Hva Sony har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ny og slankere PS Vita.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Wall Street Journal skrev til morgen idag det er snakk om Pl4yStation, noe ingen tok veldig seriøst før Edge la ut en artikkel som sier ca det samme.

Klikk og les.

Om dette stemmer såe ja, er jeg ikke så verst gira for å være ærlig. Kanskje det bare er den lille gutten som fikk Playstation som liten og hadde Sega istedenfor Nintendo men bare den artikkel gjorde at jeg får mer lyst på den maskinen (som nevnt om noe stemmer) enn det jeg har på WiiU, selv etter at sistnevnte har hatt lang tid til å imponere meg (disclaimer: Kjøper som sagt maskinen når Mario Kart kommer uansett). Bare dele- og opptaksfunksjonen gir meg mange gøyale tanker til bruk, men tar det med en container salt enn så lenge.

Som alle vet, analyse består av to ting: anal og lyse.

Gleder meg til nye bokser, håper Sony har hyret noen UX-designere sånn at opplevelsen kan bli litt mindre klinisk denne gangen. Xbox 360 er fortsatt en mer trivelig opplevelse enn PS3, så jeg satser på at PS4 skal bli konsollen til å gjøre slutt på alle konsoller.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Derom strides de lærde, da. Xbox 360-UI-et er jo smekkfullt av reklame og norsk-engelsk suppe (det siste slipper vel du unna, din utvandrer), og det er genuint kronglete å finne fram til ting. Før hadde jeg en sånn liste over ting jeg hadde lasta ned i det siste, den er tydeligvis borte så jeg må inn på "Mine games" og bla gjennom. Og trykke A for å selecte eller Y for å søke. Snoys UI er riktignok bare-bones og like spennende som en tresko, men den er ikke så masete.

Håper PS4 blir kul forresten. Håper flere utgivere finner ut at heisann PC-markedet eksisterer jammen det også.

Shinra85

Spillegals effort emo
Om noe så eide de zombielydene såpass for min del atte hjælp

Kleevah

Livsfarlig amatør

PS FOOOOOORE! (ja, spiller golf for tiden, lurer på å lage en post om alle golf spillene jeg har spillt gjennom tiden, fra World Class Leaderboard på C64 til WGT i dag).

Derom strides de lærde, da. Xbox 360-UI-et er jo smekkfullt av reklame og norsk-engelsk suppe (det siste slipper vel du unna, din utvandrer), og det er genuint kronglete å finne fram til ting. Før hadde jeg en sånn liste over ting jeg hadde lasta ned i det siste, den er tydeligvis borte så jeg må inn på "Mine games" og bla gjennom. Og trykke A for å selecte eller Y for å søke. Snoys UI er riktignok bare-bones og like spennende som en tresko, men den er ikke så masete.
Jeg er selvsagt helt enig, men siden jeg bare spiller Geometry Wars 2 er det ikke så farlig.

På en mer seriøs note kan man vel si at selv om XMB er veldig flotte og enkle greier, er det ikke mest menysystemet jeg bruker tid på. På Xbox er vennesystemet mer integrert, achievements mer integrert, og det å velge spill fra "my games"-menyen føles fortsatt bedre for meg enn å klikke opp og ned i spill-kolonnen på XMB. I tillegg er kontrollen bedre.

Alt dette er selvsagt bagateller, og det er ikke egentlig så farlig, men det kan kanskje begynne å forklare hvorfor min spilltid-per-uke har gått drastisk opp etter at jeg handlet 360.

(Jeg bare tuller. Hovedårsaken til det er, alltid, Geometry Wars 2.)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
XMB er riktignok enkelt men føles veldig lite intuitivt, det går gjerne litt tid mellom hver gang jeg skal bruke det til noe så føles litt som å lære seg noe nytt hver gang. Skulle frigjøre plass for å installere Devil May Cry (mer om det senere PS det er kult) og ja, bare slettet litt rundtomkring og håper ikke jeg trenger noe av det igjen. Jeg vet f.eks. ikke om det er en forskjell på å avinstallere og slette spillet, men tenker jeg uansett kan laste det ned igjen fra PSN om nødvendig så bryr meg ikke så mye.

Lodin

Der Waaaah
The Last of Us er utsatt til juni, men men.
Kanskje viktigere er at både en kis som har leda Motorstorm-spilla og han dingusen som trakk sei, men fortsatt styrer med Last Guardian har twatta at ting blir annonser svært snart. Tipper det betyr onsdag og at vi får nedlastbart Motorstorm ved PS4 launch og at LG ikke kommer til PS3. Jeg er også 100% overbevist om at den nye dualshocken enten rett ut har en skjerm og ligner på Nintendo sin padde eller den har et lite touchbrett sånn som baksida til Vitaen. Jeg tipper og de kommer til å totalt ignorere den under showet som skal streames live.

Ikke et sekund for tidlig heller. Når det er sagt så er det ikke gledestårer som kommer til å renne nedover kinnet mitt hvis det annonseres som en launch title for PS4.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Farg meg veldig interessert. Playstation-kontrollen er i prinsippet 'okay', men den er for liten og ligger dårlig i hånda. Nå ser de ut til å bare gjøre den hakket større og mer ergonomisk. Spennende med skjermen også. Hva kan den brukes til, mon tro?