Jeg er som vanlig sein til festen, så jeg har brukt den siste uka på å runde Batman: Arkham Asylum. Jeg elsker snikingen; det er ofte helt åpent hvordan man velger å løse problemene. Målet mitt er hele tiden å ta ned alle uten å bli oppdaget, slik at de virkelig pisser i buksa av frykt for flaggermusa. Sånn sett minner det litt om Thief: Deadly Shadows, bortsett fra at du er Batman og har masse kule gadgets. Hele spillet er veldig godt gjennomført stilmessig; de har så og si spikra Arkham. Jeg liker også at de har fått inkorporert mange av de klassiske antagonistene uten at det blir en kavalkade av cheese. De små detaljer, intervjutapes og biografier man kan finne overalt gjør ting ekstra morsomt. Jeg levde meg inn i Arkham, og utforsking er noe jeg virkelig setter pris på i spill. Backtrackinga har jeg ikke problemer med siden områdene stadig endret seg og ting er såpass åpent. Man hadde hele tiden nye gadgets som ga gamle områder nye dimensjoner. Jeg elsker også snike rundt og plukke ned goonsa til Joker, så at man må gjennom områder flere ganger gjør meg ikke noe. Kampsekvensene er greie nok, selv om kameraet noen ganger ødelegger oversikten og gjør at jeg fucker opp de fine komboene mine. (raeg hver gang jeg sikter batarangen i kamp i stedet for å countre og mister multipliers og tar deng på grunn av det.)
Jeg pissa i buksa hver gang jeg møtte Scarecrow, jeg raega hver gang The Joker hadde satt opp en utspekulert felle, og jeg godta meg hver gang jeg kom til et åpent rom med masse dumme henchmen. Stemmeskuespillet er lekkert, og den deilige tauntinga til Mark Hamill satte virkelig kronen på verket. Jeg spilte selvfølgelig på vanskeligste vanskelighetsgrad, og siden jeg sperga helt ut har jeg samla inn alt av Riddler Trophies. Jeg har vel 94% gjennomført nå. Alt som mangler er å få tre flaggermus på alle Challenge Roomsa, men jeg sliter med kamprommene..
Shock & Awe!!!!!!11