Heroes: Might and Magic 5

SHDR

Gullmedlem
#21
Det samme gameplayet, med et litt mer spennende kampsystem og litt mer involverende helter. Kan ikke si at jeg husker at grafikken var så skrekkelig stygg, sannsynligvis bare litt mer nøktern enn den ekstremt glorete grafikken fra Heroes 3. Jeg ble aldri like god i Heroes 4 som jeg ble i Heroes 3, men det er vel fordi jeg ikke rakk å spille det like mye. Jeg har likevel spilt Heroes 4 nesten usannsynlig mye ... jeg og to venner spilte samme spill i tre dager i strekk. Extra Large map, prosjektør, og sengen min. Vi ble i senga, og bare spilte og spilte og spilte til vi sovnet, stod opp, og fortsatte. Very great.

Jeg håper 3D-grafikken blir mer livlig enn grafikken i treeren. Synes det er skrekkelig grafikk i Heroes 3, prerendert ondskap. Heroes 2 hadde den mest tiltalende presentasjonen i mine øyne; solide pixeltegninger.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#22
Shadar: Idéen til kampsystemet i 4'ern var bra. Gjennomførelsen var ultrahomo. Det var altfor enkelt. CPU var mer ubrukelig enn den som var i 2'ern. Når du ser en gal hero løpe mot byen din, du er livredd han har masse skumle drager og andre slemmer creatures. Hvor redd blir du når denne heroen fra HOMM4 løper til en cabin og bytter sine x antall black dragons mot PEASANTS!?!!??!

og hva er dealen med tårnene i byene? De har ingen realistisk funksjon (jeppa jeppa, realisme :p :D ). Også må du sette noen skytere der etter hvert, med mindre du er homo og bruker tactics eller du har lyst å bruke en av rundene dine til å fjerne en som ikke skyter og bytte med en som skyter.

Jeg likte mange av idéene til 4'ern. Jeg har spilt det altfor mange timer.
Men når jeg gikk tilbake for å spille 3'ern (eller 3,5 som jeg da spiller), så jeg hvor uendelig mye bedre det var.
så som sagt. 4'ern er bra, 3'ern er best og 5'ern? Jeg vet ikke.. Jeg er glad for at de går litt vekk fra rollespillgreiene. Jeg vil ikke at min hero skal være en "slåsser".
Grafikken i 4'ern var kanskje litt grumsete.. Men grafikken må jeg innrømme at jeg driter i når det er snakk om et spill som HOMM.
Så for meg er 3d-grafikken et STORT minus. Jeg likte 2d'en. oversiktlig, enkel og den hadde sjarm.
Men 3d grafikken ser jo bra ut, men jeg vil ikke at all grafikken skal være fænsi. Det hadde selvfølgelig vært stilig med en phoenix som blir animert frame by frame at den dør for så å "brenne" tilbake til livet! Det hadde vært kult og se hver eneste flamme fra en black dragon, slikke titanene oppover ryggen, men jeg spilte disse spillene fordi de var morsomme og godt gjennomført. ikke pga grafikken.

Men selvfølgelig, blir HOMM V bra, så skal jeg ikke klage :)

og en ting til Shadar, selv om dette innlegget ikke er rettet MOT deg. :)
Det som har gjort at denne spillserien er bra, tror jeg er fordi at developernes fokus på grafikk ikke har vært så stor. de har heller fokusert på gameplay. Jeg driter i om grafikken ser ut som et spill fra 5 år siden så lenge det er gøy og spille. Faen, vi sitter ofte og spiller de gode gamle spillene fra amiga, nes og diverse andre og sier nesten hver gang spillet er kult: "hvorfor lager de ikke grafikk som dette?"
Men er forsåvidt enig med deg i gode gamle 2'ern på presentasjon :D
De hydraene er rett og slett koole. og de minotaurene? "TEH SEX"
 
#24
Opprinnelig skrevet av Agradula@01.04.2005, 09.45
Jeg likte mange av idéene til 4'ern. Jeg har spilt det altfor mange timer.
Men når jeg gikk tilbake for å spille 3'ern (eller 3,5 som jeg da spiller), så jeg hvor uendelig mye bedre det var.
så som sagt. 4'ern er bra, 3'ern er best og 5'ern? Jeg vet ikke.. Jeg er glad for at de går litt vekk fra rollespillgreiene. Jeg vil ikke at min hero skal være en "slåsser".
Grafikken i 4'ern var kanskje litt grumsete.. Men grafikken må jeg innrømme at jeg driter i når det er snakk om et spill som HOMM.
Så for meg er 3d-grafikken et STORT minus. Jeg likte 2d'en. oversiktlig, enkel og den hadde sjarm.
Men 3d grafikken ser jo bra ut, men jeg vil ikke at all grafikken skal være fænsi.  Det hadde selvfølgelig vært stilig med en phoenix som blir animert frame by frame at den dør for så å "brenne" tilbake til livet! Det hadde vært kult og se hver eneste flamme fra en black dragon, slikke titanene oppover ryggen, men jeg spilte disse spillene fordi de var morsomme og godt gjennomført. ikke pga grafikken.
Du syns vel ikke grafikken var bedre i 3'ern en i 4'ern?
 
