Hva spiller du for tiden?

Starta såvidt på CIV5, elsker det. Kjører pæng og vitenskap all the way. Så etter 2 timer klikka spillet, og jeg hadde ikke savet. Aldri vært en stor fan av turbasert strategi, men siden jeg likte dette vurderer jeg å teste Shogun 2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Driver og setter meg litt inn i Dirt 3 her, og til å være et spill som handler om en sport jeg overhodet ikke har noe forhold til er det utrolig hvor lett det er å føle at å skjøre bil fort er ganske artig. Det er ingen simulator, men du kan slå av eller på hjelpemidler så du får det så lett eller vanskelig du vil. Klinka ganske fort over på Intermediate siden du på Casual omtrent ikke trenger styre bilen selv, og det neste blir å slå av kjørestripa foran bilen bare jeg blir litt mer vant med sakene.

Det jeg liker best er presentasjonen, pussig nok. Sjekka credits akkurat og det var såvidt jeg så fem-seks programmerere og like mange art-folk som hadde jobba med brukergrensesnittet, og det merkes at de har hatt det artig på jobb. Alt er hyperslick og stilisert med Triforce-symboler og digre isoporpyramider som flakser rundt, alle menyskjermer understrekes av bilen du brukte sist som skrenser rundt i ultraslowmo i ettermiddagssol med filtre og faen skrudd opp til elleve og såklart har de mekka egne mikser av alle de lisensierte låtene (som er jæla bra, bare sånn apropos, blant annet får man Leftfield og Hudson Mohawke samt noen riktig snasne klubb-remikser av noe som høres litt dancehall-aktig ut) slik at de blir synkronisert med hva du foretar deg i menyen. Av og til soser jeg rundt i menyen bare fordi det føles så fett å navigere hele kostebinderiet.

Uansett har presentasjonen utrolig mye å si, selv om spillet ikke er realistisk er det lite som føles kunstig med måten spillet formidler kontakten mellom bilene og underlaget. Å deise ned i en vanndam både ser, høres og føles riktig ut, og hver biltype har ulike egenskaper som kommuniseres glimrende mens du kjører. Det er også med ørten baner (med flere tilgjengelig via nedlasting, som for eksempel Monte Carlo-løyper, som jeg har punga ut for, lett verdt det), og alt ser helt fortreffelig ut (sjekk spesielt ut Battersea i London, komplett med skyline og togskinner det faktisk går tog langs osv.osv.). Så får det være greit at folka som kommenterer løpene dine er noen sosemikler, selv om en bestemt kis (visstnok en virkelig ræserskjører som heter Ken Block) bringer med seg god stemning på grunn av at det er rimelig tydelig at okay, dette her er han temmelig lite komfortabel med men det betyr penger i kassa så greit nok. "Phoning it in" er liksom ikke dekkende, det høres ut som om han dro rett i studio fra nachspiel og det er noen steder hvor han fniser over hvor teit det han skal lese opp høres ut.

Sånn spillmessig så er jeg som nevnt ganske nøyaktig ikke interessert i rally, men det har ikke så mye å si all den tid sporten stort sett går ut på å pløye over våtmark og landevei uten at alt går til faen. Det er også en del øvelser hvor du ikke kjører for bestetid, men heller får poeng for å dra stunts, og sånt noe bringer fram assosiasjoner til klassiske bilspill ala - jøss - Stunts og Trackmania og sånt kan man like. Alt i alt et kult spill jeg har tenkt å bruke mer tid på.
 
Kommet i gang med Siren: Blood Curse, som er mitt første møte med serien og så langt er jeg med. Synes de virkelig har naila den typiske feelingen til katastrofefilmer. Det skilte ekteparet er så erkecheesy som du får det i sånne type filmer. Shiboto-cammet er definitivt en mekanikk som får i gang innlevelsen. Tar meg selv i å sitte der med åpen kjeft og hyperkonsentrasjon mens man smyger seg i gangene. Det her blir bra.
For øvrig; hvis man har spilt på et mission og fått checkpoint-saver, kan man da quitte og fortsette derfra neste gang? Eller må man gjøre hele missionet fra starten?
 
Har akkuratt startet på Fallout: New Vegas, etter at jeg handlet på på steam for en billig penge. Har akkuratt kommet meg til Primm for å gjøre kål på noen kjeltringer.
Har prøvd spillet tidligere, men aldri satt meg for å spille det skikkelig, fant ut nå at jeg har gått glipp av en fantastisk perle :D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Starta Dynasty Warriors 7 i helga, og har fullført Shu, Wu, og Wei-kampanjene allerede. Istedenfor at hver av de spillbare figurene har hver sin kampanje med masse felles scener og brett, har Omega Force laget lengre kampanjer med hvert kongedømme hvor du får utdelt en figur hvert brett alt etter hvordan det passer med historien. Du kan selvsagt levle opp skillsene til den aktive personen, og det vil lagres og brukes i andre moduser. Det samme gjelder våpen man finner. I DW7 kan alle figurene bruke alle våpen, men de vil ha noen våpen de er flinkere med enn andre, og et våpen som er "deres." Dette kan du utføre et EX Attack med, et angrep som er unikt for denne personen. Ellers bruker DW7 de samme svakt angrep/sterkt angrep-knappene de alltid har hatt, men nå vil det sterke angrepet variere etter hvor mange ganger du trykket på svakt først.

Nytt av året er at Jing har en kampanje, og jeg er spent på hva som skjer i den. Wei har brukt å være den som varer lengst siden det er Cao Caos høyre hånd Sima Yi som etterhvert blir den som samler riket til Jing-dynastiet, men her stopper Wei ved Cao Caos død.

I tillegg er det Conquest Mode, som lar deg spille hvem som helst og ta over hele Kina, ett brett om gangen.
 
Tok frem igjen Gamecuben sist helg. Har begynt på Metroid Prime 2 igjen for 4 gang, og tenkte at denne gang skal jeg faen meg spille gjennom det! Med litt hjelp av walkthroug på youtube, så skal jeg klare det. Prime spilla er jo så forbanna vanskelig uten guide syns jeg. Tror jeg aldri hadde klart å spille meg gjennom det uten.
 
Har kjørt gjennom F.E.A.R. 1 + 2 + DLC de siste dagene da jeg faktisk ikke hadde spilt gjennom dem. Var på tide! Nå gjenstår bare 3eren, så får jeg starte på noe annet. Er litt å jobbe seg gjennom av backlogg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Killer7. Dæsken det ser bra ut på emulator.
 
Oooh. Sist jeg sjekka kjørte ikke Killer 7 på Dolphin. Kjøpte det av noen her for flere år siden, men det var amerikansk og jeg finner faen ikke freeloadern. Prøvde å spille PS2-versjonen før det, men den var bajseport.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Prime spilla er jo så forbanna vanskelig uten guide syns jeg. Tror jeg aldri hadde klart å spille meg gjennom det uten.
Jøss, det var aldri en tanke jeg hadde mens jeg spilte noen av de spillene. Du vet du kan sette på en hintfunksjon så du får beskjed hvor neste item/boss befinner seg? Er det utforskinga eller kamp du har issues med?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvor laster du spill? Laster kun de som jeg har eller har kjøpt før såklart.
Ække lov å diskutere sånt her, og hvis du ikke allerede veit hvor du får tak i piratkopierte saker har ikke jeg tenkt å fortelle deg det.

Men ja, Killer7 kjører rimelig bra på Dolphin nå. Eneste jeg har merka er at musikken og lydsporene i filmklippene ligger noen sekunder foran det som skjer på skjermen, og det er ingen kjempekrise.

Edit: Ja, og så ser det sånn ut:

 
Jøss, det var aldri en tanke jeg hadde mens jeg spilte noen av de spillene. Du vet du kan sette på en hintfunksjon så du får beskjed hvor neste item/boss befinner seg? Er det utforskinga eller kamp du har issues med?
Nei? Hvordan gjør man det a? Utforskinga jeg ofte sliter med og den backtrackingen. Alle bossene så langt har jeg klart å crushe på første forsøk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den er visst aktivert by default. Det dukker opp en "incoming scan data" om du bruker for lang tid på neste steg i spillet, så er det opp til deg å komme deg dit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
7687 x64.
 
Gått i FarCry her. Et spill som sprengte trynet mitt totalt da jeg så den realistiske fysikken på det gaming-programmet som gikk på Nørk2. At man kunne dytte en tønne ut i sjøen og se at den fløt realistisk var den amerikanske drømmen på sitt beste. Spilte meg vel halvveis ferdig da det kom, men var vel på tide å bli ferdig med det. Merker at det er en liten nedoverkurve i morrofaktoren jo lenger man kommer. Foretrakk definitivt finvær og pew-pew enn å traske rundt i trange og mørke ganger. Mangelen på quicksave og mutantmennesker med rakettkastere er hnnngf.

Satt for øvrig med et smøgg smil da jeg startet og tenkte hvor mye bedre dette var enn "oppfølgeren". Så er noe av det første som skjer at det kommer en kar i en bil og krasjer inni meg så vi begge sprenges. Dårlig flashback mao.