde et jævlig stort problem med var Probotector til GB... Herregud, gikk ikke ann å save en gang, knuste faktisk 2 gameboyer til det spillet der... Probotector er vel det samme som Contra er det ikke? Omtrent hvertfall? Tror de har noe til felles hvertfall...

Battletoads & Double Dragon har jeg også til gode å komme igjennom...

oooh, og alex kid som var innebygd på master system...

Må nevne at jeg ikke var mange åra når jeg spillte disse spilla...
 
#27
Foresten noen som husker denne delen i Ninja Turtles til NES hvor man skulle desarmere bomber ved en demning? =D
[/b]
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier at det var vanskelig. Jeg har aldri hatt noen spesielle problemer med den bana. Synes nesten det blir verre etter at jeg har tatt demningen.

Et skikkelig drittspill jeg for alltid kommer til å hate er Starblade Alpha. Det første PSX-spillet jeg kjøpte, og jaggu meg noe av det vanskeligste jeg har spilt. Våkner fortsatt om natten av de idiotiske skytelydene fra det fittespillet...nå ble jeg i dårlig humør òg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Probotector er vel det samme som Contra er det ikke? Omtrent hvertfall? Tror de har noe til felles hvertfall...[/b]
Probotector er det europeiske navnet på Contra, ettersom ordet "contra" og synet av mennesker også gjorde barn til drapsmaskiner på åttitallet. Så dermed var det eneste logiske å endre navnet til Probotector og å bytte ut menneskene med roboter, sånn at ingen tok skade av det. :smarting:
 
#29
Det må vell være Ninja Gaiden. Sliter noe så sinnsykt. HAr kommet til "level" 7 av 19 stykker -_-'
 
#30
Ghost and goblins som nevnt tidligere. Sleit også utrolig med spillet Shadow of the Beast 2, som også hadde en ufattelig bra intro etter den tids standard og en utrolig stemning. Men jeg klarte sto alltid fast etter ca. 10 minutter spilling, skal nevnes at jeg ikke var gammel på den tiden.



 
#31
Noen som har hørt om Blagger? Var på sin tid på C64, en kamerat (han som eide konsollen) klarte å komme seg til 3.brettet en gang, selv har jeg bare så vidt karret meg til 2. brettet. Utrolig nok tar det bare kanskje et halvt min å klare et brett, så det er utrolig frustrerende! Satt kanskje et kvarter for en uke siden med det, har lett LENGE etter dette spillet siden det var det spillet som ble mest spillt hos en kamerat av meg for 10 år siden kanskje.


Men etter Blagger så er det nok ghoulsn goblins ja.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Problemet med mange av de C64 spilla var jo at det to rundt 8 minutter å laste opp de fleste av dem. Når man så endelig får opp dritet, men dør etter 15 sekunder og det så tar 2 minutter å lade opp banen igjen er det ikke rart man blei grinete. Var greiere for meg som hadde diskettstasjon da ass.
Skryte litt: Greide en gang å laste opp Ghostbusters på 8 sekunder med en speedloader. :kul:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Ingen som har nevnt Gradius. Er vel et av de vanskeligste spilla jeg har spilt.
[/b]
Det gjelder vel egentlig for hele SHMUP-sjangeren, i hvertfall viss det er snakk om 1cc.
 

Terje

mostly harmless
#34
Opprinnelig skrevet av Yetipants
Probotector er det europeiske navnet på Contra, ettersom ordet "contra" og synet av mennesker også gjorde barn til drapsmaskiner på åttitallet.
Jaså? Jeg trodde det europeiske navnet til Contra var Gryzor? Det het det iallfall på automat og på Commodore 64, er jeg ganske sikker på.

Siden Shadow of the Beast 2 ble nevnt kan man likeså godt ta med det første Shadow of the Beast også. Det er iallfall ikke noe enklere. Jeg husker også at jeg slet en hel del med It Came from the Desert spillene. Kom meg aldri til slutten på de.
 

Terje

mostly harmless
#36
Ok, men det virker som det kun var NES versjonen som fikk navnet Probotector da. Dette navnet var jeg faktisk ikke klar over. Jeg spilte det kun på automat og på Commodore 64, og begge disse het Gryzor, banna bein. Det gikk faktisk ganske mange år før det gikk opp for meg at det var samme spillet som denne Contra greia som så mange snakker så varmt om.
 
#39
Ok, men det virker som det kun var NES versjonen som fikk navnet Probotector da. Dette navnet var jeg faktisk ikke klar over. Jeg spilte det kun på automat og på Commodore 64, og begge disse het Gryzor, banna bein. Det gikk faktisk ganske mange år før det gikk opp for meg at det var samme spillet som denne Contra greia som så mange snakker så varmt om.
[/b]
GB versjonen het og Probotector, har 2'eren sjøl. Jævlig fete saker