Hei folkens

Sancti

Terrorkatt
#1
Noen har sikkert lagt merke til at jeg har vært borte et par uker. Jeg satt og jobbet da intarbuttzen forsvant; litt fordi ingenting funker i dette landet her og litt fordi jeg har vært blakk som ei rotte en god stund.

Plutselig måtte jeg bare løpe ut og finne meg en jobb, så de siste ukene har jeg ikke hatt tid til å sitte foran internett i det hele tatt. Beklager at jeg ikke sa ifra, men jeg måtte virkelig prioritere IRL-shizz for at ikke alt skulle gå til helvete, så alt annet ble dessverre nedprioritert.

Nå er jobben i boks og internett tilbake, så da skal jeg prøve å plukke opp tråden igjen. Blir nok primært bare tid til SG-shizz i helgene, men jeg har sannsynligvis fire timer reisetid om dagen jeg kan fylle med planlegging.

Jeg hadde ikke spenn til porto og har ikke fått sendt ut premier, sorry til alle som har ventet. Jeg skal dobbelsjekke at ingen har bytta adresse siden sist og sende shizz på lørdag.

Mvh
 
#3
Har 40 min reisetid og angrer allerede på at jeg tok jobben. The lyfe.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Det hadde jeg før. :/
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Jeg betalte restskatt i går, sånn at snylterne skal få grunkene sine, så STFU!
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#10
Hva er verst? Trygdesnylter eller å jobbe svart? Skulle forresten ønske jeg var i et yrke der det faktisk var mulig å jobbe svart.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Går ut på det samme, så det spørs vel bare hvor mye spenn du tusker til deg.

Hadde vært litt artig å sett en flygeleder jobbe svart, må jeg innrømme. Luske rundt om natta i et gammalt, nedlagt tårn midt ute i skauen for å dirigere fly fulle av kokain.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#12
Hey, der har du en forretningsidè! Dirty flygeleder som slipper igjennom ulovlig trafikk.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#13
Svart arbeid bidrar om ikke annet til verdiskapning, og det skal vel litt til å unndra seg like mye skatt i løpet av et år som det koster å ha noen på trygd. Så I'd say trygdesnylting er verst.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#15
Det er bare å spørre hvis dere lurer på noe.
 

oma

Village Drunk
#17
Folk som får trygd for gyldige grunner er vel ikke trygdesnyltere?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#18
Nei. Vet ikke om vi har så mye ren trygdesnylting i Norge med mindre noen forfalsker noen papirer, det er jo en lang prosess og vi har som politikk at folk som er på trygd skal få lov til å bli der, i tillegg til at folk som får smelteverket nedlagt blir tilbudt trygd i stedet for å måtte flytte til en annen by for å få ny jobb. Det er distriktspolitikk, kamuflering av arbeidsløshet og en slags borgerlønn, bare med stigmatiseringen som følger med.

Mer da.