Hva spiller du for tiden?

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Har den siste tiden kasta bort alt for mange timer på to av årets skuffelser.

Asscreed 3

Dette spillet hadde jeg få forventninger til. Jeg har spilt gjennom alle forgjengerne, og var ganske lei av å få servert den samme gamle tamme historien, og det samme spillet i ny innpakning. I år var året jeg skulle hoppe over Asscreed serien. Det var helt til jeg leste hva folk og anmeldere synes. Dette skulle jo være så nytt og fint og flott. NOE HELT ANNET ENN TIDLIGERE!

Skuffelsen var stor da jeg allerede etter de første par timene innså at historien like dritt som vanlig. Connor er mindre spennede hovedkarakter enn Desmond Miles (det skal en del til altså!). Gameplayet var AKKURAT det samme som før, bare at flyten var enda dårligere og mengden bugs var overveldene. Ny tidsepoke, snø og trær lurer ikke meg! Har fullført 30% av spillet. Nå er jeg ferdig. Gidder ikke mer. Kommer aldri til å røre Asscreed igjen.


Need for Speed: Most Wanted 2012 A Criterion Game

Hvis man skal være like pretensiøs som Kojima når man navngir et spill, så bør man i tillegg levere varene. Det gjorde ikke Criterion denne gangen. Hot Persuit var fantastisk. Most Wanted har ingen sjel. Byen er livløs, kjedelig. Løpene blir gjenbrukt og gjenbrukt og gjenbrukt. Frustrasjonen er også ENORM til tider. Jeg orker rett og slett ikke vente 2-3 sekunder før jeg kan begynne å spille igjen etter HVERT JÆVLA KRÆSJ (jada jeg vet at dette er varemerket til Criterion, men nå er vi lei OK!? Finn på noe nytt). Jeg har prøvd intenst å fullføre med alle bilene og alle banene, men det er så vidt jeg orker å fullføre en bil (5 løp) om dagen! Dessuten blir man disconnecta fra Autolog omtrent en gang i kvarteret, så jeg gidder ikke snakke noe mer om hvor ræva online delen er.


Nå skal jeg begynne med Far Cry 3. Farg meg skeptisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så joda spilte litt Triple Town i dag.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dritfet forklaring Jonathan, den der ga mye mening.

Men ja, det er en minnelekkasje eller noe dritt som slår ut etter en stund. Er sånn på Facebook og de har jaggu latt den være i standalone-utgaven også. Bare å restarte så skal det funke greit.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
nei altså. Det jeg opplever er at når jeg plasserer ting så er det akkurat som det er litt hangup på selve plasseringen. trykk, vent noen mikrosekunder også BLÆM plasseres den. Det føles ikke like responsivt som på mobben.

Edit: Kan han noe med at jeg spiller boom town-modusen mest, som jeg forøvrig ikke har sett i datapeseversjonen ennå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa mobilutgaven istad, og du har rett. Var forsåvidt klar over det også, men jeg har spilt web-versjonen myyyye mer enn mobilversjonen så det er den jeg er vant med.

Men ja, Triple Town er gruelig godt designet, så det er litt synd at det er programmert på fylla.



Sånn for referanse tar Firefox med 51 åpne faner i skrivende stund litt under halvparten så mye minne som det der. Det KAN så klart hende at Flash må ta noe av skylda, men ikke en gang Zynga klarer å få så mye slowdown i de greiene jeg har spilt som Spry Fox har fått til, sååå... signs point to learn2code.

PS: Hadde ikke testa Smellby-modusen før istad. Den var artig, skulle ønske den var i web- og desktop-versjonene.
 
Runda Arkham City på Wii u i går. Awesome spill, men jeg ble drittlei de gangene når et billig håndvåpen er farligere enn gønnern til Mr.Freeze, eller minene som jeg konstant tråkket på osv osv.
Nå må jeg se og få (pult) satt i gang med Zombiu for fullt. Lodin inspirerer meg.
 
Det finnes det ingen grunn til siden jeg døde tre ganger på survival i går. Første gang når jeg klubba til en kis med gasstank, andre når lommelykta røyk så jeg ikke fant ei dør og ble tatt bakfra og til sist når jeg ble grabba tak i og nomma selvom jeg hadde mesteparten av livet mitt igjen. :penga:
 
