Hjelp til pris ant.

Jeg har et problem. Tv'en har tatt kvelden.
Hva skal man vel med 3 spill konsoller når man ikke har TV?

Lurte på hva jeg kan forvente å få for følgende:
(Selger det muligens her, eller finn.no\qxl.no) Har litt lyst på en plasma\LCD tv :flau: Finnes det noen litt "billige" slike? (Altså, om jeg kan få kjøpt en slik tv hvis jeg selger det under?)

1 stk chippet PS Two (chippet med DMS 4 Lite + laserfix)
1 stk Sort Dual Shock
1 stk Chrome White Dual Shock
1 stk 32mb minnekort
1 stk 15 block minnekort (som funker på PS Two)

Spill: (Kun orginale, ikke plat/greatest hits, de som ikker er merket med NTSC er PAL.)
Final Fantasy til PS, 99% mint, komplett:
Final Fantasy Orgins (PSX)
Final Fantasy Anthology (PSX)
Final Fantasy Chronicles (PSX, NTSC)
Final Fantasy Tactics (PSX, NTSC)
Final Fantasy VI (PSX)
Final Fantasy VII (PSX)
Final Fantasy VIII (PSX)
Final Fantasy IX (PSX)
Final Fantasy X (PS2)
Final Fantasy X-2 (PS2)

Fler:
Xenogears (PSX, NTSC)
Chrono Cross (PSX, NTSC)
Legend of Dragoon (PSX)
Vagrant Story (PSX)

Er mer eller mindre ferdig med alle spillene... Har litt lyst til å samle på dem, de stiger jo i verdi konstant :tommelopp: , men ser ikke vitsen med å ha tv-spill uten tv... :svette:

Sånn ca er alt verdt?

PS: Er dette postet på feil sted så håper jeg en moderator gidder å flytte på det :)

SHDR

Gullmedlem
Du gir opp alt som heter spill fordi TV-en din har tatt kvelden? Det var meg litt av en beslutning. Hva skjedde med å skaffe seg en ny TV, eventuelt finne en brukt?

Jeg tror ikke du får noen flatskjerm for det der, og selv om du skulle få råd til én, ville det være en ekstremt low-end flatskjerm. Tro meg: jeg har solgt slike, og de billigere variantene vil du ikke betale penger for. Skrekkelig bildekvalitet, skikkelig laber lyd, rimelig begrenset med innganger ... you get the idea.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg anbefaler en stor, gammeldags TV. Du blir veldig overrasket over hvor billige de faktisk er. Titt på QXL. ;)

Altså, du kan besøke butikker og spørre om de har noen tv`er som ikke har fjernkontroll av en eller annen grunn. Jeg kjøpte min for 700 kr selv om den er verdt det dobbelte. Ellers kan du prøve å finne ut om noen selger utstillinger, hvis du er ute etter en LCD tv.

Opprinnelig skrevet av Shadar@03.04.2005, 21.06
Du gir opp alt som heter spill fordi TV-en din har tatt kvelden? Det var meg litt av en beslutning. Hva skjedde med å skaffe seg en ny TV, eventuelt finne en brukt?

Jeg tror ikke du får noen flatskjerm for det der, og selv om du skulle få råd til én, ville det være en ekstremt low-end flatskjerm. Tro meg: jeg har solgt slike, og de billigere variantene vil du ikke betale penger for. Skrekkelig bildekvalitet, skikkelig laber lyd, rimelig begrenset med innganger ... you get the idea.
201514​
Jeg gir ikke opp alt, bare 1\3 av det :p

Neida, tuller. Men det er de spillene jeg har spilt igjennom (de beste skal spilles først sant?) Har også GC og DC konsoller hvor jeg har en del spille jeg ikke har begynt på engang...

Tenkte på å kjøpe en tv mellom 20 og 30 tommer, helst flat ja. Grunnet plass.
Flytter snart på hybel med svært lite plass.
Jeg liker stort bilde og kjøpte en brukt 29'' JVC tv (bilderør) den takket for seg etter 2 mnd. Den var 4 år gammel. Det var 1500,- ut av vinduet. Skjer ikke igjen.

Hvis ikke flatskjerm er et godt alternativ kan kanskje prosjektor være det?
Hvordan er bildet på de med en i 5-7000,- klassen? En prosjektor er jo ikke så stor? :)

Til alle som har svart så langt: Dere har ikke svart på hva dere tror verdien er.(ca?)

