Hjelp meg å velge spill!

#1
I morgen vil jeg kjøpe spill. Hvilket? Hovedmistenkte er:

The Legend of Zelda: Twilight Princess (Gamecube)
Okami (Playstation 2)

Er også åpen for andre forslag.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#2
SITAT(StarEye @ 18.02.07, 19.13) 52822
I morgen vil jeg kjøpe spill. Hvilket? Hovedmistenkte er:

The Legend of Zelda: Twilight Princess (Gamecube)
Okami (Playstation 2)

Er også åpen for andre forslag.
[/b]
Jeg ville valgt Twilight Princess. Okami mistet min interesse mye fortere enn zelda.
 
#4
Vit at Gamecube-versjonen av Zelda plages smått av lag fra tid til annen og har underlegen kontroll i forhold til Wii-versjonen. Jeg har begge og vet at det er lite lag og på ubetydelige steder, men hvis du tror du noen gang kommer til å plukke opp en Wii er det kanskje like greit å vente til da?

Okami har jeg ikke prøvd enda.
 
#5
Jeg har kun spilt Wii-versjonen av The Legend of Zelda: Twilight Princess (selv om jeg riktignok har GameCube-versjonen også i hus), men jeg synes i hvert fall at det var mer underholdene enn Okami. Hva angår GameCube-versjonen, så er det jo litt blandet hva folk mener om kontrollen, men de fleste synes vel at Wii-oppsettet er best (Gamespot derimot, har en annn mening). Det mest negative med GameCube-versjonen er vel mangel på Widescreen-modus.

Men altså, hvis du har planer om å skaffe deg Wii i løpet av året, så kan du jo alltids kjøpe Okami nå, og heller vente med Zelda.
 
#6
Det er ikke bare GC versjonen som lagger noen ganger. Hakker svært når man slår til mange fiender på en gang. Husker spesielt et sted i andre tempel hvor det raser fram rundt 10 dinosaur-tingester med sverd på en gang, også dro jeg en sånn rulle-greie, og resten var slide-show. Plager egentlig ikke så mye heller da, er nesten litt kult. Blir sånn slow-motion eller noe sånt.

Okami har jeg ikke spilt, men det er veldig Zelda-inspirert og da tror jeg originalen er bedre å ta fatt i selvom jeg mener Twilight Princess ikke var så bra som det kunne vært. Alt i alt ville jeg nok gått for Zelda.

Eller kan jeg kanskje dytte inn noe annet og beordre deg å kjøpe Final Fantasy XII? Det kommer først ut på fredag, men butikkene har det inne og spør man veldig pent får man nok drasse hjem med det etterpå.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Zelda er det bedre spillet, men Okami er egentlig å foretrekke hvis du som nevnt går med planer om å plukke opp en Wii seinere. Man bør uansett få med seg begge spilla. ^_^
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#8
Hvis dama di lar deg? Jeg har bare én ting å si her... Ka-WHIPPED!
 
#9
SITAT(Mandark @ 18.02.07, 23.41) 52867
Hvis dama di lar deg? Jeg har bare én ting å si her... Ka-WHIPPED!
[/b]
:p

Jeg har selvsagt tenkt å skaffe meg en Wii en gang, men det er først og fremst for å spille rene Wii spill. Widescreen har vel ikke Okami heller skulle jeg tro så her står de likestillt. Selv om jeg skulle gjerne hatt både widescreen og progressive scan.
 
#10
SITAT(Aleks @ 18.02.07, 22.54) 52852
Det er ikke bare GC versjonen som lagger noen ganger. Hakker svært når man slår til mange fiender på en gang. Husker spesielt et sted i andre tempel hvor det raser fram rundt 10 dinosaur-tingester med sverd på en gang, også dro jeg en sånn rulle-greie, og resten var slide-show. Plager egentlig ikke så mye heller da, er nesten litt kult. Blir sånn slow-motion eller noe sånt.
[/b]
Det er ikke lag, men en form for feedback som sier at du har fått inn et ordentlig slag. Veldig effektivt, er det. Jeg opplevde aldri en eneste slow down i Wii-versjonen.

Og jeg sier det igjen: Wii-kontrollen er overlegen. Siktingen og rask tilgang til spin-attacket gjør alt så mye bedre. Kamera-kontrollen savnet jeg aldri.
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Av hva jeg har spilt hittil (2-3 timer Okami og 10-15 timer TP på GC) ville jeg gått for Zelda. Okami synes jeg var litt småkjedelig i starten, men mulig det tar seg opp etter hvert.
 
#13
SITAT(sheriffen @ 18.02.07, 23.48) 52875
FF XII er også (som nevnt) et glimrende alternativ hvis du kan vente et par dager.
[/b]
Got that, been there, done that, still disappointed.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
SITAT(Mandark @ 18.02.07, 23.41) 52867
Hvis dama di lar deg? Jeg har bare én ting å si her... Ka-WHIPPED!
[/b]
Awww... krangla med håndjagern igjen nå? :D
 

Lodin

Der Waaaah
#15
SITAT(Morbo @ 18.02.07, 23.45) 52871
Og jeg sier det igjen: Wii-kontrollen er overlegen. Siktingen og rask tilgang til spin-attacket gjør alt så mye bedre. Kamera-kontrollen savnet jeg aldri.
[/b]
Er så enig atte. Prøvde meg litt på WindWaker igjen nylig og det var ikke så artig lenger. Satt bare å lengta etter å få spille det med TP wiimotekonfigurasjonen.
 
#16
SITAT(Lodin @ 19.02.07, 13.07) 52907
Er så enig atte. Prøvde meg litt på WindWaker igjen nylig og det var ikke så artig lenger. Satt bare å lengta etter å få spille det med TP wiimotekonfigurasjonen.
[/b]
Jeg synes ikke å veive med armen for å lekefekte høres så fristende ut. Jeg hadde aldri noen problemer med kontrollen i Windwaker heller. Men jeg har ikke prøvd Wii kontrollen i det store og hele enda, så hva vet vel jeg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Jeg skjønner ikke hvorfor alle som ikke har prøvd Wii alltid henger seg opp i ordene veive med armene som om det gjaldt å få et blodtrykk på 40 bar i nevene. Han sa aldri WindWaker-kontrollen var problematisk, men at han ikke orker gå tilbake til den gamle måten etter å ha spilt på Wii. Wiimote+nunchuck åpner iallefall opp for bra komfortable sitte-/liggestillinger på sofaen siden hendene ikke trenger å være samlet lenger. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Jeg har aldri hatt noe problem med hvordan kontrollen var fra OoT til WW, men syns bare det er morsommere å "veive med armene". Særlig bossene blir bedre siden man fysisk denger løs på dem. Gjør at jeg får lyst til å spille Shadow of the Colossus med Wiimote også. :(
 
#19
Alle som bruker begrepet "veive med armene" har tydeligvis ikke prøvd Zelda på Wii. Hvis å spille Zelda med Wii-kontroller er å veive med armene er det å spille med mus å slenge en plastklump rundt på bordet.

Å slå med sverdet kan gjøres med en liten håndleddsbevegelse uten problemer
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
SITAT(Buggz @ 19.02.07, 16.02) 52934
Wiimote+nunchuck åpner iallefall opp for bra komfortable sitte-/liggestillinger på sofaen siden hendene ikke trenger å være samlet lenger. :)[/b]
Satt akkurat og spilte Twilight Princess en times tid mens jeg sittelå i sofahjørnet og dama lå og sov i fanget mitt. Det er om ikke umulig, så iallfall temmelig ukomfortabelt med et GameCube-spill, for eksempel. :p