Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kjøpte med SC2 ved launch, men endte med å bli mye mer opptatt av å se på turneringer enn å spille selv. Jeg tror jeg har én seier mot et krampenek (om vi ser bort ifra de første to rundene mot Jante før han ble mye bedre enn meg, skal ikke mye til serru), ellers får jeg så mye juling atte hjelp.

Jeg liker å slappe av med spill. Selv Dark Souls og lignende er chillax, selv ZombiU som gjør meg tidvis anspent har en avslappende effekt til syvende og sist (tror Agradula kommenterte noe om spillestilen min ila streamen), men SC2 er stressende som faen. Jeg orker ikke bli bedre fordi man må være så jævlig hyperfokusert for å få til noe som helst. Jeg greier meg det første minuttet, men etter det er det for mange ting på en gang og man må sperge helt rundt på kartet for å holde kontroll på alt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Første Starcraft-matchene mine på masse år, så det tok jo noen runder før hjernen fungerte. Det var forresten i betaen. Fant fort ut at jeg ikke er ADHD/sperg nok til å gjøre det bra, så da gadd jeg ikke kjøpe det heller.
 
Brukte evigheter på å loke rundt i et område av ZombieU nå på leit etter en kar. Jeg var sånn nogenlunde sikker på hvor han kunne være, men ikke faen om han dukka opp.
Etter dritlang tid og dilling rundt på andre områder dro jeg tilbake og da viste det seg såklart at han ikke hadde spawna de tre første gangene fordi jeg gikk inn på kartet fra gal side. :argh:
Men det eier fremdeles da.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg finner folk i safehouseområdet omtrent hver gang jeg går dit nå, folk dør der hele tida.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Første Starcraft-matchene mine på masse år, så det tok jo noen runder før hjernen fungerte. Det var forresten i betaen. Fant fort ut at jeg ikke er ADHD/sperg nok til å gjøre det bra, så da gadd jeg ikke kjøpe det heller.
Merka det samme nda jeg kjøpte det rundt lanseringen. Gøy å bare fjerte rundt med casuals, men med en gang det forventes at du skal ha kontroll på en mental sjekkeliste (les: ranked) så er det bare mas og stress.
 
Da var Far Cry 3 fullført.(main storyen)
Og den alternative slutten jeg valgte var litt meh. Jeg så den andre på Youtube litt etterpå og den var nesten like meh om ikke litt mer interessant. Men kan man forvente noe mer av et spill egentlig? Jeg valgte å drepe venna og joine citra.

Stort sett ble jeg litt skuffet over veien historien tok etter man kom til den sørlige delen av øya. Det ble mindre av den psykedeliske mystikken som var tidligere og flere klisjeer og uoriginale ideer etter hvert. helt fra starten av spillet får man en følelse at det skal bygge seg opp til noe mye mer spektakulert og ikke minst originalt enn hvordan det utvikler seg etterhvert. gameplayet er det derimot ikke noe å si på, bortsett fra at det er jævli' bra.
Til tross for det storkoste jeg meg med spillen og det lander nok på 9/10 for min del. Det gjenstår fortsatt å sjekke ut alle sideoppdragene og det andre dillet man kan gjøre, og multiplayeren selvsagt, så jeg har nok ennå ikke lagt det fra meg helt.
 

Mako

Two-headed
I denne eksamenstiden har jeg fyrt opp min gode gamle Nintendo 64, blåst støv av kassettene og tilbrakt kveldene med Majoras mask og Beetle Adventure Racing-kamper med hybelnaboen.

For de som ikke vet det er Beetle-spillen en kryssning av Mario Kart og <insert random bil/fartsspill>, og et helvetes artig multiplayerspill. I battle-modusen går oppdragene først og fremst ut på å kjøre dritråe bobler rundt på en bane, samle marihøner i ulike farger og finne våpen og annet godis. Denne godisen brukes på motstanderne som blåses i fillebiter med den konsekvensen at de mister marihøner. Når en spiller har fått tak i alle marihønene er det om å gjøre å komme seg til utgangen mens de andre spillerene gænger opp for å drepe deg.
I racing-modusen er det akkurat samme greia, bare at marihønene har flydd vekk, og det er kun om å gjøre å komme først i mål. Tricket i denne modusen er derimot å hele tiden finne snarveier, som det er plenty av. Disse kan gjerne være å kjøre inn en random låvevegg, eller å tilfeldigvis bomme på brua og tryne ned i en hemmelig vei under vannet. Såklart er våpen, koselig musikk og god stemning inkludert i hele spillen.
 
Jeg har nå kjøpt the Walking Dead - the Game fra Telltale games over steam. Har rukket å spille igjennom de to første episodene og det klør veldig i fingrene etter å starte på nr.3

Basert på de to første episodene så er det her absolutt verdt pengene. Jeg var ganske skeptisk etter at Back to the Future - the Game ikke var spesielt gøy i lengden , det føltes ganske sjelløst og karakterene ble mer og mer corny, men damn hvor the walking dead har overbevist så langt.
Karakterene føles ekte og stemningen er akkurat sånn den skal være ! Vil nesten påstå at karakterene i spillet engasjerer mer en karakterene i tv serien

litt av motivasjonen min for å kjøpe spillet , var rett og slett for å støtte telltale sitt neste prosjekt som er basert på min favoritt tegneserie igjennom alle tider nemlig Fables !!!!!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter å ha sett Lodin slite med å plassere noen kasser og tømmerstokker på lørdan, kom jeg på at jeg jaggu har en ikke fullført utgave av Trine 2 på en maskin hvor jeg ikke får superlys grafikk, men snarere full smæle med AA og awesomefilter og hele pakka så da har det blitt litt Trine 2 denne uka.

