Hva spiller du for tiden?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Fint å høre, hadde selv mistet trua etter jeg kjøpte alle Jurassic Park-episodene og bare fullførte to. Mulig jeg plukker dette opp.

Hvordan kan spillbarheten sammenlignes med andre skytespill da? Kan egentlig ikke se for meg Telltale være så flinke på den sjangeren? Og teknisk, kjøres spillet mykt?

Haha, det er ikke et skytespill. Det er fortsatt en pek og klikker og jeg vet ikke hvor forskjellig det gjør ting fra actionen i JP, men det føles intuitivt. Klart fordel å spille med gamepad ihvertfall.
For meg kjørte det greit, men det bør det og. Fyren som anmeldte for RPS hadde litt lydproblemer og andre buggz. Er vel som det pleier med TT sine titler.

Jeg mistet troen når jeg leste at det ikke var så grafisk voldelig som tvserien. Men det er nødvendigvis ikke en dealbreaker hvis historien er tilsvarende som i serien, og gameplayet ikke er skrot.

Det er så grafisk voldelig som det kan bli i den motoren med den grafikken. I en scene dreit jeg i å hamre på A når en zomble pressa seg mot meg for å se om man faktisk kunne dø (siden det er et adventure spill) og det kan man. Han fikk strupen rivi ut og så begynte zomble'en å rive ut tarmene hans for å nomme på. =D

Jeg må bare applaudere Collecting Smiles for en suveren app til 3DS'en, Colors! 3D. De siste par dagene har jeg sjekka endel i galleriet dems, og det er helt vilt noe av det som ligger ute, denne for eksempel er helt enorm i 3D.

Anbefales til alle med en 3DS og med en bitteliten interesse for spillkunst.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Begynte å spille Dragon Quest V: Labben Til Den Brukbare Brura i dag, og det ble visst fire timer totalt. Ikke dårlig!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spillegal tar esport på stadig mer alvorlig alvor, kan vi se her.

Ellers fikk jeg, takket være alles bestekompis jojinge, et gratis eksemplar av Shoot Many Rowboats på Steam her før helga og det testa jeg i dag. Det er da et plattformspill med masse skyting, og et musikkspor som sikkert er gørfjongt for folk som elsker monoton bluesrock-impro. Målet er å sidescrolle seg gjennom forskjellige baner mens man - dere gjetta det - skyter hæl mætti robbotter. Man samler opp muttere når robåtene tar kvelden, og så kjøper man seg nye våpen og mer utstyr for mutterne. Mens man sitter på dass. Oooog det er det hele, men det er en ganske finstemt skytemotor som ligger bak her, og når tempoet blir skrudd opp (noe som bare skjedde i Survival-banene da jeg spilte på Normal) blir det viktig å mestre flyten i spillet. Det er godt konstruert, men ganske uambisiøst. Det har også den der bisarre redneck-fetisjerende stilen jeg ikke kan begripe at noe menneske kan synes er ålreit, men kanskje det er meg det er noe galt med. Stygt er det uansett.

Så, ja, jeg kan lett se at dette er et tut og et halvt i flerspiller, men jeg hadde det artig nok aleine siden skytinga er så finjustert.

Pløya gjennom Sjanglende Daue og det var godsaker! Pen visuell stil, godt skrevet og valg som er dritt vs. dritt, noe som passer scenarioet dritbra. Gameplayet er fult ut Heavy Rain og hvis Jurrassic Park er så rau som jeg hører så kan jeg meddele at Tell Tale har skjønt hvordan de skal gjøre det denne gangen. Det er jo et godt stykke under utførelsen til Heavy Rain (detaljene og produksjonen er ikke i nærheten av samme nivå), men det er bra nok og det passer formatet helt supert. Gleder meg til neste episode!

Kan vel nevnes at hovedgrunnen til at JP sugde så mye midd var at de halveis uti produksjonen fikk beskjed om at spillet skulle gis ut på disk til 360. Det betød at de måtte mekke hele greia i ett og ikke fikk utsette det så det ble en helvetes rush job.

Pløya gjennom Sjanglende Daue og det var godsaker! Pen visuell stil, godt skrevet og valg som er dritt vs. dritt, noe som passer scenarioet dritbra. Gameplayet er fult ut Heavy Rain og hvis Jurrassic Park er så rau som jeg hører så kan jeg meddele at Tell Tale har skjønt hvordan de skal gjøre det denne gangen. Det er jo et godt stykke under utførelsen til Heavy Rain (detaljene og produksjonen er ikke i nærheten av samme nivå), men det er bra nok og det passer formatet helt supert. Gleder meg til neste episode!
Overraska over demoen. Kan plutselig bli et kjøp av dette.

Demoen til Ninja Gaiden 3 fikk seg også en runde, og er ikke helt sikker på hva jeg synes. Vet i hvert fall at klatringa sugde like mye som jeg trodde på forhånd.

