Hva helvete

#1
Faen asså jeg sitter og spiller helt oppslukt av denne herligheten plutselig så stopper bilder helt og jeg kan ikke gjøre en dritt med datan, det har skjedd gjentate ganger. Scana for virus nøye.
litte trolig at datan er for dårlig kjøpe ny i august da var den nye på markede en hp.
(Kjørte doom 3 fint fint)
Jeg kan ikke så mye om data, men liker det ikke når det er så mye styr :flau:
Hva kan denne torna i paradiset være kan det være at det kommer pop-up og forstyrrer?
 
#2
Huffda.. Du må forklare litt bedre. Altså bildet til spillet bare fryser og står slik? Eller minimeres spillet og det kommer en pop-up? Og isåfall hva er denne pop-up saken du nevner?

Og skjer det vær eneste gang eller engang iblandt? Alt av nye drivere? SP2? Scanna for virus/ad-ware +++ ?
 
#3
Har det skjedd med deg også? Samme her!!!!


Spesielt når jeg spiller Doom 3. Oppslukt, BOOM, så står det helt stille og jeg kan ikke gjøre noen ting.


Jeg har en ny HP pc som jeg kjøpte i April.

Skjedde helt fra begynnelsen av.

Jeg har også gjort alt jeg kan for å stoppe dette, til å med levert den inn for skjekk i butikken.
 
#5
Dude har hp-pc jeg oxo kjøpte den i august har doom 3 men det funker fint det er bra everquest 2 og av en eller rar grunn gothic 2.

Og mattman snille søte deg,kan du fortelle meg hvor jeg laster ned disse driverne?
 
#6
Opprinnelig skrevet av delta zai@18.11.2004, 16.34
Dude har hp-pc jeg oxo kjøpte den i august har doom 3 men det funker fint det er bra everquest 2 og av en eller rar grunn gothic 2.
137242​
Hø? :confused:
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Opprinnelig skrevet av delta zai@09.11.2004, 20.29
litte trolig at datan er for dårlig kjøpe ny i august da var den nye på markede en hp.
132918​
Er da ikke så vanskelig å se hvor problemet ligger. :plystre:
 
#12
Jeg har et ATI kort selv, et 9800PRO. Hos meg også blir skjermen helt svart når jeg spiller spill til tider..Jeg har funnet ut at det er VPU-recover som gjør det. Har også funnet ut at det kan være at kortet ikke tåler pixel shading, noe som kortet skal gjøre. Du kan finne mer om VPU-Recover på options/alternativer på skjermkortet.
 
#13
Nå lastet jeg ned nye oppdateringer til mitt skjermkort kan det hjelpe,skal se nå.
Men jeg skjøner ikke helt (er ganske blond når det gjelder datat)
Viss jeg har radeon 9200 kan jeg oppdradere til radeon "et høyere nummer" for eksempel.
 
#14
Opprinnelig skrevet av delta zai@19.11.2004, 15.14
Men jeg skjøner ikke helt (er ganske blond når det gjelder datat)
Viss jeg har radeon 9200 kan jeg oppdradere til radeon "et høyere nummer" for eksempel.
137816​
nei du, det kan du dessverre ikke :p

jeg har og ATI 9800pro og når jeg spiller Doom3 så låser spillet seg (det samme skjer når jeg spiller Morrowind, men her klikker heeeele pcen)
 
#16
Opprinnelig skrevet av Shadar@19.11.2004, 16.47
Det er vel helst deres dårlige hardware-configer som gjør det. Jeg har R9800Pro, og det yter så det griner. Spiller Half-Life 2 i 1024x768 med 4x FSAA og anisotropic filtering.
137881​

Ikke for å skryte, men jeg har finjustert på det meste for å få mest mulig ut av grafikk kortet så jeg tviler på at det er her problemet ligger.

Holder pcen ryddig og antivirusen oppgraderes flittig (som om det hjelper).

Skal skaffe meg et Radeon X800 XT 256MB, da blir det nok fart på sakene, hei vent litt. NY PC. Det er tingen :kul:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Jeg har et ATI Radeon9800Pro, og jeg hadde i lang tid problemer med Unreal Tournament 2004. Spillet kunne finne på å fryse pc'n helt, der de siste 10 millisekundene ble gjentatt i det uendelige. Seinere fant jeg ut at jeg hadde satt teksturinnstillingen for høyt, så etter det funket alt fint. Jeg tror det er Sapphire som har vært litt slurvete.
 
#18
Men hvis man tar texture kvaliteten for høy så skal ikke spille fryse. Det skal hakke. Dette er jo en alvorlig feil fra ATi sin side. :(
 
#20
JEg hadde akkurat det samme problemet for et års tid sende.
Det var grusomt plagsomt, men jeg fant ut av det til slutt.

Grunnen var at hele systemet mitt ble for varmt, og alle spill som dro en del krefter fra prosessor og skjermkort "frøys" når det hadde holdt på en stund.

Jeg prøvde først eliminasjonsmetoden. Byttet ut 1 og 1 hardware komponent med eldre ting jeg hadde liggende. Fant også ut at en av minnemodulene mine var ustabil.

Jeg byttet minnet, fikk på ny proessorvifte og satt inn 3 kabinettvifter for å lage fin luftgjennomstrøming.

Etter det har jeg "nesten" aldri hatt problemet mer.

Lykke til.