Hva spiller du for tiden?

Venter på Xbox 360, selve konsollen kom til postkontoret i dag (men får ikke den føkkings hentelappen før i morgen), og spillene kommer til postkontoret i morgen (men får ikke den føkkings hentelappen før torsdag). Så nå prøver jeg å finne noe fett å spille på PC. Har en del wii-spill jeg ikke har runda: Twilight Princess, Super Mario Galaxy, Mari Kart, Metroid Prime 3, Resident Evil 4 (sånn apropos, finnes det ikke cheats til spillet? Har lagret i en situasjon hvor jeg er rimelig fucked, og klarer ikke komme med videre), Resident Evil: The Umbrella Chronicles, No More Heroes og Okami. LOL, liksom, er bare ikke motivet til spillene for tiden, sånn bortsett fra RE4 hvor jeg bare sitter fast.

Har Painkiller liggende, aldri spilt det før nå. Kom et stykke på første bane. Virker rimelig fett. Men møter man på mer varierende fiender og banedesign etter hvert?

Ble ferdig med storyen te GTA IV her om dagen, og tar nå en pause fra det. Får heller ta 100 prosenten siden en gang. Nå har jeg hoppet over til den kjære Wiien min igjen for å spille Twilight Prinsess, har bare gjennomført dette en gang (da det kom ut 3. des. 06) så nå var det på tide med en ny runde. Å får ett herlig spill. Har nå spilt trøye 9 timer og har akkurat skaffa "ninja" drakten.

Når jeg da har reddet huyrule igjen, så er det Nippon som står for tur. Men denne gangen på Wii. Gleder meg

Dodraugen: Du vet at så lenge du har sporingsnummer (noe jeg regner med at du har, da du vet at den er ankommet postkontoret), så trenger du ikke pakkelappen for å hente ut pakken(e)?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har Painkiller liggende, aldri spilt det før nå. Kom et stykke på første bane. Virker rimelig fett. Men møter man på mer varierende fiender og banedesign etter hvert?
Hver eneste bane i Painkiller foregår i helt forskjellige omgivelser, og hver episode har unike fiender. Variasjon på det området er ikke et problem, kan du si. :p

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har prioritert alt annet enn spilling siden jeg begynte på ferien, men har testet ut forskjellige greier på DS'en. Har spilt en del Advance Wars, som var virkelig gøy. Det samme kan sies om Elite Beat og Ouendan, som dama har falt fullstendig for. Har også testet litt Dementium: The Ward, som 1UP ravet om i showet sitt. Virker veldig lovende, det lille jeg har spilt.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Aner ikke, men er i hvert fall verdt å sjekke ut. Styringen fungerer veldig bra, og det kjører visstnok i veldig høy framerate. Tror 1UP snakket om 60fps, men det er det nok ikke.

Hver eneste bane i Painkiller foregår i helt forskjellige omgivelser, og hver episode har unike fiender. Variasjon på det området er ikke et problem, kan du si. :p
Ah, høres strålende ut.

Endte forøvrig opp med å få Xboxen i dag. Spillene jeg bestile kommer torsdag, så jeg kjøpte et par bruktspill for å ha noe å drive med. Halo 3, Burnout Revenge og Crackdown. Så er det som spilles. Crackdown er en foreløpig favoritt (men har ikke fått testet Halo 3 skikkelig enda), skamtøft spill. Litt uvant kontrollsystem syntes jeg, men det går seg nok til.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Tror nok du vil finne at soloen på Walo er relativt kjip, men er en grei boot camp før du hiver deg online, og det er der moroa ligger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rekti der kompis. Bra jobba med å ha skaffa seg Crackdown forresten, digger det spillet veldig mye. Selve hoveddelen av spillet er fort unnagjort (du kan i teorien runde spillet på tre kvarter eller noe sånt), men all utforskningen og sideoppdragene plusser på minimum tjue-tredve timer. Pluss at det faktisk er et sandkassespill som oppmuntrer til og belønner utforskning, så det finnes mye moro bare i å leike seg også. Lykke til med å finne alle 300 Agility Orbs, forresten. Tok meg noen uker, iallfall. :p

Hell no. FPS, og alle andre spill, er best på konsoll (kanskje med untak av no' strategi, men det spiller jeg ikke). Hater å spille spill med tastatur og mus 20 cm fra skjermen. Sofa og gamepad er den eneste måten å spille på. Omtrent samma hvilken konsoll jeg spillerpå, pleier å ha alle, men det skal være konsoll.
Du må være klar over hvor motbydelig du høres ut? Om du kødder eller ikke. Minner meg om kristne amerikanere som skal overbevise homofile om at de brenner i helvete.

Edit: går egentlig til alle konsollhorene, men du var verst.

"Det er sånn fordi jeg sier det." (Hold kjeft.)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Du må være klar over hvor motbydelig du høres ut? Om du kødder eller ikke. Minner meg om kristne amerikanere som skal overbevise homofile om at de brenner i helvete.

Edit: går egentlig til alle konsollhorene, men du var verst.
Og du høres ut som en intolerant fjortis som ikke aksepterer andres meninger. (Lag en dokumentar med Tommy Myrbostad).

Å spille spill på konsoll virker mye... sunnere enn å spille det på PC. Konsollspillingen er som å si til hjernen: Nå skal du slappe av, for akkurat nå vil jeg ikke tenke på annet enn å ligge henslengt på sofaen, med kontrollen i hånden, og spille. Å spille på data gir ikke den samme roen i sjelen - føler nå jeg. Nå skal det endog sies at jeg nesten ikke har vært borti noen konsollspill siden begynnelsen av VG2.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
I dag, kjøpte jeg The World Ends With You til DS, men har bare spilt Metal Gear Solid 4.

Nei dessverre, det er ikke dårlig, har holdt på en 4 timer nå og den delen jeg får lov til å spille er godt underholdende. Har grei valgfrihet på hvordan jeg vil angripe problemer/hvordan komme seg fra A til B, og skytingen fungerer utmerket. Det ser bra ut, lydsiden er minst like god som i de foregående spillene, og en haug morsomme detaljer utfyller den litt pretensiøse stilen spillet har en tendens til å legge seg på. Liker spesielt godt slikt som når Otacon forteller deg at det er bare å trykke START for å få kontakt med, ja en sånn greie. Kameraet beveger seg fint den tiden jeg ikke styrer det selv, og de karakterene som har presentert seg hittil virker gode. Man har også mange muligheter til å customize våpen, som virker veldig stilig uten at jeg har fått satt meg ordentlig inn i det.

Men det er jo et par ting som demper ereksjonen, og først må cut scenene nevnes. Jeg tenkte på forhånd det ikke var så ille, men jeg har rukket å røyke mange cig i de 4 første timene. De er alle godt laget, gjennomførte og stilfulle, men å bruke 20 minutter på å introdusere en karakter (våpenhandleren) og hans funksjon før det virker som du ikke vil møte han igjen resten av spillet er u-n-ø-d-v-e-n-d-i-g. Positivt får jeg trykket mye F5 på SG mens filmene går. Det er fullt mulig å skippe de, men ved førstegangsspilling føler jeg for å få med meg litt. Påfølgende alle filmene kommer loadetider, som en gang imellom ødelegger flyten i gameplayet.
Ellers er det den mye kritiserte PS3 kontrollen som her gjør ting litt vanskeligere. Jeg er generelt positiv til den, men her (som i f.eks. Tekken) gjøres ting mye vanskeligere av R2 og L2, som er for slappe når man skal ta av og på et våpen/item: Et raskt trykk er for lite, et lenger er for mye.

Ikke kommet ufattelig langt, så vi får se. Men spiller heller dette en Dark Sector.

Edit: Ehm, jeg innstallerte spillet i 8 minutter før jeg begynte, og nå blir jeg bedt om å innstallere igjen, denne gangen i 3.

Er det slik att de installasjonene som forekommer senere i spilllene foregår mens det er en cutscene eller briefing? så man har noe og se på imens?

Kommer sent hjem idag, og hadde vært fint og ikke brukt hele kvelden på installasjoner uten noe mer.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nei. Men de er nok generelt ganske korte.

Og du høres ut som en intolerant fjortis som ikke aksepterer andres meninger. (Lag en dokumentar med Tommy Myrbostad).
Jeg beklager Martin, men les hva dere spyr ut av dere. Utrolig nok behøver dere ikke å ta alt så jævlig seriøst, men det er for faen ikke jeg som sitter og sier "jeg mener ditt og derfor er datt riktig og alle som mener noe annent kan ta seg et tak, og sånn er det bare" når det er snakk om noe som ikke kan beskrives som noe annent enn hva personen liker best.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Man trenger da ikke tenke seg om to ganger for å forstå at dette dreier seg om en subjektiv mening, selv om Downs ikke presiserte det i innlegget sitt. Vil si det er du som overreagerer når du kaller ham motbydelig og sammenligner med kristne ekstremister.

Justin, når du starter på Worlds Ends With You må du gjerne poste noen inntrykk. Har en bror som er glad i RPG og snart har bursdag, og tenkte dette var et litt utradisjonelt RPG som kunne være spennende for ham å prøve :) (Pluss at jeg har lyst til å teste det selv, så jeg vil slå to fluer i en smekk :p )

Og en ting til, du jobber i EB Games, am I right? Vi har en Free Record Shop i byen som har begynt å kjøpe inn brukte spill og filmer. Vet du hva man får for Wiispill, Gamecubespill og DVDer?