Hva spiller du for tiden?

Tilbake på jobb, noe som er bra, siden det betyr at jeg var nødt til å ta en pause fra Skyrim.

Den spillen, dere. Den spillen.

For å være litt mer matnyttig; det er naturligvis mye rart og ødelagt i spillet, men jeg er stort sett bare glad for at Bethesda endelig har begynt å få mange av mikrosystemene til å fungere – låsdirking, yay, sniking, yay — og at de har lagt til såpass mange nye mikrosystemer at det begynner å føles som en sim. Digger å smi mine egne sverd og rustninger, og i går smidde jeg mitt første hele sett med alverustning. I tillegg synes jeg selve actiongameplayet fungerer tilfredsstillende; ofte føles Skyrim som en smooth 2011-utgave av Ultima Underworld eller Arx Fatalis, og dét er intet annet enn fortreffelig.

Det er fortsatt litt leit at spillet er så klønete skrevet, og det er hundre ting jeg ville gjort annerledes om jeg var regissør, men alt i alt er dette noe av det rikeste og mest tilfredsstillende jeg har spilt siden Outcast.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg laga figuren min i går, klarte ikke bestemme meg for rustning-og-tunge-våpen-fyr eller bueskytter-berte. Sjekka raskt en google for hva slags nærkampvåpen som finnes, og ble serdeles skuffa over mangel på spyd og pulearmer.

Men da ble det tribal skytterberte så alt er greit!

Splitscreen med kompis:
Doritos Crash Course
Spill-versjon av TV-serien Wipeout(er vel det det heter?) der du styrer Xbox-avataren din gjennom hinderløyper. Var kult nok det her. Hektisk som faen til tider, og det er underholdning i seg selv å høre lyder som "HNNNNNNNNNGF", "NEEEEEEEEEEEEI", "WRÆÆÆÆ" når man tryner og blir tatt igjen. Det er gratis, så ingen grunn til å ikke prøve.

Joe DangerElastomania i racing-form. Korte baner og cluet for å vinne er å gjøre triks for å fylle opp turboen. Ble ikke spilt så lenge, men det virket kult nok.

Fant også ut av det var noe DLC til TNT Racers som ikke hadde blitt prøvd med en ny mode og to nye biler. Husker ikke navnet på moden, men det var i hvert fall at det gikk fortere som i den forrige DLC-en. Fortsatt det beste spillet, men håper de kjører på med en ordentlig mappack etterhvert. Genialt spill.

Også har jeg kommet i gang med Marine-campaignen i AvP3. Spilte meg til det siste kapittelet på én sitting, og det må være et voldsomt kort spill? Synes det er kult nok. Gjør ingenting voldsomt bra, men heller ingenting voldsomt dårlig. Kjedeligere locations sammenlignet med AvP2, men å fighte med xenoer er fortsatt kult. Lenge siden jeg har spilt en shooter der fiendene faktisk dodger tålelig bra. Absolutt godkjent.
Irritasjonsmoment de jævla audiologgene dog. Ut og inn av menyer alt for ofte. :argh:

D

Deleted member 91

Gjest
Crash Course var faktisk riktig så fett husker jeg, selv om fysikken til tider var litt mindre enn ... perfekt, så gjorde ikke det så mye. Hadde faktisk gledelig betalt noen MS-dollar for en kartpakke, ettersom det ble ganske teit når halvparten av spillerne kunne bretta utenat.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har akkurat begynt på Diablo 2. Tenkte det var på tide, siden treern kommer snart og det kommer til å bli noe hardcore linkings den hælja. Spiller med en Avalon som heter Tifa og jeg har nettopp gjort ett oppdrag. Ikke kjempekult hittil, men dette har absolutt potensiale.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Antar du mener Amazon, og Diablo 2 starter tregt men tar av etter hvert. Mange (dvs. de fleste) vil påstå spillet starter etter at du har peisa gjennom et par ganger og kan få skikkelig loot og styr. Du har tilleggspakka?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lord of Destruction er et jævla must, det hever spillet så mange nivåer atte hjelp.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ja, nå har vi kommet fram til at jeg har LoD og at jeg ikke aner hvor jeg fikk Avalon fra, så da var den saken grei.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Får si fra hvis du vil ha selskap.

