[PS4] Horisonten Null Daggry

#1
Horizon Zero Dawn er et open world action eventyr spill utviklet av Guerrilla Games og utgitt av Sony Interactive Entertainment for PlayStation 4. Er du glad i MECHS,? EVENTYR? HEFTIGE SOLNEDGANGER? JAKT? FISKE? OHHH BROTHER! DENNEN SPILLEN ER FOR DEG!


Beste spillet PS4 har å by på akkurat nå. Must buy for alle som digger Zelda, men er dritt lei Zelda, du veit.. sånn kiddy stuff. La ungene dine spille Zelda, mens du trøkker rundt med the Big Boys.

Del gjerne heftige ingame bilder du har tatt!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Samme som Buggz, men jeg blir å prioritere Nær en tomat før Horizon. Og til jeg er ferdig med det og Zelda skal Persona 5 være ute, så da blir det pusha enda lenger bak. Salg mao.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Big girl edition, mener du.

Var stoked på dette til omtalene rant inn, fant ut at konsensusen var at det ser jævla nice ut men ikke har med noe mer enn samtlige av Ubs åpen-verdnere fra det siste tiåret og dermeeeeeeed er komplett jævla uinteressant.
 
#7
Er det jeg også er redd for gitt. Fordi de spilla er som regel dritfete i starten og på bilder og sånn, men så fort man begynner på drep 4 mechastriders innen 5 sekunder for 48-nde gang så begynner det å bli litt kjedelig også blir det plutselig mer interessant å levle en ny warlock fra lvl 1 uten heirlooms på ny server sånn at man ikke kan sende bags og penger til seg selv for å gjøre prosessen bedre.

Blir muligens å kjøpe da, siden jeg brygger på no i halsen om dagen så kanskje jeg blir heldig nok og blir forkjølet sånn at jeg kan ta meg to dager på sofan med god samvittighet.
 
#8
Er det jeg også er redd for gitt. Fordi de spilla er som regel dritfete i starten og på bilder og sånn, men så fort man begynner på drep 4 mechastriders innen 5 sekunder for 48-nde gang så begynner det å bli litt kjedelig..
Jeg hadde akkurat samme tankegang før jeg startet å spille, men jeg tok grundig feil der. Finnes flere måter å drepe mechs på, men personlig digger jeg stealth måten å gjøre ting på. Poenget er vel at det er så mye variasjon i spillet, jeg er 20 timer inn, og har enda ikke tenkt... "dette var kjedelig"

 
#9
Siden jeg faktisk ble sjuk og ligger strødd utover sofan resten av uka har jeg jo coppa det, kommet meg igjennom starten nå og jøsses dette var jo faktisk mer Witcher enn far cry. Intenst og fascinerende så langt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Jeg har ikke sett videoen pga spoilers, men lurer på om de likte spillet.



Enten gjorde de ikke det, eller så lagde Mike thumbnailen.
 
#11
Ser ut som de var unisont enige om at det var verdt å spille, de så ut til å være uenige med hverandre på ting de synes var dritt, så det tyder vel på at det er mer hvordan du liker å spille. Kamper med mennesker og mindre dyr var visst kjipe, mens kamper med større dyr visstnok var episke. Så om disse gutta setter ditt skap, så er det visst noe å gå for.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Jeg liker fortsatt Far Cry og siden dette vistnok har mye av det i seg, men gjør det bedre så vil jeg prøve. Teit å slippe det samtidig med et Zelda da. Også erre Mass Effect rett rundt hjørnet.
 
#14
Trolla igjen!



Men takk!
Den tok jeg ikke, trolla du meg, trolla jeg deg? Eller trolla de deg? Har feber så er ikke helt med om dagen.

Forøvrig så merker jeg at side quest har mer for seg enn i andre lignende spill, de består av det samme greiene, drep 5 av de, følg sporet etc. Men målet føles mer givende. Begynder å komme litt i gang her, så vi får se hva smn skjer.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
En ting som vistnok er lol er at de hyra Doug Cockle til diverse random NPCer og så ba ham gjøre den stemmen. Fra tid til annen vandrer man da forbi en tilfeldig smed og det er opplagt Geralt som snakker om hvor mye han elsker lukten av varmt jern på morrakvisten. :v
 
#16
Jeg spilte det en del i helga mens jeg venta på at Switch skulle dukke opp i posten så jeg kunne spille Zelda og det rakk akkurat å overvinne meg før den ankom. Det er definitivt prega av Ubisoft-innflytelsen, men det er allikevel bra nok til at man ikke skal overse det av den grunn. Designerne har plottet ut ikonene sine med langt mer beherskelse enn hva Ubisoft pleier å ha :p Ja, og så ser det faen så jævlig bra ut og kjører så og si perfekt 30. Det skal de ha masse kudos for. Det er ca. akkurat så bra at de tingene spillet gjør beint ut feil blir langt mer frustrerende. Dritt-AI på mennesker og noen dårlige quality of life-avgjørelser som fører til at survival-aspektene til spillet blir mer plagsomme enn engasjerende, blant annet. Det føles til tider som et vestlig designa Monster Hunter, bare at designerne ikke turte å ta den heeelt dit de trengte for at den type opplevelse skal funke best mulig.

Men jo, fortsatt bra. Jeg synes alle som er interesserte burde gi det en sjanse når det dukker opp på tilbud. Om ikke annet enn for å si klart og tydelig ifra at vi heller vil ha spill alá dette enn mer forbanna Killzone.
 
#17
Må si at dette spillet ser helt jævla fantastisk ut. Møtt på min første thunderjaw, føler ikke dette er spoilerverdig da de var med i promofilmer og trailere. Ga opp den fighten etter å ikke klare å treffe skikkelig med en jævla pil og ble maltraktert gang etter gang. Benyttet sjansen til å løpe forbi når den var opptatt med å blæste noen banditter med maskingeværhode sitt.
 
#18
Jeg møtte selv på min første Thunderjaw igår, og ja spillet eier. Føler at man må faktisk analysere situasjonen nøye før man går inn i fights. Jeg la ut strategiske traps rundt Thunderjaw, så overdrivet jeg 3 hester som jeg tok med meg.

Du må liksom tenke litt før du går inn i fights, og det er faen meg digg. Men ja, så jævlig episk fight det var, beste følelsen evha.

Pro tip: Ropecaster er din beste venn
 
#19
Har hittils bare skaffet meg 3 ulike våpen, hunter bow, sharpshooter bow og threadcaster, kanskje prøve å sette meg litt mer inn i de taktiske våpna i morgen da brute force er utelukket på de større maskinene.

Gikk ut på oppdrag uten å fylle på med medisiner, ammo og pots og tror du faen meg ikke det var da jeg ble introdusert til rockbreaker, den jævelen, tok meg 3 timer før jeg fikk eid jævelen, det føltes godt.
 
#20
Satt Horizon på vent til jeg skaffet meg 4k tv og ps4 pro. Og gæddamn! Fullførte spillet noen dager siden, insane opplevelse. Har ikke spilt noe så bra siden Last Of Us på ps3. Nå går det videre mot Uncharted 4, HDR og 4k, ganske digg!