Hei folkens

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#21
Vil bare påpeke at jeg ikke jobber svart. (hadde jeg hadd mulighet hadde jeg selvfølgelig gjort det over en lav sko.)
 

Sancti

Terrorkatt
#23
:confused: Den jobben bør være bra.
Burde, men det er ikke nok ikke slik. Venter på å jobbe med språktesting i spill i håp om å bli utplassert hos noen jeg kan egle meg innpå for å gjøre noe som er bedre betalt. Jobben er i Brighton, så hvis jeg er skikkelig uheldig og ikke får noe in-house testing i London må jeg toge frem og tilbake dit hver dag.

I mellomtiden (mens jeg venter på at jobbopplæringen skal begynne) er jeg utplassert hos et markedsundersøkelseselskap (jeg husker ikke hva det heter på nårrsk) hvor jeg prøver å ringe nordmenn med legeyrker for å stille dem spørsmål midt i arbeidstiden. Den jobben er riktignok litt nærmere hjemmet, men må stadig opp klokka 6 og jobbe for 66 kroner timen. Jaaa. Må allerede beklage at jeg kommer til å være mindre online og mer gretten fremover, men jeg er nødt til å holde ut med dritten en stund til for å få ting på stell. Dere som har vært der kan trøste dere med at unnskyldningen/alternativet mitt er å flytte himatt til Heia, og da mine herrer, er i alle fall livet over.

Skal være smug og lande meg en mer gunstig jobb så fort som mulig, i mellomtiden; bjørn med meg. :/
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#24
Velkommen til England, forøvrig. De snakker allerede om den tapte generasjonen. 24% arbeidsledighet blant hvite unge i alderen 16-24, blant svarte er ledigheten 48%.:eng:

Edit: SHDR logga inn som Mool skjera ooaaaghhrr
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#26
Hva er forskjellen i : penga: på nå og de årene dere har bodd i London hittil? Er ikke SHDR ferdig med studiene og startet et firma, eller har det sneket seg inn en leif i SHDR/Siri-loggen min?

E: Faen da, har vi ikke noen awesome frihetsfølelse-smilies igjen?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#27
Nei, og det suxer noe jævlig. Savner :penga: mer og mer for hver dag som går.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#28
åløø jeg ble hacka
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
Hei! Gi folket :agradula:


Fy faewn


:;tiåpshat: mog :pengaq: kan komme etterhvcertm, om man kansammenligne dette med avbetaling.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Vi har denne da:

:santa:
 

Sancti

Terrorkatt
#34
Hva er forskjellen i : penga: på nå og de årene dere har bodd i London hittil? Er ikke SHDR ferdig med studiene og startet et firma, eller har det sneket seg inn en leif i SHDR/Siri-loggen min?

E: Faen da, har vi ikke noen awesome frihetsfølelse-smilies igjen?
Hmm, jeg kan svare på dette på så mange måter, her er én faktor: :penga: nå er engelske og ikke norske, det rekker jammen ikke like langt. Erlend får lønna si i pund fra universitetet og ikke lenger norske kroner fra lånekassen, det gjør en forskjell. Det er ikke så lett å få jobb i Norge når man bor i England, og selv om jeg gjorde det en stund funket det dessverre ikke i lengden. Det var nokså vanskelig å motiveres til å skrive noe når jeg bare så innsiden av de samme fire veggene dag ut og dag inn i månedsvis, så jeg måtte finne på noe annet. Alternativet var underbetalt jobb i England, og det er der jeg er nå. Lønnsnivået her er generelt ganske bedritent, jeg tjente mer i timen da jeg vasket dassene på Esso som trettenåring, men i forhold til utgifter og levekostnader går det an å få det til å svive.

Hvordan Alt Funker Her™ har også hatt noe å si, for eksempel det at Posten (som leverer internettet vårt) slo av nettet fordi regningen ikke var betalt på tre måneder. Det var mest fordi de ikke hadde sendt oss regninger på tre måneder, jeg antok bare at de hadde bestemt seg for å sende den hvert kvartal i stedet. Jeg ringte for å få dem til å sende regningen i posten, og da klarte de å sende meg et brev hvor det sto "takk for at du valgte å endre betalingsmetode" i stedet. Uten nett i et par uker fikk jeg ikke jobba noe som helst, og det ble enda litt mer kritisk å skaffe seg noe som var litt mer stabilt så man kunne få nedbetalt regninger. Jeg fant meg jobb før nettet var tilbake, så selv om det er shit er det digg å ha tilstrekkelig av :penga: igjen.

Oppstart av egen bedrift vil, så vidt jeg har forstått det, ikke bety så mye for personlig økonomi den første stunden uansett. Med mindre man er en av dem som bare har dritflaks og er på rett sted til rett tid. Det som tjenes opp pumpes hovedsaklig inn i firmaet igjen for å dekke mer arbeidskraft/større produksjoner etc. Øke vekst og sånn. Jeg kan ikke så mye om det der, men det er i hvert fall lenge til jeg har chinchillakåpe og silikonpupper.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Mekk Facebook-gruppe så skal du se du skaffer deg ryggproblemer på rekordtid.

Og, ja, lykke til og sånt. Vi slår rot for dere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Vi dobbelposter for dere også.