Hva Nintendo har å by på framover

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
smb3 og world er mine favoritter også. Ellers må jeg si at Yoshi's Island, selv om man styrer yoshi, er altfor, ALTFOR knall!

Lodin

Der Waaaah
En stund var det litt forvirring om MGS3 bare var en tech demo fra Konami sin side eller om de faktisk skulle slippe det. Det har de avslørt at de skal og det blir hetende Metal Gear Solid 3: Snake Eater. :p Skal komme en gang i 2011. Får håpe på noe artig ekstradill. Og at de fjerner multiplayeren. For den suger balle.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Metar Gear Solid 3D, no? Det var en 3D tech-demo som faktisk blir et spill til PS3. Enten det, eller så gjaldt det Move!, husker ikke helt.

EDIT: aha, Nintendotråden ja, trodde vi befant oss i Sony-tråden jeg også hadde oppe

EDIT2: Metal Gear Solid: Snake Eater 3D til Nintendo 3DS.

Lodin

Der Waaaah
Die Bild er såklart avisa alle går til for sitt spillnytt. Nå har de ihvertfall slengt ut litt info om launchen til 3DS.
According to Bild, the Nintendo 3DS will go on sale in Japan on November 11. It will then "probably" go on sale in Europe in spring 2011 and is priced at €200. Release info. for North America is not mentioned.

Bild also lists launch titles for the Nintendo 3DS: Mario Kart 3D, The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, and Professor Layton and the Mask of Miracle.
herp

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bild er den aller vprste avisa. Den er mindre pålitelig enn Søndag Søndag.

Kilik

Lokal moderator
The Last Story er ute 27. januar i Japan. Rhythm Tengoku Wii og et nytt Fatal Frame er bekreftet til Wii, men det spørs om de noen gang slipper ut fra Japan. link

Ellers er det ikke overraskende bekreftet at det snart kommer nye Wiimotes med Motion Plus integrert.

Vent, Rhythm Tengoku ble annonsert til 3DS, gjorde det ikke?

Kilik

Lokal moderator
Nope, til Wii i 2011. "Nytt Fatal Frame" er visst en remake/konvertering av FF2.

Lanseringsdatoer for Europaland:

Wii Party - 08/10/2010
FlingSmash - 18/11/2010
Donkey Kong Country Returns - 3/12/2010
Kirby's Epic Yarn - Q1 2011
Mario Sports Mix - 2011
The Legend of Zelda: Skyward Sword - 2011
En rimelig svak Q4 line-up til å være Nintendo...

SHDR

Gullmedlem
Det er fordi Nintendo ikke fokuserer alle lanseringene sine i Q4. De sprer dem utover året, og se! De selger til jul likevel! Hvorfor slippe Super Mario Galaxy 2 til jul bare for å slippe det til jul? De kan høste salg i et halvt år først, uten å konkurrere med de ville markedsføringsmaskinene til de amerikanske storutgiverne, og så få enda en sales spike ved juletider.

Nintendo reklamerer fortsatt på tv for New Super Mario Bros til DS som kom ut for 4 år siden, så de gjør som vanlig sin helt egen greie.

Kilik

Lokal moderator
DS-spill i høst:

* Professor Layton and the Unwound Future - 22nd October
* Pokémon Ranger: Guardian Signs - 5th November
* Golden Sun: Dark Dawn - 10th December

Det er alt? Ser veldig frem til Golden Sun i det minste. Kaaanskje jeg burde prøve å få spilt toeren først. Og runde eneren, klarte aldri siste boss.

Kilik

Lokal moderator
Fra Nintendo sin side ja. Kan vel ta med third party mens vi er i gang:

Wii

* Sid Meier's Pirates (2K Games) - 8th October
* Just Dance 2 (Ubisoft) - 15th October
* DJ Hero 2 (Activision) - 22nd October
* Shaun White Skateboarding (Ubisoft) - 29th October
* Star Wars: The Force Unleashed II (Activision) - 29th October
* Ivy The Kiwi (Rising Star Games) - 29th October
* GoldenEye 007 (Activision) - 5th November
* Call of Duty: Black Ops (Activision) - 9th November
* Sonic Colours (SEGA) - 12th November
* Cooking Mama World: Babysitting Mama (505 Games) - 12th November
* Disney's Epic Mickey (Disney Interactive) - 25th November
* Rabbids Travel in Time (Ubisoft) - 25th November
* Michael Jackson: The Experience (Ubisoft) - 25th November
* Tom Clancy's Ghost Recon (Ubisoft) - November
* Tom Clancy's H.A.W.X 2 (Ubisoft) - November
* Tony Hawk: Shred (Activision) - Q4