Jeg coppa Warriors Orochi 3 til WiiUen og det eier. Delvis gikk jeg for det av morbid kuriositet for å se hvordan et fullt spill kjører fra ekstern hardisk og hvor lang tid det ville ta å laste ned og delvis fordi jeg har hatt lyst til å teste det en stund. Ihvertfall kan jeg med sikkerhet si at å laste ned 16 gig til maskina tar laa~ng tid, men det kjører ihvertfall helt fint. Kan ikke se for meg at ladetidene er mye lenger enn rett fra plata eller den interne disken og det er jo flott.
Orochi 3 er da som man forstår av navnet det tredje i serien. Settingen er at alle folka fra Dynasty Warriors og Samurai Warriors spilla allierer seg mot demoner og historien er naturlig nok et totalt clusterfuck som resultat. Denne gangen har alle untatt tre av folka allerede blitt drept, men ved hjelp av en magisk Macguffin-jente blir de dratt tilbake i tid. Målet så er å farte rundtomkring i Japan og Kina til tidspunktene hvor folk ble drept i slag og rette opp alle feila fra i går.
Jeg sleit allerede med å holde styr på folka fra DW og aner ikke hvem andre enn Nobunaga og noen andre daimyoer fra SW er siden jeg ikke har spillt de, men det spiller ingen rolle. Det er samme spillet som alltid, man har digre slagmarker hvor man farter rundt å dreper alt. Litt strategi er det som vanlig siden man ser på kartet hvor allierte trenger hjelp, men vanligvis holder man seg på frontlinja. Det er hjernedød buttonmashing hvor man dreper flere tusen fiender i hvert slag og det er sånn jeg liker det.
Jeg liker og at de lar en spille med tre folk og skifte dem ut og mekke komboer. Veit ikke når de introduserte den mekanikken, men det lar en velge og vrake i over 200 sinte asiater og sånt kan man like. Man kan og like at Ryu Hayabusa er med i spillet av en eller annen grunn. :p
Spillet bruker desverre ikke den nye padda til noe særlig. I single player foregår akkurat de samme tinga på begge skjermer og det er synd. Kartet kunne godt vært på den nederste skjermen siden man fortsatt må pause for å få skikkelig oversikt over det. Om ikke annet betyr det at man kan spille på dass eller i senga. Om man spiller to stykker kan en se på TVen og den andre på kontrollen og det er i det minste en fin ting siden split screen alltid har vært no drit med disse spilla.
Er vel bare Thinaran og jeg som liker denne serien på forumet, men men.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Har lenge vurdert å skaffe noe fra den serien. Er forøvrig jææævlig glad i Sengoku Bashara, og det er også kliss likt Dynasty Warriors og hele den greia der. Helvete heller, er en sucker for den type buttonmash'n'slash at jeg elska dritten ut av Fist of the North Star
 
Har savnet noe skikkelig i den stilen som Lodin nevner siden Dw 3. Og mann som jeg var hekta på det spillet.
Lu Bu >.<

Ihvertfall så var vi en tur på Toys´r us på alnabru i dag, og blakka oss på leksaker til terroristene her i huset.
Og på veien hjem sier kona "Stopp, på cc vest, jeg har glemt no"
Også kommer ho ut med sånn 9 pack med 0,5 carlsberg og sonic all stars transformed til Wii U.
Så nå er jeg en brisen Wreck it Ralph, eller om dere vil, Rive Rolf.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Haha, Fist of the North Star var et hjernedødt spill. Aldri spilt Samurai Warriors-varianten eller Orochi. Kommer nytt Dynasty Warriors i Japan i Januar så holder meg sikkert til det, men Orochi frister …
 
Det er akkurat samme greia bare at jeg troo~r man kanskje ikke får hester også bytter man mellom tre helter istedetfor å dille med livvakter. For meg var det virkelig et friskt pust at det første man gjør i spillet er å denge en diger fåkkings hydra istedetfor de samme jævla tullingene i gule turbaner. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ser at SFxT er på salg for tiden. Er den verdt å plukke opp for €10 hvis jeg helst bare planlegger å prompe i singleplayer en par kvelder? Eller er det helt togvrak?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er vel bare Thinaran og jeg som liker denne serien på forumet, men men.
Hei hei, jeg tør minne om at jeg eier både Sengoku Basara: Samurai Heroes og Dynasty Warriors NEXT, og liker begge to. Ikke kjempegodt, men de er ålreite.
Ser at SFxT er på salg for tiden. Er den verdt å plukke opp for €10 hvis jeg helst bare planlegger å prompe i singleplayer en par kvelder? Eller er det helt togvrak?
Spørs helt hva du er ute etter. Jeg synes det er stor stas å prompe rundt i singleplayer i det selv. Det er enklere og - iallfall med tanke på Gems - mer jalla enn Street Fighter IV, men tag-dynamikken og de mange måtene du kan slenge sammen comboer på (det er rimelig sjenerøse combo-vinduer i spillet, kanskje litt for sjenerøse vil sikkert noen mene) gjør at det likevel får sin egen identitet. Skal ikke påstå at det er like bra som SFIV, men jeg koser meg når jeg spiller det. Du kjøper såklabbert på pese sånn at vi kan bli tag-buddies. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Synes det er ålreit, jeg. Det er et par ambushes på hvert brett du klarer lett om du ikke sover, og bosskampene er litt som Infinity Blade og flere spill burde være som Infinity Blade.
 
Ikke no QTE her, men jeg døde to ganger istad og småræga. Problemet er at det kun er japanske stemmer så man må lese teksten og det er litt stress. Resultatet er at jeg ikke får med meg at folk holder på å daue. De kunne godt lagt til en jævla logg så jeg aner hva faen som foregår.
Men men, Cao Cao er fiende på neste mission så jeg regner med jeg greier å raske med meg de beste folka fra DW snart. ^^