Hva Nintendo har å by på framover

Hva var det folk elska med Samus? At hu var ei dame som holdt kjeft? Prøver ikke forsvare karakteren Team Ninja framstiller henne som (eller den jævla historien de prøver å fortelle), men for meg var Samus bare et visir med kult HUD som jeg kunne utforske Prime-spillene bak : p. At de ikke akkurat naila gameplayet kan jeg dog stille meg 100% bak. Makan til sært design er det lenge siden jeg har vært borti, men desverre ikke på den gode måten. Tungvint, upresist og i lengden ikke noe annet enn frustrerende. Other M var en skivebom og Reggie kommer selvsagt til å bruke det som eksempel på at hardkjernen sier de vil ha spill for dem, men ikke kjøper dem når det kommer til stykke. Samme som han gjorde da ingen kjøpte Dead Space: Extraction (on-rail), The Conduit (ræva) eller Mad World (sært og en smule for japansk?).

Og jeh... spennende var kanskje ikke rette ordet for Donkey Kong, men jeg synes det ser gøy ut!

Novastrum

Feminist-elitist
Digga ikke noe spesielt med Samus bortsett fra nostalgien og 1994-SNES-looken. Det var dessuten en slags reward å finne ut at du hadde spilt som dame hele tida når du runna super metroid. Men hater at de har begynt å vise ansiktet hennes, da det er irrelevant for figuren. Ja forbanna designteam, vi har skjønt det SAMUS ER DAME. Og de jævlige stemmene, den fraværende stemningen og milliarder med uinteressante NPC-er i Prime 3... don't get me started.

Blir bare pissed av å høre om "Other M"(fy faen...) , det ser helt misfoster ut på alle nivåer. :)

Det bra med Samus er at hun er en kynisk jævel som utfører sitt mål uten å grine. Vel, ikke nå lenger.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Lanseringa av Zero Suit Samus til Brawl var nok der dette starta. Jeg hadde spilt igjennom Metroid Prime flere ganger og bare fikk stjerner i øynene av å se hvor jævla kul hun var, og så kommer blogposten til Sakurai komplett med bilde i denne posituren:

og "Whoa! That's a woman under there!" eller hva det var han skrev. Så klart, seksualiseringa av Samus har foregått i en viss grad så lenge du har kunnet speedrunne spillene for å se henne med mindre klær på slutten, men... Øh. Jeg tror jeg undergravde mitt eget poeng der. Uansett liker jeg det ikke når jeg kan skrive "samus aran" i bildesøk og få dette som første resultat.

Whoa, nokon har klistra ballonger på fremsida av drakta hennes!

Fatter ikkje at folk faktisk tegner slikt og kaller det "pupper". Jævlig pinlig, dårlig og usexy. Har håp om meir 2D-metroid på portabel konsoll, Metroid 6 førr satan! Og uten stylus-FPS takk!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis man skal trekke noen som helst slags konklusjon av denne diskusjonen så må det vel bli at Metroid nå har tatt så mange avstikkere at et spill som prøver å kombinere alle nødvendigvis må bli ganske rotete.

Når det er sagt så synes jeg Other M er ganske bra, til tross for at det er noen teite ting med.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hva Nintendo har å by på? Bystander injuries!

Ja, det er bare enda en teit liten studie som resulterer i teite advarsler og formaninger (think of the children!), som stort sett kan kontres med sunn fornuft. Moro læll.

EDIT:
There are even records of broken ankles from Wii balance board-related tumbles and head injuries from overzealous playing partners.
Lodin'd

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da blir det første gang på lenge jeg skriver ønskeliste til jul. Hvordan GREIER Nintendo gang på gang å få oss til å betale for samme spillet om igjen og om igjen og om igjen?

:penga:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eneste forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet.

Kilik

Lokal moderator
Nja, kan virkelig tenke meg historieboka, men SMB-spillene har jeg kjøpt nok ganger nå. SMB3 har jeg f.eks. både på NES, GBA og VC...

Novastrum

Feminist-elitist
Slippes i Europa 3. desember.
Remake av Super Mario All-Stars bortsett fra at Super Mario World mangler? (min versjon av All-Stars til SNES har SMW også)

Hadde kanskje kjøpt den hvis SMW, SMW2 og SM64 var med.

Dette er "en drittpakken", kort sagt.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eng: Super Mario World var aldri en del av SM All-Stars, men det fantes en utgivelse som inneholdt både SM A-S + SMW.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Right you are.

Uansett, jeg skal lett ha det der. Ikke faen om jeg kjøper hjelmen til Mistar Cheif eller en statue av Marcus Fenix, men akkurat Mario mangler på skrivebordet her og den pakka der ser ut til å kunne fylle det tomrommet.

Novastrum

Feminist-elitist
Ninty spiller på strenga deres. Dette er pur kappitalisme. Faen!

You are not your 25th Anniversary Super Mario Bros Collection... osv.

Ønsker meg SMW og alt det andre selv, siden det skal være så STORT. Kanskje vi får det til 50 års jubileet. Men kjøper nok dette selv, det ER en ganske digg pakke.

Novastrum

Feminist-elitist
Er det noe jeg ikke har fått meg med, hva er det som er digg med den?

(bortsett fra historieboka, som kanskje inneholder noe som ikke står på internett)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den ser fin ut.