High Definition TV eller gammelt skrap?

Opprinnelig skrevet av Excelsion@27.06.2005, 14.41
Mongis:
Det er da bare til å gå på Expert/Elkjøp/Lefdal, de har utstillinger hvor man kan sammenligne bildet med egne øyne.
De har jaffal det i Stavanger.
236460​

Hvis noen bor i nærheten av Holmen i Asker så kan dere ta en tur innom expert der. De har godt utvalg av alle slags typer skjermer...inkludert HD skjermer selvfølgelig.....de hadde i hvertfall det da jeg var der sist.

Jeg føler meg ganske lurt. Brukte 23000(!) kroner på en lcd-tv fra Philips like før jul. Ikke hdtv, og elendig bilde. Skal aldri kjøpe lcd eller plasma igjen, da det er tvr som gjør mange ting "ok", men gjør ingen ting fabelaktig. Har solgt tvn nu, og skal kjøpe prosjektor.

Opprinnelig skrevet av Anarion@03.07.2005, 18.19
Jeg føler meg ganske lurt. Brukte 23000(!) kroner på en lcd-tv fra Philips like før jul. Ikke hdtv, og elendig bilde. Skal aldri kjøpe lcd eller plasma igjen, da det er tvr som gjør mange ting "ok", men gjør ingen ting fabelaktig. Har solgt tvn nu, og skal kjøpe prosjektor.
238708​
Vel, du leser da helst om spesifikasjonene på forhånd før du spytter ut så mange lapper. Da hadde du ungått hele problemet og du hadde nok hatt tv'en din enda.

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+03.07.2005, 20.16-->
<!--QuoteBegin-Anarion
@03.07.2005, 18.19
238708​
Vel, du leser da helst om spesifikasjonene på forhånd før du spytter ut så mange lapper. Da hadde du ungått hele problemet og du hadde nok hatt tv'en din enda.
238730​
[/b]
Vel, spesifikasjonene virket jo helt greie. Og anmeldelsene jeg leste av tvn var positive.

Opprinnelig skrevet av NekOtaku@04.07.2005, 22.03

Min trofaste, gammel-skrap, one-horse sony TV.
Hvis du sitter nærme nok kan du nesten se øyenbryna til Kazuya.
239068​
Stakkars.. Sleng meg kontonummeret ditt så skal jeg hjelpe deg ut av tv helvete :p hehe.. spar til et nytt tv du ;)

Nei, jeg klarer meg uten ny TV fremover.
Har andre ting jeg må blåse av pengene mine på uansett.
Men jeg kunne nok få oppretta en PayPal :p

Kilik

Lokal moderator
Standardiseringsorganisasjonen EICTA har nå kommet opp med hva som kan defineres som HDTV i Europa:

PDF-fil

Minimumskrav for at TV-en skal kunne defineres som HDTV og kunne bære den erverdige "HDTV"-logoen er kort sagt at den støtter 720p og 1080i. Men merkelig nok er fortsatt frameraten på 50 Hz som på PAL. Hadde håpet på at hele verden hadde lagt seg på minimum 60 Hz som standard, så vi hadde sluppet hele 50/60-Hz-problemet...

Forhåpentligvis vil 60 Hz uansett bli de facto minumumsstandard for alle europeiske HDTV-er, så spillprodusenter og andre slipper dette problemet. Vi så jo allerede i fjor at Metroid Prime 2 kun støttet PAL 60 Hz i Europa...

Ok, så Xbox360-releasen begynner å nærme seg. Har noen funnet en HDTV med ordentlig 720p (1280x720), til 10-13000? Har ikke funnet noen med de "riktige" specs enda, i alle fall. :ehm...:

Opprinnelig skrevet av MattMan@02.09.2005, 17.01
Ok, så Xbox360-releasen begynner å nærme seg. Har noen funnet en HDTV med ordentlig 720p (1280x720), til 10-13000? Har ikke funnet noen med de "riktige" specs enda, i alle fall.  :ehm...:
257726​
Var jeg deg vill jeg ventet litt til, og heller gått for en som støtter 1080p også. Mange spill kommer til å støtte denne oppløsningen også skal du se. Men siden du er ute en med "bare" 720p, hva med denne? Det står HD-ready på den, og minimumskravet til denne betegnelsen er at det aktuelle produktet skal støtte 720p mener jeg å ha lest et sted. Dette vile jeg sjekket nærmere opp bare for å være 100% sikker.

HD-Ready er bare et offisielt merke som viser at TV'en har gått igjennom en slags test. Viewpia 32" LCD har ikke dette merket, og dermed er det litt gamble igjen når det kommer til et minstekrav av spesifikasjoner. Denne TV'en har også en oppløsning på 1366x768 som gjør at et bilde på 720p må strekkes, og dette kan gi bildefeil og hva som værre er. Den har derimot god kontrast. Det som igjen er dumt at det ikke er et merke jeg har hørt om engang, og derfor, selv om jeg har lest en del tester, så orker jeg ikke kjøpe den.

EDIT: 1080p er litt braut i forhold til noe å vente på innen HDTV'er. Jeg venter heller på en fra et kjent merke, med HD-Klar merket og en god kontrast. Og helst ikke 1366x768 i oppløsning!