Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ellers har jeg endelig fått prøvd litt Portal 2. Er vel litt over en time inn i spillet, og er overrasket over hvor klønete skrevet det er. Less is more er det noe som heter; det virker som skribentteamet ble byttet fullstendig ut mellom Portal og Portal 2 i hvert fall – GlaDOS er ikke til å kjenne igjen.
:eng: Han gjøken som høres ut som en mer bondsk utgave av Stephen Merchant heter Wheatley og er en annen personlighetskjerne enn Glados.

Alternativt kan du jo fortelle hva som er så gæærnt, kan ikke huske sist jeg spilte et spill som var like bra skrevet som Portal 2.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvis han er en time inn i spillet og ikke har møtt GladOS enda..

Ellers enig med Yetifar. Portal 2 ble rundet på temmelig få sittings og jeg smilte, humret eller lo så jeg skakk hele veien.

Spilte meg ferdig med marine-campaignen i AvP3 og sier meg litt skuffa over slutten. Hadde ikke forventa å bli blåst over ende eller noe, men irriterer pisset av meg at det er lagt opp til at man skal finne alle de audiologgene for å få vite alt. Fucken fake ass replay value yo
Bortsett fra det synes jeg det var en grei opplevelse. Litt for mange Half-Life 2-fengselet-minus-turrets-partier dog.

Vel da kan du glede deg over at Alien kampanjen bare er så som så og Predatoren suger balle fordi de kuka til livssystemet. :) Selv digga jeg Marinegreia og anbefaler spillet bare for den om man finner det billig. Noe man gjør.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Lodin lyver sånn halveis. Predator-campaignen eier fordi du er Batman in space.

Og hvis de hadde beholdt systemet med evig liv istedetfor at man må lade i de strømuttaka hvert femte minutt så hadde det eid her og.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ferri med Bulletstorm som ble kuppa for smådriks under julas steamsalg. Var pretty much Enslaved med bra gameplay. Likte skill shot systemet veldig mye i starten, men det blir old litt for fort, og jeg skulle virkelig ønske de gjorde litt mer ut av det. Synes også de var veldig flinke til å holde campaignen fresh og fast paced i begynnelsen, men mot slutten ble det litt vel mye arenafighting for min smak. Må også nevnes at spillet er utrolig pent til tider, mye pga. snasene post-prosesseringstriks seff, men hele art-directionenen på den overgrodde byen du sloss deg igjennom er veldig gjennomført.

SistebossErEnQTE/10

:eng: Han gjøken som høres ut som en mer bondsk utgave av Stephen Merchant heter Wheatley og er en annen personlighetskjerne enn Glados.
:eek: Nei atte det skjønte jeg ikke.

Alternativt kan du jo fortelle hva som er så gæærnt, kan ikke huske sist jeg spilte et spill som var like bra skrevet som Portal 2.
Igjen, jeg får ta forbehold om at jeg bare har sett begynnelsen av spillet, men det er smertefullt selvbevisst, vitsene bommer oftere enn de treffer, og det prøver rett og slett alt for hardt på å være morsomt, og på "å være Portal". Det største problemet er sannsynligvis at det er mye unødvendig prat, jeg føler at jeg blir sluset fra vits til vits og lasteskjerm til lasteskjerm med mye pauser mellom den meningsfylte interaksjonen.

Hva gjelder GlaDOS var det fett å møte henne igjen, men hun er plagsomt dårligere skrevet enn sist – i Portal 2 minner hun mer om dama i Misery enn hun gjør den vagt selvbevisste roboten jeg husker fra Portal.

Igjen, jeg skal spille dette mer, jeg sier bare at jeg er litt overrasket. Det hjelper ikke at oppgavene er mer repeterende og gjentar mye av det jeg gjorde i Portal – jeg antar akkurat den biten blir bedre seinere i spillet.

Det er rett og slett et mye tyngre spill på mange måter, fullt av kulisser og eksposisjon ingen ba om, og foreløpig med oppgaver som sliter med å fryde, og skriving som treffer målskiva bare unntaksvis.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
oerhört skrev:
[...]det er smertefullt selvbevisst, vitsene bommer oftere enn de treffer, og det prøver rett og slett alt for hardt på å være morsomt, og på "å være Portal". Det største problemet er sannsynligvis at det er mye unødvendig prat, jeg føler at jeg blir sluset fra vits til vits og lasteskjerm til lasteskjerm med mye pauser mellom den meningsfylte interaksjonen.

Hva gjelder GlaDOS var det fett å møte henne igjen, men hun er plagsomt dårligere skrevet enn sist – i Portal 2 minner hun mer om dama i Misery enn hun gjør den vagt selvbevisste roboten jeg husker fra Portal.
Du har spilt et annet Portal enn meg. Portal 2 er en komedie, forresten.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Enig i at GlaDOS var bedre i originalen. I oppfølgeren skulle liksom ALT hun sa være en jævla vits, og det ble rett og slett mer enn nok for mye av det gode. Greit nok at det er en komedie men faen i helvete jeg tar kvalitet over kvantitet ass.

Jeg liker både eneren og toeren veldig godt, men er stort sett enig angående GlaDOS. I eneren var hun som en skummel kraft som fulgte deg hele tiden toppet med mørk humor. I toeren føltes hun mer som en patetisk og etterdiltende bølle som gjentok de samme frekke kommentarene igjen og igjen, noe som var litt morsomt i seg selv men ja. Hun kom dog med noen gullkorn nå og da, det kan ikke nektes for.

Prøvde meg på coop mode her om dagen forresten, og jeg og min kompis klarte å starte på de vanskeligste oppgavene som vi egentlig skulle spare til slutt. Føltes litt antiklimatisk ut å komme tilbake til den huben etter en artig nok cutscene og begynne på nybegynnerbanene komplett med tutorials som PRESS Q TO GESTURE.

Nå har jeg blitt hekta på enda en fåkkings Roguelike og denne heter Tales of Maj'Eyal. Den er da hakket mer avansert enn Dungeons of Dredmor, men fokuset er fortsatt at det skal være brukervennlig. Det betyr såklart at det har grafikk istedetfor ASCII, kan styres med mus og ikke krever to uker med ploging av FAQs for å forstå reglene. Ekstraliv har man også. :p
Man har masse forskjellige klasser og raser å velge mellom og disse vil avgjøre hvordan spillet starter og hva som er målet. Dverg-fightere fek.s starter nede i en gruve hvor hele partyet untatt bestkompisen ens har daua og så skal man prøve å komme seg ut. Når det er gjort får man prompe rundt i en diger verden hvor alt er tilfeldig generert og det er mase questings. Levling går kjapt og greit og spillet digger å lesse på med loot. Så kommer det en dum skellington mage og curser en og man dævver iløpet av fem runder.
En ting som er artig er at om man lager seg en konto i spillet kobler det seg opp mot spillets hjemmeside og lagrer alle stats der. Man blir og kobla på en IRC server og kan prate med andre som spiller eller stille spørsmål. Det er fancy saker, men desverre litt ustabilt og ikke alle folka mine har blitt lasta opp før de dævva. Men men.
Om man kan leve med at et spill ser sånn ut så er dette awesome på pinne. At det er gratis kan heller ikke skade.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, folkens, jeg vil bare riste litt på huet og himle med øynene over dere som bare "jeg har spilt Portal 2 i en time og Glados er så teit assa" eller "Glados bare gjentok greiene fra Portal assa". Det er seriøst ikke vanskelig å henge med i svingene i historien til Portal 2.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er liksom det. Portal slutta med at Glados ble myrda, jeg syntes de tok det ganske elegant videre derfra. Ja, starten av Portal 2 er re-thread, det er mye prating og eksposisjon for at du skal skjønne omstendighetene fullt ut; dette er hva som gjerne kalles set-up. Det fine med Portal 2 er uansett at det er et lite strekke på starten hvor du MÅ vente på at spillet skal ta deg igjen, resten av tida peisa jeg av gårde og stoppa bare for å se meg rundt når det dukka opp noe nytt og spennende (mao. ganske ofte).

Jeg koste meg stort med Portal 2 og hadde ikke noe problem med historien, men jeg foretrakk hvordan GlaDOS ble utført i eneren. Wheatley var dritdigg syntes jeg, og det var moro å
teame opp med GlaDOS

For ordens skyld: Det er ingen som har sagt at det er vanskelig å henge med i svingene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
oerhört skrev:
For ordens skyld: Det er ingen som har sagt at det er vanskelig å henge med i svingene.
Nei, jeg blir bare litt oppgitt når du gjør deg såpass dum at du ikke klarer å lese starten av Portal 2. Og samtidig slenger faens Riven på adventure-topplista.