Heroes 5

#1
Har ikke fått meg spillet selv ennå, men denne tråden kommer vel før eller senere? Start litt diskusjon dere, så får vi som ikke har prøvd det et inntrykk... :$ Hørte den første demoen fikk så mye hets at de trakk inn hele greia og starta på nytt...
 
#2
Og når det kommer noen snille barn og skriver litt vil jeg gjerne høre litt om den nye multiplayer modusen hvor det ikke er tursystem. Tror det stod Ghost Mode på demoen.
 
#3
Har spillt jevlig mye heroes3, både hotseat og singleplayer, så kom endelig heroes5. Jeg var litt skeptisk til 3d transfomeringen, men det viser seg at de håndterte det bra. Alle rasene er forsovidt kule, spess inferno dungeon og undead er dødsbra. Det tok litt tid før jeg fikk "heroes3" følelsen men den var der, eneste jeg har å klage på er litt få maps..
 
#4
Jeg elsker det! :elsk:

Se for deg en blanding av det beste i fra Heroes III og Heroes IV, så har du Heroes V. Det eneste jeg ikke er så begeistret for er hvordan man styrer kameraet mens man rir rundt. Det føles litt stivt. Også er det ikke like oversiktelig som i de tidligere spillene.

Men fortsatt, kongespill! Og hvis du liker Heroes III, så tror jeg nok du vil like dette også.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#6
Når du setter opp romertall vil mindre tall bak et høyere tall trekkes fra det som er høyere. eks: V = 5 og I =1 så: IV = 4 og IIIV vil da bli 2 som skrives II. :p

Når det gjelder Heroes V er jeg enig med Agahnim. Jeg vil komme med noe mer utfyllende litt senere
 
#7
Hørte at det var lite maps ja, og at det er færre raser og at dverger, orker og nagaer/medusaer er noen av de monstra som har forsvunnet som var diggbare fra de andre spilla (spes toern), men fortvil ikke, jeg er overbevist om at folk legger ut haugevis med maps på nett og det kommer sikkert et par ekspansions...

Bare dem ikke lager Conflux igjen da :p

Og er det ikke litt teit, i et ringenes herre-kinda view, at det finnes alver og mørtealver uten at det finnes orker, hvor er de onde wizardene??
 
#8
Men nå er jo alver og mørkalver fra norrøn mytologi da:p
 
#9
Sant nok, men der har de jo også den forvridde og korrupte varianten i Midgard, nemlig Jotnene, som likt med Saruman's orker er manet frem av jord...

Dessuten var det Tolkien som brukte mye av andre mytologier, ikke andre mytologier som brukte mye av Tolkien...

Kome over denne diskusjonen fra Dagbladet
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
...Ja, jeg trodde igrunn det var temmelig innlysende at en forfatter som levde for noen tiår siden stjal fra flere hundre år gamle mytologier, og ikke omvendt. :p
 
#11
Nå har jeg fresa igjennom Haven-campaignen og må si at jeg digger de nye byene...Det derre scrolling-greiene kan være litt slitsomt til tider, men i en verden av 3d må man vel tåle litt...

Liker å være might akkurat nå og har ikke satt meg mye inn i magisystemet som virker veldig nytt og innvikla, men kommer nok til å bli vant med det etter hvert også...
 
#12
Hva krever spillet av pcen? Må du ha High-end pc eller?

Selv har jeg:
AMD Athlon 3700+
1 Gb Ram
Geforce 6600 256 Mb

Holder det til å kjøre spillet på full grafikk?
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Etter Noen timer med det i går må jeg si meg enig i at det føles som Heroes 3 igjen ja. Er ikke så stor fan av grafikken vitterlig. Virker som de har gjort den 3D bare fordi det er 2006 og da må alle spill være 3D. Det at de har vært så orginale å rippe designet til Warcraft 3 er heller ikke så imponerende.
Men men, det er mer Heroes og selve spillinga virker lojal så jeg skal ikke klage mer.
 
#18
Svarte...jævla 3d...Min maskin er middels gammel, en Pentum 4 2,4GHz med 1giga ram...Har nettopp formatert også...Har et ATI:Radeon Shappire skjermkort, akkurat oppdatert drivere. Det kjipe er at det lagger noe jævlig masse hvis jeg zoomer ut og får litt view på kartet...Grunnen er nok alle trærne som driver og svaier i vinden og tar masse ressurser...

Kjører lavest kvalitet på 1024 x 786 og har trykt inn optionen for NO EYECANDIES (som jeg antok var litt mer stillestående grafikk, som jo var en option i Heroes 4)

Noen som veit om noen patcher jeg kunne lasta ned for å spille uten denne laggen? Advanced video options patch eller.no. Og ikke be meg kjøpe ny PC for det har jeg ikke penger til...Da får jeg heller gå tilbake til 3'ern...Takker for all mulig hjelp...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Jeg har en Pentium-M 1,8GHz, 1GB RAM og et Geforce6800go (laptopversjon) på laptopen min. Jeg kjører crisp wideoppløsning på 1280x800 og alt på full guffe uten særlige problemer.

Hva slags kort har du? Sapphire forteller en nada.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Jeg har enda mer ræva maskin og kjører det relativt knirkefritt på middels i 1024. Høres mer ut som noe er galt konfigurert på maskina di.