Jeg spiller
Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition. Aner ikke hva det betyr at jeg har den ultimate utgaven, men spillet er kjempemoro så langt. Spiller med 360-pad og det fungerer som fot i hanske. Introduksjonssekvensen hvor du styrer Vader er rimelig ødelagt, men så snart man får kontroll over den Mystiske Lærlingen så blir det andre boller. Litt repeterende er det, og man må til dels lage sin egen moro ved å variere tilnærminga, men jeg gleder meg til å sette meg ned igjen.
På iPod-en spiller jeg
Mirror's Edge, som interessant nok er mer konsekvent enn 360-utgaven. Siden man bare gjør enkle bevegelser for å gjøre grove trekk som hopp, skli og ninjaspark er det begrenset hvor spennende utfallsrommet er i seg, men det er nok av innhold og ganske moro å prøve å gjøre perfekte speedruns. Tommel opp.
Har også så vidt startet på N.O.V.A., siden det fikk så strålende anmeldelser. Foreløpig er det et temmelig middelmådig skytespill med silkemyk grafikk – mistenker at dette er et eksempel på at ting får spesialbehandling fordi det er på iPhod, men vi får se.
Ellers spiller jeg en skokk av spillene
Stu listet som topp 50 av gratis ting på iPod, men lite av det jeg har sett så langt er bra nok til at dere trenger å mase med det. Space Deadbeef er en smart SHMUP, Lux Touch er en ganske interessant Risk-på-fem-minutter-variasjon, Jump Maze er en OK puzzler som totalt mangler utfordringskurve. 3D Checkers er finfint om man liker dam, som meg. Coin Dozer er en stor fornærmelse, men vanedannende, javisst.