Sånn ellers har jeg progejma Super Mario 3D Land de siste dagene siden den spillen eier. Ble ENDELIG ferdig med Special Worlds (dere som ikke er det: Gled dere til Special 7-4, jeg brukte minst 50 liv på den ene banen), ooog det viser seg at man får et morsomt bilde når man kommer så langt.
Så, ja.

Jeg elsker når folk syter over 'men atte jeg kanke fly' tilsynelatende uten å tenke over at flyving overhodet ikke ville fungert med banedesignet (som har streng kustus på skiftene mellom perspektiver, og som stort sett har en drastisk mindre åpen tilnærming enn 3/World/64/Sunshine) i SM3DL.

Forresten er det flyving i SM3DL, med propellhatten. Jeg liker de banene veldig godt.

Sveving. Det er sveving. Samma det, alt er elsk i det spelet der! Har framleis ein del stjerner å hente, men tok meg ein pause så storebror kunne nyte litt Mario.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, nå har vi kommet fram til at jeg har LoD og at jeg ikke aner hvor jeg fikk Avalon fra, så da var den saken grei.
Det med Diablo2 og hvor artig det er kommer veldig an på hvem som spiller. Jeg storkoser meg like mye i dag som jeg gjorde for 10 år siden, men mange av comradsene mine som også er gamere kommer seg ikke halvveis gjennom første act før de gir opp. Jeg liker bare å klikke på mange ting og få mange ting til å dø. Fugleperspektivet åpner opp for mange type strategier (aoe (OMRÅDEEFFEKTER) spesielt) man ikke får i første/tredjeperson. Jeg synes bare det egner seg bedre til "én mot mange" type kamper, som jeg synes er en del fetere enn "én mot et par-tre".

Er som regel med på no coppings jeg også. Det gjelder spill generelt og ikke bare D2. Hvis dere noen gang sitter å speller noe aleina og kommer på at "hei hadde ikke tomas denne spilen?" så erre bare å droppe meg en linje. Jeg har lov å si nei også vettu.
For tiden driver jeg å foreveralone-r Earth Defense Force litt, men har også Renegade Ops installert.

Apropos Diabloaktige spill, i dag skal jeg starte på Sacred 2 som endelig er blitt lagt ut for salg elektronisk i Nårge. Det er da objektivt sett det klart beste spillet i sjangeren siden man kan gå på Blind Guardian konsert inni selve spillet. Nesten like stas som gigsa David Bowie holdt i Omikron. =D

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Elsker introen til S2 sånn generelt. Så herlig cheesy og glorete. Ridder på demongorilla! Egyptisk robot med laserkanon! Indianerberte ridende på en gigantisk øgle med magiske piler!
Edit: Engel i høyhelte sko med sverd som skyter laser, ridende på diger hvit tiger!
Spilte det en del for non månter sia, men etter end stund følte jeg det krevde mer enn det smakte. Noe med at kampene kan være litt kronglete og jeg gir så til de grader faen i subquests og dill. Jeg vil bare knerte endbossen og pløye gjennom alt på veien.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Siden jeg endelig hadde en PC som kjørte Black Ops fint, spilte jeg gjennom det.

Jævla drittspill.
(Multiplayer er greit da, men ja. Nei. TF2)

Da bør du spille Renegade Ops next. Pløya litt i det i går siden jeg kom på det i forbindelse med deg og akkurat som Yetifar sa så var det jævla kult. Sånn energisk twin stick shooter i GI Joe setting.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fullførte Arkham City, aka GOTY 2011. Fett fett fett.

Men så kom jeg på … hva er egentlig det neste spillet som kommer ut som er verdt en sur sild?