Da hadde jeg nok spilt betaen som ble lekka for flere måneder siden. Steam slapp dette og Binary Domain rett etter tolv siden de bruker Steamworks.
Har dævva to ganger allerede så dette er klart Risen.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Har spilt litt mer legend of grimrock. Vel, spiller på hard nå og tenkte at dette er jo dritenkelt. Så kom edderkoppene og ting eskalerte betraktelig.
Spillet lider til tider av helt utrolig teit AI. Vet det er begrenset hva de kan gjøre på med dette rutenettet man går på i realtime og ingen diagonaøe attacks, men likevel noen ganger gjør de sånne som virkelig får deg til å riste hoden din.
Men alt i alt en knaløfettspill hittil og har på følelsen av at jeg kommer til å spille dette flere ganger.
En siste ting, og det er at jeg føler kansje at rogue er en klasse som ikke trenges i spillet, kansje merkelig , men sant.

Men ja, liker du dungeon crawlers er dette spillet for deg! - AintItCoolNews
Lenge siden Tom Hanks engasjerte så mye som dette. - EMPIRE
Tenk om verden var sånn. I kuber liksom. -Tonje-Lill Trusesen fra Jessheim

Spillen eier og du vil like det hvis du liker ting som er morsomt å spille.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Definitivt.

Mens jeg endelig fikk låst opp mitt eksemplar av Binary Domain, tredjepersons-coverskytespillet absolutt ingen så fram til da det kom til konsoller for to måneder siden. Nå er det ute til PC, og sett bort fra noen fantastisk lite imponerende alpha-glitches er det en grei PC-port. Bortsett fra at selve sjefsgimmicken - stemmekontroll - ikke gadd å fungere, da (du kan slå den av og bare bruke knapper isteden).

Det er da et veldig japansk spill, sånn på den måten at det foregår i japan, men det er amerikanere og europeere (pluss ei kinesisk berte) i hovedrollene og dermed blir det den jævlig sære og ostete "detta er sånn amerikanere er, ikke sant?"-vibben som dominerer. Sånn sett liker jeg egentlig plottet, for det er gode skuespillere ute og går her, som klarer å jorde en rimelig opplagt og døll scifi light-historie (kort fortalt: Nær framtid, robotene har gjort opprør, nå er det roboter ute og går som ser ut som mennesker, snik dere inn i Tokyo og arrester kisen som står bak). Det er også veldig Japan-streit i den visuelle stilen; hyperrealistiske figurer som er utsøkt animert, og stygge på en måte som er noen univers unna Gears of War.

Nevner Gears for uten det hadde det ikke vært noe Binary Domain. Det eneste BD legger til, er et snekent kombosystem som gir deg mer spenn for å lemleste robåtene før du knerter dem, og deler ut bonuser for lagarbeid, skillshots, multikills og sånt. Det, og et ordresystem som bygger videre på det fra Gears (som jeg brukte sånn cirka null ganger i løpet av alle tre spillene); i tillegg til å gi ordre kan du svare på chatter fra lagmedlemmene dine, og hvordan du håndterer situasjoner bygger opp eller bryter ned tillit hos dem. Har ikke spilt langt nok til at det betaler seg helt ennå, men jeg liker ideen.

Jeg liker også skytinga, som er bunnsolid og en anelse raskere og lettere (som i, mindre tung) enn Gears. Jeg skulle ønske jeg kunne trekke fram sammenligninger til Vanquish her, men hastigheten er godt under det. Likevel er det flere fiender på skjermen samtidig enn i Gears, og du får mange ulike våpen og gode anledninger til å bruke dem, så sammen med kombosystemet er vi ikke milevis unna. Og: Det har vært flere små setpieces allerede, og ikke en eneste QTE. Takk for det.

Uansett, jeg ble litt positivt overrasket av plottet i Binary Domain, antageligvis fordi det er Toshihiro Nagoshi som har designet. Nagoshi står også bak Yakuza-spillene, en serie som er jævlig glad i lange og utbroderte plottlinjer levert på en uanstrengt og troverdig måte. Dette ser man lett i Binary Domain; det er ikke på langt nær så mye prating, men figurene og situasjonene er evig mye mer sympatiske enn i f.eks. Gears of War eller det meste annet vestlig skyteopplegg.

Så, selv om favoritten blant japanske coverskytere hvor du møljeherper roboter fortsatt er Vanquish, er ikke Binary Domain noen skuffelse hittil. Skal definitivt pløye videre og se hvor det havner.

PS: PC-porten kjører som olja smør på riggen min, med unntak av de tidligere nevnte grovstygge alpha-glitchene (vann har sjakkbrett-mønster og glitcher inn og ut konstant).

Har du mulighet til å plugge i en 360-kontroll og brukke mikken til den? Vistnok den eneste folk har fått til å fungere sånn nogenlunde på PC. :ehm: