Hva spiller du for tiden?

Angående Fifa går jeg som regel lei allerede i det første overgangsvinduet i karrieremodus. Menysystemet er latterlig tregt og komplisert, som fører til unødvendig mye kuking.
 
Karrieremodus kunne vært kult hvis de bare ga faen i overganger og alt det andre tidkrevende tullet som gjør at loadinga tar evigheter. Master League i PES4 på PS2 eide på akkurat det der.
 
Har egentlig ikke noe imot overganger, men det er bare det at EA lager menysystemet så tungt at ting tar for lang tid. Det beste med karrieremodus er å trene et to-stjerners lag opp til PL/SerieA/Primera. Siden man har lite midler, må man virkelig bygge et bra lag. Husker på Fifa09 valgte jeg meg ut Parma fra Serie B, og tok dem opp til Serie A og CL-gull med den gamle kommunisten Lucarelli på topp.
 
Merkelig nok er det PES som får pes (hah!) for menyene sine, men jeg synes nå menyene der er omtrent en milliard ganger bedre enn skvipet til FIFA (og egentlig samtlige EA spill).
 
Er i pausemodus fra Monster Hunter om dagen, og har leika meg med Steam etter at jeg fikk meg en bærbar datapese her om dagen. Må få fullført Half Life 2, men det viser seg å være vanskellg siden Civ5 er som heroin
 
State of Decay var en fascinerende liten ting. Det er da nok en gang zombieapokalypsen, men denne gangen skal man holde ut lenger enn til helikopteret dukker opp. Man må slå seg sammen med andre folk og finne et sted å forskanse. Så må man saumfare etter all dritt man trenger for å overleve mens man holder zomblene på avveie. Demoen var ikke så fryktelig lang, men den ga et visst intrykk av åssen ting funker. Negern jeg spilla som greide å herpe øksa si så han ble nomma og da tok jeg over kompisen hans som til da bare hadde vært ubrukelig påheng. Siden det er MS som gir ut er det såklart bare ute på 360 enn så lenge og gudene vet når mesterrasen får teste. Det er synd for denne versjonen er ikke pen og kjører ganske røv. Ikke har det multiplayer lenger heller, men det ble bare lova mens det het Class 3. Uansett skal ihvertfall jeg kjøpe detta i morra for det er Day Z som kjører stabilt og har masse innhold.
Sånn ellers ga Polygon det 8.5 mens Last of Us fikk bare 7.5. Her er det såklart bias på gang, men anmeldelsen gir gode indikasjoner på hva resten av spillet har å by på.
 
Jeg skal endelig gjøre meg ferdig med Half Life 2. Overvinne frykten i Ravenholm. Skal bli deiligt å få spilt det på en skikkelig datapese,og ikke et råttent eple
 
ARMA2 er verdt å investere i fordi det er ARMA2. Men som du sier så kommer skikkelig versjon av DayZ etterhvert og jeg venter på den.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dratt ned både State of Decay, Call of Juarez: Gunslinger og Far Cry 3: Blood Dragon.

Veldig positivt overraska over CoJ: Gunslinger; Fast-paced arkade-action med god historiefortellerteknikk, relativt digg på øyeeplet og god flyt. Herlig spaghettiwestern.

Far Cry3: Blood Dragon testa jeg i ca 3 minutter og kjøpte utelukkende pga Tutorialen.

Testa State of Decay igår, og gleda meg mye til å sette meg mer inn i det idag, men pga en ganske så drøy dag blei det cowboy-pangpang istedet
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg likte faktisk Call of Juarez: Brothers in Arms ganske godt, settinga er så fantastisk atte hjælp. Skal ikke se bort i fra at jeg plukker opp Gunslinger for en billig penge om en stund.
Var det ikke et moderne western COJ sist som var bæsj?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg likte faktisk Call of Juarez: Brothers in Arms ganske godt, settinga er så fantastisk atte hjælp. Skal ikke se bort i fra at jeg plukker opp Gunslinger for en billig penge om en stund.
Var det ikke et moderne western COJ sist som var bæsj?
Jo. Det skal være horribelt, ikke testa det.
Gunslinger er en XBLA-tittel, absolutt verdt de 1200(1600?) poengene spillet koster. Kost meg så langt, mye fiffige fortellerteknikker, visuelle greier som tar litt av. Blir ofte litt parodisk, på en god måte.

Greia er en bounty hunter som blir påspandert alkohol på, og han forteller historier som har litt rot i virkeligheten. Det som er ganske fett er at han forteller stæsj, så kommer en annen og bare "Jammen, hva faen? Skjedde ikke det sånn og sånn?" hvorpå du spiller den sekvensen. Etter man har gjort det, sier fortelleren "Døh... Var det du eller jeg som var der?", spillet spoler tilbake, og du spiller sekvensen med en liten twist.

En annen feit ting er at man noenganger har en sånn Evade Death-greie, der du får en kule mot deg i vassekte Bullet-Time, og man kan dukke unna. Litt som en variant av Second Wind fra Borderlands. Og såklart har man Focus, der folk blir røde og slow-motion.

Eier også med en sånn blodsprut a la 70talls samuraifilmer når man dreper skurker
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jess, Gunslinger er overraskende gjennomført til å være en budget-tittel.
Det er i praksis et morsomt FPS med westernsetting og arcadefeel. Det skader ikke at fortellerteknikken er rimelig original også. Koser meg bra med det, milevis bedre enn Blood Dragon, som FPS.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Er også overbevist, men er dette bare Xbox-shizzle? Fordi jeg har bare PS3.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er ikke bare til 360.

Man får det til mesterrase også :smugdog:

Og PS3 da


FFfflodined og PS: Det tok kortere tid å google "gunslinger" enn å skrive dette innlegget.