Og, vel, det er Trine 2. Ikke oppfølgeren til en forhenværende norsk spydkaster, men et action-plattform-fysikkspill hvor du kan velge mellom å spille som en trollmann som kan mane fram kasser og planker, og ei tjuvdame som har slengkrok og pil og bue. Du kan ikke velge å spille som han teite ridderen fordi han suger. Dette er forsåvidt helt likt Trine 1, bare bedre på alle måter. Bedre grafikk (det ser helt awesome ut, og krever ikke enormt mye av maskinen), bedre greier du kan oppgradere for XP-et ditt (flere ting å mane fram for trollmannen er rimelig obligatorisk, eksploderende brannpiler til tjuvedama gjør at ridderen blir enda litt mer overflødig), og bedre puzzles.

Når det er sagt, er det fortsatt puzzlinga som er litt akilleshæl her. Portal-serien har en fantastisk flyt som gjør at du hele tiden føler at løsningene på oppgavene er skikkelig elegante, men akkurat den flyten er mye mer stakkato i Trine. Det er mange oppgaver jeg bare bruteforcer ved å bygge noe vaklevorent med trollmannen, rett og slett fordi det ikke er rom for noe mer oppfinnsomt. Men... det er ikke så farlig. Jeg har sikkert kommet på mange løsninger utviklerne aldri hadde sett for seg, fordi jeg liker å løse ting ved å mekke helt presise greier som bare fungerer hvis en bestemt quirk i fysikkmotoren kan bli aktivert, for eksempel. Tårn som bare kan holde seg oppreist i de to sekundene det tar meg å klatre opp dem og over en hindring er mye brukt.

Så, ja. Kampene føles fortsatt intetsigende, mest fordi det bare er å hoppe unna angrep og spamme brannpiler. Heldigvis er det ikke så ofte spillet finner ut at du har puzzla lenge nok og må slåss i førtifem sekunder. Resten av tida bruker du på å få inventaret til å sveve rundt, brenne gobelenger i hjæl, slenge deg rundt som en annen klatremus og sånne fysikkbaserte ting som er morsomme. Og ja, det har mye å si at det er så sabla flott. Liker'e.
 
Det som var mest fascinerende når jeg og Buggz tok en runde var at pusslene stort sett blir helt ødelagte av multiplayer. Omtrent samtlige av dem kan løses ved at en spiller er trollmann og leviterer de andre over gapet og så skifter noen til trollmann og leviterer han første. Det er en merkelig designavgjørelse. :ehm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er derfor du kan velge om du vil ha med spiller-levitering når du schpellær multiplayer.
 
Joda, men er det noensinne noen som ikke har hatt det på?

Ellers da? Ble akkurat nesten drept av no sinte emuer eller no i Far Cry 3 så dette eier.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har egentlig lyst til å slå av player levitation ved neste coopmulighet, rett og slett fordi jeg aldri følte at vi løste et eneste puzzle i løpet av hele sesjonen vår med spillet. Vi må ordne voicechat til neste gang og for litt mer awesome coopings i stedet for semitilfeldig vralting rundt og løping videre. Det ble litt for mange teleports fordi noen hadde løpt videre, jeg så mange hemmelige veier og ting jeg ville samle uten å greie å få kommunisert det på et vettugt vis, og i noen tilfeller var det frustrerende å se en løsning uten å kunne kommunisere det videre slik at vi også der endte med å bare trollmannhacke oss videre.

Jeg tror det spillet kan være veldig festlig i coop, spesielt siden det ble ganske god stemning av 3-playeren under streamen, spillet har litt for lett for å bli trollet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, da var det over. Kan bare kaste resten av spillsamlinga nå.
This is the ultimate hardcore version of Triple Town. There are no in-app purchases of any kind in the game. There is no DLC. When you buy the game, you get everything it has to offer with that purchase.
Det er vel litt synd på ungen min som må vokse opp uten pappa, men dette må nesten Triple Town bestemme.
 
Etter at Sharkman nevnte Resident Evil 6 i røverkjøp-tråden, måtte jeg slå til med en bestilling, og jeg fikk det i dag.
Spilte det sikkert i ca. 3 timer, og det er først nå jeg forstår hvorfor det ikke er så godt likt av folk, det er jo blitt til Resident of Wars/Gears of Evil... OK, ikke helt da, men dere skjønner greia. Kontrollene sugde balle (uten at jeg har sjekka endringsmulighetene) og siktinga var veldig knotete. Kan ikke huske 4'ern og 5'ern var sånn? Hva har Capcom gjort for no'? :(

Mens jeg satt å nerda på det møkkaspillet, dukka det opp en melding fra Hakara som ville utfordre meg i Fifa 13. Og slik gikk det;


Takk for kampene, Hakara. :riffa: