Hitman:Bloodmoney

#43
Utgivelsesdato er nå satt.

Hitman: Blood Money Dated

Eidos Interactive announced today the release date for Hitman: Blood Money. The latest installment in the notorious assassination series will be released across PAL territories on May 26th, 2006 and four days later in North America.

The game will launch simultaneously on Xbox 360, Xbox, PS2 and PC.


Kilde: TeamXbox
 
#45
Nå har jeg rundet Hitman Blood Money demoen (Xbox) og den skuffet på ingen andre punkt enn lengden.
Demoen består av et oppdrag som muligens er kortet ned i forhold til fullversjonen.
Den oppdaterte Glacier motoren ser veldig bra ut, omgivelsene er store og detaljerte som aldri før og det er tydelig at den skviser Xboxen for alt den er verdt hardware messig.

Agent 47 er mer detaljert enn før og beveger seg bedre enn før. Ikke fullt så presist og flytende som i Splinter Cell og POP. Men allikevel med såpass bra styring at man kan aldri skylde på kontrollen hvis man driter på draget. Man kan gjemme lik lettere og mer logisk enn før, dytte folk ut vinduet, kvele folk ovenfra og hoppe lekende lett fra kant til kant. Å spille som Agent 47 har aldri vært lettere og tilfredsstillende.

Pga demoen bare var et oppdrag så fikk jeg ikke prøve ut hvordan Blood Money systemet fungerer og det sier seg nesten selv at de velger å holde noen av kortene tett inntil brystet frem til release.

Men jeg fikk derimot lese avisen etter oppdraget. Og artikkelen forandrer seg etter hvordan man spiller, noe som var artig. De små detaljene i det man gjør som avgjør hva som står i morgendagens avis.
Og i fullversjon vil denne avisen også gi spilleren småtips til andre oppdrag hvis man følger godt med.

Jeg har alltid elsket Hitman serien for sin frihet og sine utallige måter å drepe sine ofre på. Ikke minst vanskelighetsgraden.
Hitman Blood Money blir intet unntak. Man kan fremdeles runde oppdragene med total slakt eller gjøre det på den vanskelige (og korrekte) måten, nemlig med stealth. Mer gøy og man blir rikelig belønnet når man bruker stealth i det kommende spillet.

Etter demoen gleder jeg mer bare mer til fullversjonen. Jeg ble ikke skuffet og tviler sterkt på at andre die hard Hitman fans vil føle seg snytt med denne kommende perlen av et spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#47
Jøss. Dette virket jo veldig lovende. Det største problemet jeg hadde med Hitman 2 (siste Hitman-spillet jeg spilte) var den skadeskutte AI-en, så dette skal prøves. Hitman har alltid vært et fremragende konsept som ikke har fått den behandlingen det fortjener, så kanskje dette endelig kan være midt i blinken? :)
 
#48
Enig med deg der, Yetipants. Har alltid likt konseptet til Hitman-spillene, men spillopplevelsen har alltid blitt ødelagt av et rævkjørt spilldesign. Aien er irriterende tilfeldig, noe som ikke etablerer en intern logikk i spillet i det hele tatt. Noen ganger blir du oppdaget, andre ganger ikke. Bestem dere, for faen! Aner ikke hvor mange ganger jeg har måtte begynne på nytt, pga den latterlige feilen der.

Noen flere enn meg som synes Contracts hadde utrolig mange kjedelige baner? Skjønner godt at det er morsomt å leke seg med vannpartikler, men det måtte vel ikke regne på alle banene?!
 
#50
Måtte anstrenge meg for å slutte å flire av det bilde du la ut, Yetipants.

On topic: Har aldri prøvd noen ut av Hitman spillene, og har aldri lagt planer om å gjøre det.
 
#51
Har ikke link til dette, men OXM skal ha omtalt 360 utgaven:

+Riveting gameplay blends combat, puzzles, and stealth.
+Sweet new moves for Agent 47.
-Graphics don't tap into the 360's power.
?Why the **** can I only permanently save at the END of a mission?

8.5/10