SHDR

Gullmedlem
Jeg har en prosjektør til cirka 8000 kroner. Den er helt utmerket, og pusher 800x600 til 1280x1024 (sistnevnte er riktignok downscaled, men på PC-spill og slikt er det ingen problem. Det er tekst som er vanskelig, og nestegenerasjonsspill kommer nok ikke til å få mindre tekst på grunn av høyere oppløsning, og du er vel strengt tatt ikke ute etter å lese Norges Lover på den?). BenQ PB6100. Kan anbefales. :)

PStwoen kan du sikkert få 2000 kroner for på QXL, 150-200 for hver av Dual Shockene ... vet ikke hvor mye et 32MB memcard er verdt. Er det originalt? Isåfall er det vel en del. 15 blockeren er vel en anelse mindre verdt. TOPPEN hundrelappen.

Spillene må jeg innrømme at jeg ikke vet alt om, men Chrono Cross, Xenogears og Final Fantasy VII, samt Chronicles begynner vel å bli verdt litt av hvert. Samme med Vagrant Story, selv om det forsåvidt er ganske nytt ... det er kanskje en stund til det virkelig tar seg opp.

Samlet? Det kan vel kjapt bli 5-6000 kroner i reell verdi, men jeg tror du vil slite med å finne noen som vil kjøpe det. Kanskje QXL?

Opprinnelig skrevet av Shadar@03.04.2005, 21.51
Jeg har en prosjektør til cirka 8000 kroner. Den er helt utmerket, og pusher 800x600 til 1280x1024 (sistnevnte er riktignok downscaled, men på PC-spill og slikt er det ingen problem. Det er tekst som er vanskelig, og nestegenerasjonsspill kommer nok ikke til å få mindre tekst på grunn av høyere oppløsning, og du er vel strengt tatt ikke ute etter å lese Norges Lover på den?). BenQ PB6100. Kan anbefales. :)

PStwoen kan du sikkert få 2000 kroner for på QXL, 150-200 for hver av Dual Shockene ... vet ikke hvor mye et 32MB memcard er verdt. Er det originalt? Isåfall er det vel en del. 15 blockeren er vel en anelse mindre verdt. TOPPEN hundrelappen.

Spillene må jeg innrømme at jeg ikke vet alt om, men Chrono Cross, Xenogears og Final Fantasy VII, samt Chronicles begynner vel å bli verdt litt av hvert. Samme med Vagrant Story, selv om det forsåvidt er ganske nytt ... det er kanskje en stund til det virkelig tar seg opp.

Samlet? Det kan vel kjapt bli 5-6000 kroner i reell verdi, men jeg tror du vil slite med å finne noen som vil kjøpe det. Kanskje QXL?
201546​
Ok, tenker jeg deler opp det meste og selger det på Qxl da...

Har sjekka prisguiden til Hardware.no, vet ikke om noen andre sider som tar for seg (kanskje tester?) Prosjektører, tv o.l? Noen som har en link til meg? =)

De var ikke så dyre som jeg hadde trodd (ihvertfall ifølge den prisguiden :p ).
Men hvordan er det med tv funksjon (feks ut-sattelitt?), er det en scart kobling på de fleste prosjektørene?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bra å se at du følger rådet mitt, Roy. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Shadar@04.04.2005, 00.32
De færreste prosjektører har SCART, istedet kjører de S-VHS, kompositt, komponent og VGA. Alle er bedre alternativer til SCART, så det er ingen sak.
201659​
Jeg fant en her nå, til en grei pris =)

Se her!

Vel?

Edit: Kilde

SHDR

Gullmedlem
Den SÅ trivelig ut. Stikk på AVForum.no, og sjekk om det er noen der som har erfaringer med den. De har god peiling der, og kan garantert skille klinten fra hveten.

I og med at det der er en DLP-prosjektør, kan det være relevant å vite hvor mange fargehjul den har. Om det kun er ett vil du oppleve regnbuer rundt skarpe fargekontraster i bevegelse, for eksempel sort og hvit. Prosjektøren min er såvidt jeg vet den eneste budsjett-DLP-en med fire fargehjul, noe som bortimot eliminerer regnbuer. Folk som er ekstremt sensitive ovenfor slikt ser dem, noe jeg er, så av og til lurer det seg frem regnbuer i sort-hvitt-filmer. En god indikator på om du er sensitiv på slikt eller ikke er ganske enkelt oppfriskningsraten på skjermen din. Svir det i øynene på 60Hz? Synes du TV-en flimrer noe helt forjævelig? Jeg synes iallfall det, men om du ikke reagerer på det, er du ikke spesielt sensitiv ovenfor det. Heldiggrisen. Personlig begynner jeg å SVETTE når jeg ser på dataskjermer med 60Hz ... TV får jeg vondt i hodet av ganske raskt.

vær litt obs på prisen og levetiden på lyspærene til prosjektorene. kan fort bli en dyr prosjektor hvis du må bytte lyspære til 2-3 tusen en gang i året