Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Her er det bare å registrere breach of copyright og sende en cease and desist, ser jeg.
 
Selv en med min begrensa kunnskap om FF skjønner jo at du flyr avgårde i et luftskip der så det vil jeg si er en spoiler. :p
I dag skal jeg starte på Burial at Sea og så får vi se om det er no.
 
Kjipern! Hvilken server var det som ikke gikk ann?
Verken SA eller din. Fikk laget karakterer i dag tidlig så jeg kaster meg på det når jeg kan. Sitter på gjerdet mellom traumatiker og fremmaner og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Arcanist utgår siden jeg hater å styre pets.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Akkurat klasse har egentlig ikke så mye å si hva man velger under character creation, da man kan velge klasser senere også. Men conjurer er i alle fall noe nærme en priest/healer og er ikke særlig gøy å soloe (TTT). Jeg begynte med det, men hoppet fort over til archer som main class når jeg testet den og så hvor mye lettere man tar fiender med den.
Det viktigste er at man velger en rase og et ansikt man tåler trynet på.

Man kan bruke skills fra andre klasser da, så jeg bruker protection og cure fre conjureren.

Lodin: Det var ikke luftskipet som var spoiler, det vet man fra begynnelsen av spillet. :p
 
@Novastrum Hoppet du over ingame? Eller lagde du ny karakter? Likte egentlig skogen best, men Traumister starter i ørkenhelvete. Har iallefall laget meg en karakter nå, så får jeg knota litt mens jeg venter på råd. Trenger en svart hatt asap.

ps: dette eier
ffxiv_23042014_143020.jpg
 
Sist redigert:
Det jævla DLCet til Binfinite! Hvis du var en som likte hvor bananas historien var i hovedspillet bare drar de det videre her. Første episode var relativt normal i forhold til at man er Booker som følger etter en ny versjon av Elizabeth nede i en ny versjon av Rapture, men på slutten blir det :psyduck:. Så starta jeg andre episode og det blir bare enda mer :psyduck:. Må la tankene synke en time eller to før jeg fortsetter på dette her ass.
 

Novastrum

Feminist-elitist
@Hagestol Byttet in-game, ja.
Det eneste aberet er vel at man må over level 15 og ha fullført en del av mainquest for å få tilgang til alle klassene, da man må dra til guildet for å få muligheten til å levle klassen effektivt.

Gridania: Archer, Conjurer and Lancer.
Limsa Lominsa: Marauder, Arcanist.
U’dah: Gladiator, Pugilist, Thaumaturge.
 
Sist redigert:

feytus

deep space 9mm
Assassin's Creed 4: Black Flag



Dette er mitt første Asscreed-spill. Hadde nok ikke kjøpt det hvis jeg ikke hadde fått det i gave, men det er et ganske ok spill. Innimellom. Det er ganske fett når det lar deg være i fred og bare være en pirat, men hver gang du må inn på et hovedoppdrag er det frustration galore. Et av de aller første oppdragene i spillet er å infiltrere et fort, stjele en nøkkel fra en fyr, og bryte noen ut av fengsel. Dette endte opp med at jeg prøvde å snike meg rundt, ble oppdaget av en av de tredve spanjolene som tilkalte alle, jeg klarte å drepe to av dem i kamp men måtte så hoppe ut av et vindu og gjemme meg under vann til alarmen gikk over. Gjenta dette fem ganger. Og så like etterpå får jeg assassin-egenskapene som hadde gjort dette mye enklere. Flott.

Der jeg er nå i sequence 4 måtte jeg snike meg gjennom en øy full av assassins, hvor jeg fikk game over hvis jeg ble sett én gang, og jeg kunne ikke drepe noen. Raeget meg gjennom oppdraget og fikk like etterpå et blåserør som gjør at du kan slå folk i svime fra avstand. HNNNNGH

Spillets største svakhet er at det er et Assassin's Creed-spill, og jeg har absolutt null interesse av disse assassin-oppdragene og alle som handler om at du må forfølge noen mens spillet roper YOU'RE TOO CLOSE eller HE'S GETTING AWAY konstant, det er faenmeg som å spille Top Gun på NES. Idiotien topper seg i oppdrag hvor du må snike etter noen i skipet ditt(!). Fordi det er aldri en person på dekk som ser bakover? Og du er den eneste på sjøen med kikkert? Og få meg ikke engang til å begynne på storyen. Du spiller en fyr som spiller at han er en pirat, basert på DNA-minnene til fyren fra de forrige spilla? Og så er det en Dennis Nedry-fyr i IT-avdelinga som vil at du skal hente noen greier fra en PC bak en level 5-clearance og levere det til en kurer og du bare gjør det uten å mukke?

