Hva Nintendo har å by på framover

Lodin

Der Waaaah
Lurer på om det blir no butthurt når dette dukker opp og kuttescener tilsvarende de fra Layton-crossoveren ikke er noested å finne. :p
 
Blir Nintendo PR-eid av Apple denne uka?

Her er mer om dette:
Nintendo's got some work to do to make the most of this press event, Sadat notes. "As for impact, unfortunately Nintendo's introduced a piece of hardware that's only raised questions since it was announced. There are questions around the system's capabilities compared to this generation, GamePad issues and how it might slow down game performance, and of course price point. The latter comes down to what it costs to take the system home with two controllers, whether that's a GamePad and Wiimote, and a game. If that's climbing towards $400-$500, look out. If I'm a hardcore gamer, do I spend that money or wait to see what powerhouse next-gen console Sony and Microsoft are planning?"
Sadat continued, "If I'm looking at making this the kids' best Christmas ever, is it with this pricey, cumbersome looking game console or an iPad (or even the iPad mini, which very well could be on deck for Apple's upcoming event)? Nintendo's event needs to be a wonderfully orchestrated, entertaining affair that answers troubling questions. I think I just talked myself into catching the live stream."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er vel ingen stor hemmelighet at jeg er forholdsvis glad i Nintendo, men akkurat WiiU har ikke helt solgt meg ennå. Pikmin 3 ser veldig bra ut, meeeeeen porter av fjorårets storspill er ikke akkurat noe salgsargument å slå i bordet med. Nøyer meg med 3DS-en enn så lenge.

Når det er sagt: Det øyeblikket det kommer et Zelda-spill til WiiU, er det mulig at jeg blir nødt til å revurdere.
 

Lodin

Der Waaaah
Du får New Super Mario 4 og du holder kjeften din.
Nei det skal ikke mye til for å se at WiiU kommer til å "bombe". Det blir ikke de samme salga som Wii hadde i starten så den og Nintendo er såklart doomed.
 

Kilik

Lokal moderator
For dyrt. 2995 kr. er passende lanseringspris.

Nintendo Japan Presentation - Torsdag kl. 09.00
Nintendo Europe - Torsdag kl. 16.00
 

Lodin

Der Waaaah
Fikk invite fra han derre nye sjefen til Nintendo i Europa på 3DSen istad. ^^
Synd det bare er han som skal lede showet igjen så det blir vel å følge med på hva som annonseres i Japan, se den amerikanske og titte innom Eurogamer eller no for å se hva vi ikke får.
 
Ok, heledit pga. at bedre oversatt info har dukket opp:

Main memory: 1GB
System memory: 1GB
Screen resolution:l 1080P
Discs size: 25GB
Disc speed: 22.5 MB/s
Power: 75W maximum, 40W average

Kommer i to utgaver, en med 8Gb og en med 32Gb lagrings-plass.
Launch i Japan er 8 desember, 31500 Yen for premium, 25250 yen for 8Gb versjonen

31500 yen er ca. 2200,- her til lands, så 3000,- i Norske butikker er sikkert ikke så dum gjetting? Isåafall er denne karen fornøyd med prisen i alle fall.
 

Kilik

Lokal moderator
Utfra hvordan forholdet er mellom yen og norske kroner på 3DS XL snakker vi følgende priser i Norge rundet av til nærmeste hundrelapp:

New Super Mario Bros U - 600 kr.
NintendoLand - 500 kr.
Wii U GamePad - 1400 kr.
Wii U 8 GB - 2800 kr.
Wii U 32 GB - 3300 kr.

Er vel OK pris på konsoll og spill, men hvor mange vil kjøpe seg ekstra gamepad med den prisen?...
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
1400 kroner for ekstra gamepad. Altså. Jeg som ikke gidder å kjøpe en ekstra dual shock-kontroller engang fordi jeg synes 600 kroner for en ekstra kontroll er mye. Jaja. Skjønner at den koster mye, siden skjerm osv, men det er best den ikke koster mye over 1000 for da tror jeg ikke det er mange som gidder. ihvertfall ikke hvis konsollen koster 3000.
 

Lodin

Der Waaaah
Ingen spill får støtte for ekstra tablet i starten uansett. Nok en gang, multi vil fungere sånn at en spiller bruker tableten og resten spiller mot ham med wiimoter eller "360-kontrollen."
Men ja, fin pris på maskinene alt i alt. Er dog litt overaskende at de faktisk kjører flere SKUer selvom det umulig kan være så forvirrende for forbrukeren. Blir ikke overasket om Vesten bare får den med 32 siden de er mer vant til å laste ned dill online. Bare 3% av japsene kjøpte New Super Mario 2 i e-sjappa.

E: 32 gig pakka får og med en ladestasjon til tableten og en HDMI-kabel.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Rart det er så liten prisforskjell mellom SKU-ene, for de ekstra kronene får du ladestasjon, HDMI-kabel, fire ganger lagringsplass (fortsatt dritt), og medlemsskap i noe som gir deg 10 % rabatt på alle digitale kjøp.
 

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse og om at hvis WiiUen skal streame dritt til to tableter blir FPSen deres halvert. I no Zelda hvor man bruker den til kart og menyer er ikke det mye stress, men i de fleste spill erke det mye kult. For noen måneder siden sa Nintendo selv at de ikke engang skulle selge ekstra kontroller før et stykke uti. Tipper fek.s New Super Mario ikke støtter 3 skjermer.
Men men, europeiske priser kommer klokka 16 i dag, men siden det showet går samtidig med USA sitt skakke jeg følge med. Viktigere å titte på Reggie.
 

Lodin

Der Waaaah
Classy scene med sofaer og greier.



Reggie er i lokalet borti USA og kroppen hans så klar ut, men en fugl bæsja på hånda til Jonathan Holmes uttafor. Nintendo hjelper ham så vi får se hva som skjer.
 
Jaggu, tidligere enn Japan? :mysensibilities: