High Definition TV eller gammelt skrap?

CyberK

Finner ikke på noe.
Men en PC-skjerm har jo langt høyere oppløsning enn HDTV krever. Er det på noen måte mulig å se HDTV på en PC-skjerm? Med mindre det må være widescreen. Jeg gremmes ved tanken på å spille PS3 på en Scthøgh SyncMaster med omtrent halvparten så mange tommer som TVen min, men jeg har ikke råd til en HD-Ready på en stund ennå...

Ligger jo masse eksempler på HDTV til å spilel i media player, så regner med at man kan koble til PS2/Xbox/Revolution bare man har de riktige kablene

Jeg har en 2-3 år gammel Philips 32" Widescreen 100Hz tv.
Er en drøm å se filmer på med min Pioneer DV-668AV dvd spiller.
Har også en ganske ny Philips 28" 50Hz tv som står ubrukt for tiden, men skal vel koble den opp med de gamle konsollene snart så jeg får brukt Zapper'n og Scope 6.
Og så har jeg en Philips 14" 50Hz tv som jeg vurdere å koble opp på dass med en Nes konsoll :ehm...:
Men har lyst på projektor da...

Får en 42" plasma(HD kompatibel så klart) fra LG om ca 2 uker.... Den ble kåret til Nordens beste tv og koster det hvite ut av øya på deg... For øyeblikket bruker jeg en 32" LCD fra WY til både tv/konsoll og PC spilling.... En herlig opplevelse det også....

Folk får si hva de vil, men en god tv/skjerm er luksus :D

Opprinnelig skrevet av Onkel $ander@18.05.2005, 09.24
Får en 42" plasma(HD kompatibel så klart) fra LG om ca 2 uker.... Den ble kåret til Nordens beste tv og koster det hvite ut av øya på deg...  For øyeblikket bruker jeg en 32" LCD fra WY til både tv/konsoll og PC spilling.... En herlig opplevelse det også....

Folk får si hva de vil, men en god tv/skjerm er luksus  :D
222413​
Tjenare gammle ørn! Åssn skjerm er det? Kan du linke til den? Er på jakt etter ny tv til å spille på nå! :ler:

Opprinnelig skrevet av Agahnim+16.05.2005, 14.23-->
<!--QuoteBegin-Jinzo
@16.05.2005, 13.08
Hehe, ja. Har sett den Pioneer-skjermen med HDTV. Det er bare det, at ingen TV-sendinger i Norge sendes i High Definition enda. :)
221028​
Joda, Lyse har én kanal som sendes i HD, men Lyse får du kun i Rogaland. ^_^

Desverre støtter ikke TV-apparatet mitt HD.
221069​
[/b]
Etter det jeg har hørt så funker ikke det helt optimalt. På dekoderen som man får utlvert til hvert TV har jo kun analoge utganger.

Og så trenger du tv-tuner og høyttalere i tillegg tenker jeg. Har søkt såvidt på prosjektorer på Komplett, men det ser ut som ingen støtter NTSC 3,58? Det står NTSC og NTSC 4,43...

MoFo2

Jeg vet at LG har noe helt supre HD skjermer. Så de på flere varehus i LOndon. Du fikk 62 tommer til rundt 80000 £. Litt stivt, men klarere bilde har jeg aldri sett. Dere som aldri har sett en HD tv før vil bli sjokkert over kvaliteten på bildet.

Skal sjekke om jeg finner noe link slik at jeg kan vise tvene. :)

Fant ett bilde som viser forskjellen mellom SD og HD. Som dere ser er forskjellen betydelig:

Dette er fra Xbox spillet Amped 2 som støtter 720p.

Er det noen som vet om PAL Xbox spillene støtter HD? Eller er det bare NTSC spillene som gjør dette? Har lest meg frem til at omtrent alle Xbox spill støtter 480p.
Tror selv dette har noe med hardware å gjøre, ikke software, men spørr på vegne av en bekjent.

Sliter med en Panasonic 28" 4:3. Ikke akkurat den beste tv`en. Men jeg har ingen planer om å kjøpe HD-tv enda. Føler at det er for tidlig å kjøpe det, ingen vits med HD-tv når det ikke er noe som støtter det. Vil ikke også HD-tv`ene bli bedre med tida, slik som vanlige crt tv`er?

Men jeg har et brukbart annlegg som jeg regner med kommer til nytte når de nye konsollene kommer. Vil ikke så å si samtlig av de nye konsollene støtte 5.1 lyd?

Opprinnelig skrevet av Jimmy+31.05.2005, 22.34-->
Vil ikke også HD-tv`ene bli bedre med tida, slik som vanlige crt tv`er?
228329​
[/b]
Vel, hittil er det 3 HD oppløsninger som er vanlige. 480p, 720p og 1080i. Men det som etterhvert kommer er 1080p, som PlayStation 3 kommer til å støtte. Ingen av de andre nextgen konsollene støtter foreløbig denne høye oppløsningen. Dessuten er dette så høyt, at det nesten ikke finnes HDTVer og projectorer som støttter 1080p. Dette vil selvsagt blir mer vanlig etterhvert.

<!--QuoteBegin-Jimmy
@31.05.2005, 22.34
Vil ikke så å si samtlig av de nye konsollene støtte 5.1 lyd?
228329​
Det kan du forvente ja. Selv dagens Xbox støtter jo ekte DD 5.1 lyd, noe ikke PS2 og GC gjør(tror jeg).

Men ingen spill støtter DTS, ikke sant? Du tenker vel mest på dvd-avspilling? I så fall skal Xbox ha best bilde når det gjelder dvd. Er i hvert fall det jeg har lest meg til.
Trodde det var mest vanlig med Pro Logic i PS2 spill, men så feil kan man ta.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Mongis+31.05.2005, 20.53-->
Opprinnelig skrevet av Jimmy@31.05.2005, 22.34
Vil ikke også HD-tv`ene bli bedre med tida, slik som vanlige crt tv`er?
228329​
Vel, hittil er det 3 HD oppløsninger som er vanlige. 480p, 720p og 1080i. Men det som etterhvert kommer er 1080p, som PlayStation 3 kommer til å støtte. Ingen av de andre nextgen konsollene støtter foreløbig denne høye oppløsningen. Dessuten er dette så høyt, at det nesten ikke finnes HDTVer og projectorer som støttter 1080p. Dette vil selvsagt blir mer vanlig etterhvert.

<!--QuoteBegin-Jimmy
@31.05.2005, 22.34
Vil ikke så å si samtlig av de nye konsollene støtte 5.1 lyd?
228329​
Det kan du forvente ja. Selv dagens Xbox støtter jo ekte DD 5.1 lyd, noe ikke PS2 og GC gjør(tror jeg).
228342​
[/b]
De fleste nye projektører støtter 1080i. I så fall ikke, har alle projektører med 1024x760-oppløsning (eller høyere), omtrent plettfri emulering av standarden.