#26
Er det bare jeg som hadde glemt av dette spillet? Har hatt så mange andre spill å tenke på at dette ble glemt. Grunnen til at jeg "kom på det" var at jeg så en artikkel om det på gamer.no. I artikkelen var det en link til traileren som ble vist under E3 messen. Artikkel

E3 traileren
 
#27
Jeg gleder meg til dette kommer ut, jeg elsket gameplayet og grafikken i Homm3, deler av det så litt cheesy ut men jeg håper de tar det beste fra alle spillene.
 
#28
Heroes 2 og 3 er noe av det jeg har spillt mest med kameratene mine... jeg ahr bygd opp et solid hat mot en av dem fordi han alltid fikk Ghost Dragons så fort. :mad:
Skal nok skaffe meg dette. jeg fikk aldri prøvd HMM 4. siden det fikk så dårlig kritikk, og jeg ville ikke bli skuffa over HMM.

Opprinnelig skrevet av Lodin@31.03.2005, 17.21
Nei kommer nok til å la dette ligge. Digger Heroes spilla, men all den tid det kommer fra Ubisoft holder jeg meg langt unna.
199380​
Hva er galt med Ubisoft?? de har jo gitt oss Rayman!
 
#29
hmm , vil spille HoMam spilla jeg nå :( , men finner ingen av cd`ene...
 
#30
Opprinnelig skrevet av Toz+06.06.2005, 09.53-->
Heroes 2 og 3 er noe av det jeg har spillt mest med kameratene mine... jeg ahr bygd opp et solid hat mot en av dem fordi han alltid fikk Ghost Dragons så fort.  :mad:
Skal nok skaffe meg dette.  jeg fikk aldri prøvd HMM 4. siden det fikk så dårlig kritikk, og jeg ville ikke bli skuffa over HMM.

<!--QuoteBegin-Lodin
@31.03.2005, 17.21
Nei kommer nok til å la dette ligge. Digger Heroes spilla, men all den tid det kommer fra Ubisoft holder jeg meg langt unna.
199380​
Hva er galt med Ubisoft?? de har jo gitt oss Rayman!
230441​
[/b]
null problem å skaffe seg mange av de beste folka inkludert castle i første uka. Personlig brukte jeg å skaffe meg behemoths, som er de perfekte dragedrepere...
 
#31
Jeg prioriterte alltid Capitol først. :flau: tenkte jeg skulle være lur å tenke langt framover. i motsetning til de dumme vennene mine :(
 
#32
Kan være lurt å satse på capitol tidlig, men hvis du spiller små brett, så er du dau før den er ferdig. husk at castle og folk med mye liv er det eneste som kan redde deg gjennom et kraftig baseangrep....(og god magi)
 
#33
satsa altid på penger jeg :p, så magi så units. Hmm4 ble litt leit i lengden egentlig, ikke nok maps og spille på :p
 
#34
Opprinnelig skrevet av Crosis@12.06.2005, 00.14
satsa altid på penger jeg :p, så magi så units. Hmm4 ble litt leit i lengden egentlig, ikke nok maps og spille på :p
232203​
Det er det som er bra med å laste ned maps, et raskt søk på google og du har funnet mange sider med maps.
 
#35
joa :p sant d. har bare ikke kommet så langt at jeg har lyst enda:p
 
#36
Jeg kommer nesten garantert til å skaffe meg homm 5. Håper bare så inderlig at det er bedre enn homm 4, 4 tok liksom ikke helt av for meg. Og Toz: Ubisoft ga oss riktignok Rayman, men også Rayman DS, hvilket var patetisk i forhold til Rayman the great escape som spillet var en remake av.
 
#37
Jeg kom over en beta versjon av spillet, og må si meg meget skuffet. Spillet gikk tregt, dårlig grafikk, dårlig bygd opp by og elendige kamper. Etter å ha spilt spillet i 5 minutter gadd jeg ikke mer og avsluttet. Da måtte jeg finne ut om dette var ment som en parodi på Heroes serien. Det var ikke en parodi, men en beta versjon fra juni 2004 XD.

Da er spillet tilgitt, men hvis by systemet (man må finne fram til hva man skal trykke på uten at det lyser, og det står ingen informasjon om hva man kjøper) og kampene blir forbedret (gikk alt for tregt, dårlig musikk og lite engasjerende.) kan dette spillet bli bra.

Så kan man jo heller ikke glemme at dette er en nesten 2 år gammel beta versjon, så en god del forbedringer burde være på plass når spillet en gang kommer ut (står enda somTBA).
 
#38
Da har demoen kommet ut, og det ser ut til at det kan ta en stund å laste den ned, fortsetter det i denne farta (11 kb/s) vil det ta 17 timer. Er det noen andre der ute som har en annen side å laste ned demoen fra?

Edit: Her er noen flere plasser

Denne funker bra

Nå er det satt en dato for utgivelsen av spillet:

UK RELEASE
19-May-2006

NORDIC RELEASE
19-May-2006

US RELEASE
16-May-2006
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Og nok en gang kan det være verdt å nevne at UBI ikke har putta Starforce på demoen. Første gang jeg laster ned en demo fra dem på nesten et og et halvt år. :p