I tillegg er det kontrollproblemer relatert til denne parkour-knappen din. Du kan enten bevege deg som en snile, eller holde inne R2 og løpe, med bieffekten av at Kenway henger seg fast i vegger, klatrer opp på alt mulig som ligger på bakken, og generelt gjør masse tull du ikke mente. En egen løpeknapp hadde vært fantastisk..
Haha, ah, så enig så enig. Jeg fatter rett og slett ikke at dette spillet har fått så mye positive oppmerksomhet - frustration galore hele veien, "snikinga" er så forbanna dårlig at det skulle vært skuddpremie på den.

Jeg spiller endelig Red Dead Redemption. Det er veldig kult. Ganske lett, dog, tror jeg kanskje har dødd en 2-3 ganger så langt (og er nok 50-60 prosent ute i spillet), og har vel aldri hatt behov for å bruke noe medicine eller kjøpe noe kuler eller moonshine.
 
Å gud! I del to av Begravelse i Sjøen spiller man som Elizabeth og da blir stort sett spillet stealth. Bioshock har aldri vært laga for stealth. Big Daddies myrder deg bare du fiser og splicere er ikke mye bedre. Dette blir en utfordring (i å ikke løpe rundt i søppelbøtter og skap på leit etter dill!) Det funker på sett og vis for Liz får egne greier, men det er en helt ny og irriterende måte å spille på.
Jeg går over i Garret-modus før jeg booter det opp igjen.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Jeg spiller Trials Fusion. Nei. Jeg puster Trials Fusion.

Så ja, jeg liker det, men er samtidig litt usikker på om det for det første er en verdig oppfølger til Evolution, og for det andre om det egentlig er verdt 160 spenn tatt i betraktning at DLC-pakkene til Evolution kostet noe sånt som 400 ms-poeng per stykk og sammenlagt la til omtrent like mange nye baner og sykler. Synes heller ikke settinga er helt det store, for fremtidsgreiene fører egentlig bare til at mange av banene mangler litt av den kreative galskapen som var å finne i det forrige spillet. I tillegg er de morsomme AI-announcerene ikke alltid så veldig morsomme, og i et spill hvor du gjerne gjør samme delen flere ganger, så blir du veldig fort drittlei hele greia. Protip: du kan skru dem av. Ellers har de lagt til et triks-system jeg ikke kan fordra og helst later som ikke eksisterer, samt challenges på hver bane. Sistnevnte litt mer vellykket enn førstnevnte.

Challenges kan være alt fra å flippe x antall ganger på et zero fault run til forferdelige ting som å fullføre baner uten feil ... og uten å lene seg. Tidligere var sistnevnte bare en dum achievement, så jeg klarte fint å la være å gjøre det, men nå er det noe som hukes av i spillet ... og da klarer jeg selvsagt ikke å drite i det. Av det som er nytt, så er challenges det jeg setter mest pris på, for det gir meg nye grunner til å gå tilbake till fullførte baner for å prøve ut nye ting. Kan jeg for eksempel fullføre denne vanskelige banen med en drittsykkel? Klart jeg kan. Enkelte baner har også challenges som går ut på å enten fullføre en alternativ versjon av banen, gjerne ved å først gjøre noe kuk i originalen, og disse er gjerne en god del verre å få tatt knekken på enn standardversjonen.

Så... en nødvendig oppfølger? Njaaaaaa. Egentlig ikke, men flere baner er aldri galt, og som nevnt er challenges absolutt et ålreit tilskudd. Om ikke annet har det fyrt opp Trials-gidden i meg igjen, og fått meg til å tenke på å faktisk gå tilbake til Evolution for å faktisk spille de DLC-banene jeg har betalt for. Men ikke før Fusion knekker meg.

Er kommet fram til extreme-banene nå, så det spørs om det blir så fryktelig lenge til.

