Hitman: Jason Bour-- nei, James Bon-- nei, Absolution

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Ja, enda en CGI-teaser. Denne gangen med mer action og mindre... Hitman.


Hitman-serien ser ut til å ha peaka med Blood Money, og nå vet ikke Eidos hva de skal gjøre med serien. Menneh... James Bond er kul da, så derfor har Agent 47 gitt opp alt det pisset med sniking og å unngå unødvendige drap. Nå går han balls-out og dreper alt han ser.

Jeg velger å tro at denne teaseren bare skulle lokke folk som ikke har spilt Hitman-serien før. Snart ser vi en gameplay-trailer med sniking, forkledning og gjemming av lik.

Ikke sant? D;
 
#2
Får håpe det ja.
Hadde ikke forundret meg om Agent 47 hadde fått en hårtransplantasjon slik at han skal se prikk lik ut resten av actionspillheltene..
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Harke hu dama i dusjen stemmen til hu som alltid briefer 47 før oppdrag a?
Uansett er det der omtrent alltid hvordan jeg spiller Hitman så det er all good. Regner med at de bare viser en masse kills fordi det er E3 og da må alt være EXTREME!
 

Nabbe

Har fin hatt.
#4
Hun som hadde stemmen til Diana er ikke med lenger, såvidt jeg vet.

Og... eh... Lodin, du spiller det feil.

Men ja, dette virker ikke lovende. Enda mindre så etter å ha lest previewen til eurogamer. Tror jeg skal forholde meg meget skeptisk fra nå av, så slipper jeg å bli skuffa når det dukker opp mer info og det blir klart at dette er Hitman: Conviction. Hrmph.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
First of all, the casual mode. It's called "Instinct" and can be turned off on higher difficulties.
Advantages the "Instinct" mode will bring:
- X-Ray vision
- Orange glow highlights position and routes of nearby NPC's
- Highlights usable objects, special actions
- Enhances certain abilities (for example makes it harder for enemies to see through disguises)
- (the german authors speculating) maybe bullettime during shootouts
Using Instinct costs energy that can be replenished by performing "Hitman" actions like stealth killing foes.

Details on game mechanics:
- 47 is more agile and easier to control, for example he can grab on ledges and balance around edges
- Cover system integrated, human shields
- Hiding in dark corners
- Still possible to kill target only, optimally by accident
- Film-noir flair
- Dynamic music
- Using the environmental objects to dispatch enemies; examples: strangulation with electrical cords, the good old chandelier, a Bong (!)
- Glacier-2 engine again using a crowd system with dozens, if not hundreds of people on screen
- Detailed graphics, fantastic lighting, fluid indoor/outdoor transitions

Then they describe a mission and possible ways to solve it. They note that it felt old-school but rather linear, this might be because it was the presentation level. (I guess its the tutorial level, like the funfair in Hitman 4)
The Situation:
Agent 47 is an unarmed fugitive, chased by the police. He takes refuge in an abandoned library that is soon surrounded and stormed by armed forces.
Now they list three possible ways of solving the mission:

A) 47 takes the cable of a desk lamp and chokes one of the officers to death. He takes his gun, sneaks up to another officer and takes him as human shield. He then proceeds to the roof emergency exit. As soon as the armed forces open fire, 47 takes cover behind book shelves. After eliminating everyone from behind the cover, the escape route has been cleared.

B ) 47 takes the cable of a desk lamp and chokes one of the officers to death. He takes his clothing and carefully gets past the armed forces through the emergency exit on the roof.

C) 47 sneaks past the guards using all kinds of environmental cover and climbing around. He then manipulates a fuse box, disabling the electricity. In the dark he manages to sneak out over the roof undetected.

Those three possibilities culminate in a Helicopter chase sequence that is described as follows:
A linear roof chase sequence, the helicopter opens fire on 47.
They mention that such linear sequences "quicken the pace" from time to time, I don't know what to make of that.
- 47 then takes cover in an apartment building and uses his disguising skills to get to the finish.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#7
#8
Teasern som ble linka er nok egentlig siste mission. Endelig får vi drepe the backstabbin' cunt. Hitman har også alt å tjene på å bli et mer "agile" spill til tider, men å runke over cgi blir litt for teit, får heller komme tilbake når vi ser noe ingame.
 
#9
Hitman 2 er et av de spillene jeg har brukt mest tid på oppigjennom årene, så blir å følge med på hvordan dette blir. Mer agil styring høres bra ut, og får håpe at de holder de lineære actionsekvensene til et supplement til snikinga og planlegginga heller enn omvendt. Filmen nekter jeg fortsatt å se, men.
 
#11
Skippa det etter det skuffende (eller kanskje bare vanskeligere) Contracts, etter det mista jeg litt interessen. Takk for tipset uansett, skal passe på å plukke det opp hvis jeg får sjansen.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
For å si det sånn, på Steam kan man kun kjøpe 1, 2 og BM. Selv Eidos later som om Contracts er en ting som ikke eksisterer. De fiksa alt i 4 og la til masse noice shizz.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Bare for å tippe litt her: De greiene der kan du se langt etter når du spiller på Professional, som er den eneste vanskelighetsgraden folk som liker Hitman bryr seg om.

Og: Ånei, vi risikerer at flere kjøper et spill vi liker og kan spille den på den måten de foretrekker. Se også Deus Ex 3, hvor akkurat det samme dukker opp. Bare slå av hjelpedillet hvis du ikke liker det.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#16
Hitman's Creed: Solid. Helt klart en endring fra tidligere, men ikke så hakkandes gærent.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Ellers da? Fordi det ikke er nok med en Hitman har Squenix mer eller mindre annonsert at Hitman 6 er i startfasen. Grunnen til at jeg har mer tro på denne utgaven er fordi det er Eidos Montreal som skal stå for det og de greide jo å dra Deus Ex i land. Neste genrasjons konsoller skal det vistnok og være ment for.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#18
Nabbe sier at det er verdt å forhåndsbestille på zavvi.com for å få den sniper-minimapen nå. Det er bare å avbestille senere, så det er altså et gratis minispill.

Har selv bestilt, men venter bare på den koden.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#19
No gameplayings. Mer av dette, plz.


edit: så nettopp at lodin postet samme i e3-tråden. old ass, nabbe.