Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
MP-en kan du godt hoppe over uten å ha gått glipp av noe vesentlig. Sånn er det med den saken.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
I dag er det 9 år siden jeg spilte tidenes objektivt beste spill for første gang, så det må feires med å spille det. Jeg snakker selvsagt om Superman 64, for de som ikke skjønte det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg fyrer opp Fable 2 i det siste siden alle F3-nyhetene minnet meg på at jeg aldri fikk spilt det ferdig. Jeg må si det er mye småtteri som irriterer meg i det spillet, og noen ganger lurer jeg på om det er fordi det skal være casual, eller fordi Peter i bunn og grunn ikke har peiling på spilldesign.

Jeg starta ny dude siden jeg husket så lite av story og slikt, og etter en times tid hadde jeg 200.000 spenn og muligheten til å tjene 100-200k om dagen hvis jeg gadd. Økonomien er så lite gjennomtenkt og lett å knekke at det eneste som tilsier hvor bra våpen du har er hva butikkene har tilgjengelig. Det at man kan bokstavelig talt kjøpe XP hjelper ikke.
Misliker at duden din blir styggere etterhvert som du spiller. Misliker at klær har så mye tilfeldige stats på dem. Misliker de lineære våpnene og at det beste utstyret ser for dekorativt ut. Misliker å måtte faile fjerte-emoten 15-20 ganger på rad for å bygge opp nok ugly-rating for å vinne presang.

Blæe
 
Fable 2 er noe av det verste dritet jeg har spilt og angrer på at jeg brukte 599 på det.


Endelig begynner ME2 å bli gøy, og Tali er endelig på teamet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Spilte gjennom Call of Juarez: Brothers in Blood. Det trua hele tiden med å bli litt halvspennende, men gameplayet var meeeh og historien var aaaargh og HAN JÆVLA NIGGER KRISTNE DRITTBROREN SOM ALDRI SLUTTA Å GNÅLE OG BIBELEN OG FAEN JEG BLIR GAL. Best at Red Dead blir faen så bra.
 

oma

Village Drunk
Er det ikke der han kristne kisen driver å bibelquoter når han dreper folk da? Det må vel være fett?
 
Åh... Vel man spiller en av dem i 1 når han er gammal og rabiat prest som stunner fienden med bibelsitater. Problemet er at halve spillet er stealtseksjoner med en kjip indianer som bare har drittvåpen og er halt.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
I slutten av toern blir han ene prest fordi han skaut broren sin og så vier han den andre broren sin og er cool med at han er prest, så skal han liksom bli slem igjen? Fy faen disse spilla jeg bare
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fable 2 har en lang liste med ting som er dårlig eller direkte feil, og jeg er fortsatt villig til å gi det 10/10. Sier litt.
 
Vanskelig å si seg uenig der. Skjeldent jeg har spilt et spill med så mange irriterende momenter, bugs og annen elendighet men som jeg likevel rådigger. Fortsatt litt bitter over at spillet bugga sånn at jeg aldri fikk tatt questen der noen banditter stikker av meg ungen min etter jeg kjøpte det slottet, men det er kanskje et tegn på at jeg bør spille spillet igjen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forhåndsbestilte meg den der tilleggspakka til Dawn of War 2 her om dagen, og etter mye om og men fikk jeg endelig gratisgaven som fulgte med: Fullversjonen av Saints Row 2. Spilte det bittelitt akkurat, og... vel. Selv på denne forholdsvis opphora riggen kjører det bare såvidt akseptabelt, og det ser helt grusomt ut på maks grafikkinnstillinger. Hjelper ikke at jeg spiller som en sykelig overvektig cockney med Downs syndrom, men det passer ganske bra. Uansett, dette demonstrerer så langt både hva Rockstar gjør riktig og feil. Der hvor GTA IV har en satans treg start med masse dilldall før du i det hele tatt får lov til å gjøre noe mer enn å kjøre bil og slå inn et par skaller, har jeg i løpet av tjue minutter med Saints Row 2 sprengt istykker et rettslokale og spylt septik over et helt nabolag ("to earn cash and respect", som spillet velger å si det). Det er akkurat samme grunntanken som GTA IV, men det er omtrent dets rake motsetning hva utførelse angår - på godt og vondt. Det er morsomt, men det er også så amatørmessig laget at det bare er å gi seg over. Kontrollerfølsomheten har to innstillinger: Ulidelig treg eller altfor twitchy, HUD-en ser ut som om den er laget av en fjortenåring på arbeidsuke, og det er grafikkbugs ut av milde. Alt går for fort og har latterlige mengder overstyring, både folk og kjøretøy. Ja, og alle knappeikonene viser til mus- og tastaturtaster, bare for å gi meg et lite spark i pikken for at jeg bruker en 360-kontroller. Samtidig er det en stemning her som sannsynligvis ville føltes som verdens morsomste hvis jeg fortsatt gikk på videregående, og den har ikke helt mista sjarmen ennå selv om jeg er gammal og kynisk nå. Og gratis er fortsatt gratis, Chaos Rising skulle jeg uansett ha så dette er en kul bonus.

PS: Hvis du velger å kjøpe Chaos Rising selv, kan det hende at det blir litt mekking for å faktisk få spilt Saints Row 2. Jeg fikk ikke spillet i Steam-lista mi overhodet etter å ha bestilt pakka, så jeg måtte sende inn sånn support ticket til Steam for å få dem til å push butan eller noe. Og da de først gjorde det, fikk jeg den som gave, så jeg måtte gå inn og sende gaven til meg selv via epost. Gnnnh.
 
Blitt lite spilling i det siste men jeg har jammen fullført mitt andre RPG spill i mitt liv. Mass Effect 1 overbeviste såpass at 2'ern ble en selvfølge. Tok 37 timer å fullføre det som en god Shepard. Nå skal Dantes Inferno fullføres, er ca 5 timer i spillet på Hellish. Overraskende bra GoW klone. Nå jeg har fullført det så er det tilbake til ME2, denne gang som en ond faen. Gleder meg allerede. Bad Company 2 demoen har også fått en god del timer allerede. Har tatt meg fri fra jobb når Limited Edition kommer i postkassa. Da skal ingenting stå i veien for å åpne alt av våpen og utstyr. Neste måned blir heftig og blir et fint plaster på såret for all snø og kulde som har gjort livet mindre givende i det siste.