Kjøp eller ikke kjøp? Er du hypp på mer Trials... kjør på. Bare ikke forvent en tilsvarende eskalering som vi så fra HD til Evolution.
 
En ting er sikkert: Vi trenger flere spill som er "skikkelig inspirert!" av Portal.
 
Press down to initiate titanfall. Don't mind if I do....! <3

På 360. Join @Shinra85 og meg for verdensvevdominasjon.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Angående Trials da, så nevnte jeg at jeg var kommet fram til extreme-banene. Første gikk relativt okay (har sølv), og jeg gikk i nummer to med følelsen av at jeg nok kunne beseire den og.

Vel. Etter litt (mye) kuking tidlig i banen begynte jeg endelig å finne ut av ting, kom forbi hindre som ved første øyekast så ut som jeg ikke var i stand til å forsere... og så møter jeg veggen. Hadde 44 faults da jeg kom til dette stedet...


YEAAAAH! Okay, kan godt godta at det muligens var bittelitt flaks, men til mitt forsvar så var det nettopp det der jeg forsøkte å få til, for uansett hva faen jeg gjorde for noe, så klarte jeg ikke å få det helvetes forhjulet plantet godt nok på platformen til at jeg kunne lirke meg opp og over. I ren ekstase glemte jeg helt å rette meg ut igjen, men det får jeg leve med.

Og så plundrer jeg litt med den siste biten før jeg får det til ... og så skjer dette ...


Heldigvis en lykkelig slutt. Hvis ikke hadde jeg ligget og grini i ei pute nå.

Denne spillen. Denne jævla spillen.
 
Har hatt en tretimers session med Spelunky I dag. Oppe tidlig med kiden og alt det der. Jeg elsker det spillet. Jeg fortjener et hardt spark i leggen som ikke har spilt det no særlig tidligere. Det er like moro å dø (noen ganger) som det er å komme seg videre. Fikk endelig åpnet den forpulte snarveien til jungle. Men der er det vriene saker på gang. Og etter enda mere game over skjermer, lasta jeg ned Littlebigplanet på Vita. Dette virker svært lovende. Jeg klarte tilogmed å snike med et bilde av Peach.

uploadfromtaptalk1398751245557.jpg
 
Sist redigert av en moderator:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Både Spelunky og LBP er god sort, si fra hvis du vil MP-e litt i det siste. Jeg mangler fortsatt noen bobler som krever to spillere, hint hint.

Ellers fikk jeg med en kode til Daylight sammen med skjermkortet mitt. Neste runde Nvidia-kort får kode for Watch Dogs, så der kan man se. Uansett, Daylight kjører på Unreal Engine 4 og derfor ville jeg sjekke det ut. Så da gjorde jeg det, førsteinntrykk er at dette er Jump Scares: The Game - Sometimes There's A Ghost Edition. Tusle gjennom dølle, for det meste tomme sinnssjukehusganger, finn ting, få beskjed om at du har funnet nok ting, finn en ting til fra et glødende rom, ta med den tingen til en dør, rinse and repeat. Innimellom er det en kis som kjeder seg sånn passe på jobb som ringer til deg og spør hvorfor du driver med det du driver med (ikke at jeg aner), og innimellom er det et spøkelse. Lyskilden din er en mobiltelefon som tydeligvis har verdens beste batteri, glowsticks (sånne du kjøpte da du gikk på rave da du var seksten), eller nødbluss. Leveldesignerne har jekka pilsen etter å ha laget kasser av ulik størrelse. Med surround er noen av lydeffektene ganske spooky.

Sånn, det var vel en ganske nøktern beskrivelse. Terningkast to på grunn av ganske fete grafikker innimellom (ikke spøkelsene, de ser dritt ut).
 
DLCet til Outlast hvor man spiller kisen som tipsa journalisten i orginalen og da foregår før den kommer snart så da venter jeg heller på det. Daylight er stort sett bare laga for at Pewdiepie og hans ilke skal ha noe å skrike av på Youtube. Hadde litt forhåpninger så det er synd.
 
Plukker opp Child of Light akkurat.. nuh. Det ser helt fantastisk ut. Og ontopic: jeg skal spille Titanfall med Shinris. Titanfall er helt rått.