WiiWare

* Bit.Trip Fate (Aksys Games) - October
* Sonic The Hedgehog 4: Episode 1 (SEGA) - October
* Puzzle Agent (Telltale Games) - November
* FAST – Racing League (Shin'en Multimedia) – December
* Cave Story (Nicalis) - Q4

DS

* Star Wars: The Force Unleashed II (Activision) - 29th October
* Super Scribblenauts (Warner Bros.) - 29th October[/B]
* Ivy The Kiwi (Rising Star Games) - 29th October
* GoldenEye 007 (Activision) - 5th November
* Call of Duty: Black Ops (Activision) - 9th November
* Sonic Colours (SEGA) - 12th November
* Cooking Mama World: Hobbies & Fun (505 Games) - 12th November
* Duke Nukem: Critical Mass (Deep Silver) - November
* Harvest Moon: Frantic Farming (Rising Star Games) - November

DSiWare

* Divergent Shift (Konami) - Q4
* Frogger Returns (Konami) - Q4
* Bejeweled Twist (PopCap Games) - Q4
* Cave Story (Nicalis) - Q4

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Sjekka Backloggery-loggen min og i år har jeg bare kjøpt ett Wii-spill, SMG2. Og jeg tviler på at jeg blir å kjøpe flere.

Wii MotionPlus har vært ute siden juli i fjor, og jeg har fortsatt kun Wii Sports Resort som støtter det.

Jeg har Red Steel 2. Det er ball.

Det nye Donkey Kong kan bli spennende og jeg gleder meg til NBA Jam samt at Cave Story ende-FØKKINGS-lig kommer ut i Europa. Fant Pikmin 2 til 99 spenn på Lefdal i går så det blir faktisk overraskende mye Wii på meg dette halvåret : O

Edit: Så vil jeg jo at episke Mikke Mus skal bli no tess, men er litt skeptisk.

Kilik

Lokal moderator
Sjekka Backloggery-loggen min og i år har jeg bare kjøpt ett Wii-spill, SMG2. Og jeg tviler på at jeg blir å kjøpe flere.
Der er du nok på linje med de fleste som har flere konsoller. Wii blir stort sett andre- eller tredjevalget. Mistenker salget til Metroid: Other M hadde vært langt større for et par år siden. Føler interessen for Wii generelt har falt kraftig hos "hardcoren" de siste 2-3 årene. Smash Bros. Brawl var vel det siste som virkelig ble hypet.

Litt synd at Nintendos egne Wii-spill så og si aldri går ned i pris. Det er flere halvinteressante titler jeg kunne tenkt meg å prøvd ut til en billig penge: Sin and Punishment 2, Super Paper Mario og Excite Truck kommer jeg på i farten.

Donkey Kong ser da veldig ordinært ut. Kirby ser derimot helt fantastisk ut og blir nok neste Wii-spill for min del.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kirby blir nok mitt neste kjøp og. Bare synd det ikke kommer ut i Europa i oktober sånn som i USA, men neste år …

Og salget til Metroid: Other M? De har ikke klart å bryte en halv million ennå, og spillet gjør det katastrofalt dårlig i Japan, med bare 47000 solgte første uke og bratt dropoff etter det. Spørsmålet er om Nintendo kommer til å ta riktig lærdom fra dette. Metroid-fansen kjøper ikke Other M fordi spillet ødelegger alt vi elsker med Samus og Metroid-gameplay, ikke fordi vi er lei av Metroid! Nintendo ga franchisen til Team Ninja for å tekkes japanere, men istedet ofret de sine vestlige fans …

Jeg mener sjansen er ganske stor for at Nintendo tror at folk ikke vil ha Metroid lenger og putter serien på hylla i en stund.

Lodin

Der Waaaah
Evt. mekker de et nytt Prime. Selvom et nytt Other M med en mindre fjollete historie, bedre kontroll og fjerning av førstepersonperspektivet hadde vært det beste.