1) Spiller en del FPS-er, gjerne med venner, og diverse "actionspill". Jet Set Radio Future, Alien Hominid og Mashed er alle prima eksempler. Det hender også at jeg spiller noen bilspill, men det er da aldri "realistiske" bilspill som Gran Turismo og Forza Motorsport, men heller arkade-racere som Burnout 2 og Ridge Racer. Jeg spiller så og si aldri rollespill, mest fordi jeg syns det er fantastisk kjedelig. Nesten det samme med strategispill; jeg liker mye bedre å være i kontroll over selv enn å gi ordre til karakterer og tropper. Kan kanskje si at Advance Wars-serien er unntaket. I tillegg har jeg fått en voksende interesse i puzzle-spill, da især på håndholdt format, som f.eks Zoo Keeper på Nintendo DS.
Men jeg vil nok si at jeg spiller actionspill mest, ja.
2) Jeg har flere favoritter, deriblant Metal Gear Solid til PS1 og Advance Wars: Dual Strike til DS, men om jeg må velge må jeg nok si Halo 2, simpelten fordi det overgår nesten alle andre FPS-er jeg har prøvd før. Det har en veldig engasjerende singleplayer (til tross for litt klumsete leveldesign til tider), og en av tidenes beste multiplayermodus. Spillet er bare så gjennomført, balansert og jeg blir nesten aldri lei det. Skal nevnes at Mashed: Fully Loaded også er på lista, om bare fordi det er så evig genialt på Polar Wharf med tre venner. :forelsket:
3) Det varierer stort. Nå i det siste har jeg spilt mye mer enn jeg har gjort på flere måneder, og tør tippe det er oppe i rundt åtte timer i uka. Det er mest fordi jeg har blitt hekta på Jet Set Radio Future igjen, og fordi jeg stadig spiller Advance Wars med venner på skolen. Jeg regner med at det blir en del spilling når Grand Theft Auto: Liberty City Stories kommer ut i Europa også. Hmmm.