Jeg impulskjøpte meg Global Agenda her om dagen siden jeg hadde kløe for hjernedød skyting og det er på salg; 19 euro hvis man kombinerer 25%-salget og en 15%-kupong, som alle får 5 av når man kjøper.
Sånn i et nøtteskall så er det TF2 bare at man sloss over territorier med en rpg-dude. Det er absolutt ikke en "mmo" i den sans at man løper rundt og quester - dog det finnes, men i en så enkel form at man kjøper ikke spillet for å drive med det. De fleste modusene er tatt rett i fra TF2 (payload, diverse control point saker, osv), mens det er et par nye også. Deres tolkning av CTF involverer at man manuelt kjører en robåt fra basen din til fiendens, mens man prøver å stoppe/ødelegge fiendens.
Man kan si at TF2 har mindre lægg og ser bedre ut, men GA er ennå et kurant valg hvis man klør etter TF2 bare med mer fokus på loot, skilltrær, og guild vs. guild hvor man sloss for eierskap over gruver og fabrikker.
Ang. loot og skills og slikt, så prøver dem å holde seg til at man ikke blir 'bedre' når man erfaringsnivåerer opp, bare mer fleksibel. En "Epic" hjelm med bare HP f.eks vil ha +1.5% mer enn den man starter med. Jeg har bare spilt i 3 dager og har nesten alle skillpointsa mine som man kan respecce gratis mellom kampene. Du skal ennå spille mye for å få ting med akkurat de bonusene du er ute etter og ha råd til å lage de beste moddene.
De har en demo hvis man er nyskjerrig. Ingen tidsrestriksjoner men man er cappet til level 12. "Mercenaries"-modusen er tilgjengelig fra 10 og er det man spiller mest av hvis man ikke er i guild. Det skal også nevnes at spillet er lagt opp til å kunne spilles i guild (eller agencies som dem kaller det) selv om man er asosial. Guildser kan velge å være åpne slik at hvem som helst kan joine via npc-er uten å måtte bli invitert og slikt dill.